Oletteko leiponeet ahkerasti?
Onko ostamanne hiivat jo loppuneet? Kun tyhjäsitte hyllyt?
Kommentit (11)
Pari-kolme kertaa viikossa. Nyt viikonloppuna teini teki pari kertaa valkosuklaakeksejä ja teimme myös appelsiini - NY- juustokakun. Lihalevypiirakkaa, pasteijoita, kuivakakkua, kaurakeksejä, marjapiirasta ja pullaa tarpeen mukaan. Iltakahvin kanssa yleensä syödään joku pieni makea leipomus.
Sämpylätaikinaa on aina jääkaapissa ja lusikoin siitä aamuisin pellille ja paistumaan. Kuivahiivaa meillä on ollut kaapissa ennen koronaakin:)
Onhan sitä tullut leivottua. Sämpylöitä useaan otteeseen, munkkeja, kauralastuja, mokkapaloja, sitruunaruutuja, kuppikakkuja...
Teen semmoista peltileipää. Siis levitän taikinan pellille ja ruudutan ennen paistoa, vaikka yhdeksi levyksihän se pakkaa jumiutua, eikä ilman veistä saa paloja toisistaan.
Olen huomannut että on vaivattomin tapa pysyä leivässä. Olen yrittänyt siirtyä tummempiin jauhoihin, mutta jos liikaa niin tulee litsahtanutta. N. puolet jauhoista voi olla kokojyväjuttuja ja ruista.
Sen nyt opin koronan tiimoilta että hiivaa voi pakastaa. Senkin opin, että kun pakastettu hiiva sulaa niin tulee nesteiseksi ja sotkee jääkaapin:)
Olen leiponut ihan yhtä paljon kuin ennen Koronaakin. Sämpylöitä, kakkuja, piirakoita, muffinsseja, pizzaa. Just äsken söin uunituoretta valkosipulipatonkia aamiaiseksi :) Kuivahiivaa on riittänyt kaupoissa koko ajan, ihan niinkuin muitakin tarvikkeita.
Yksi kuivahiivapaketti ja pari tavallista mennyt. Leipää, sämpylöitä ja pizzaa tulee tehtyä silloin tällöin. Ei ole tahti muuttunut poikkeusoloissa.
En ole. Leipominen ei ole minun juttu vaikka olenkin kuulemma hyvä siinä. En vain tykkää siitä yhtään.
Onhan tuota tullut leivottua leipää ja paljon muutakin. Hyvin ovat kuivahiivat riittäneet. Etukäteen ostin.
Pataleipää ja rieskaa siis, ei pannuleipää.
Porkkanamehu pohjaan, kiva väri tai
Päärynäsiideriä ja homejuustoa. Suosittelen!
Ihan hitunen vain hiivaa, herkkua on kun malttaa kohottaa 12-24h.
Onko leipä ollut hyvää? Kokojyväleipää?