Millaisista asioista olette valittanut isännöitsijälle?
En juurikaan ole ikinä valittanut mistään vaikka olen asunut kerrostalossa koko aikuiselämäni.
Tällä hetkellä asumme alueen hintatasoon nähden melko kalliisti ja jotenkin odotan myös asumisen olevan tasokasta. Nyt kuitenkin taloon on muuttanut narkkaripariskunta ja poliisi sekä kauppa käy melko kuumana. Mitään meteliä ei meille kuulu, mutta melko turvaton tunne kun on ties mitä tässä on nyt nähty lasten kanssa liikkuessa.
Voiko tälläisestä ”valittaa” isännöitsijälle? Minkälaisissa asioissa yleensä isännöitsijää/vuokranantajaa lähestytään?
Kommentit (17)
Kyllä siitä kannattaa ainakin mainita, että on isännöitsijän ja taloyhtiön hallituksen tiedossa.
Olen valittanut isännöitsijälle vain kerran 25 vuoden aikana, kun kuului ilmeisiä väkivallan ääniä naapurista. Humalaisten huutoa ja tappelua. Muuttivat pois pian sen jälken.
Voit sinä heistä isännöitsijälle sanoa. Valitukseen tarvitaan kuitenkin useampi naapuri, joten kysele naapureilta, josko hekin kärsivät ongelmasta. Näin isännöitsijä voi antaa kirjallisen varoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Voit sinä heistä isännöitsijälle sanoa. Valitukseen tarvitaan kuitenkin useampi naapuri, joten kysele naapureilta, josko hekin kärsivät ongelmasta. Näin isännöitsijä voi antaa kirjallisen varoituksen.
Tuo on väärä luulo, valittajia ei tarvita useita, sillä yhtäkään asukasta ei saa häiritä tms. Toki mitä useampi kertoo häiriöistä tai muista valituksen aiheista, sitä todennäköisemmin asunnon omistaja, talon hallitus tai isännöitsijä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että minusta oli valitettu turhaan.
Minulla on tämä tilanne päällä, alapuolelleni muutti ilmeisen mielenterveysongelmainen henkilö, joka väittää minun, ja vieläpä öisin, paukuttelevan lattiaa ja huutavan solvauksia hänelle yms. Hän on lähettänyt minusta useita perättömiä valitusviestejä isännöitsijälle. En edes tunne tätä uutta asukasta, eikä hän suostu tapaamaan minua ja/tai isännöitsijää, vaikka on lähettänyt minusta useita perättömiä viestejä.
Voit, mutta isännöitsijä ei voi asialle oikein mitään, muuta kun jakaa tietoa ja kokemuksia ja antaa varoituksia. Jos he ovat vuokralla, vuokranantajan pitäisi ensisijaisesti hakea häätöä. Mulla on lähes samasta asiasta nyt sivustaseuraajana ihan tuoretta kokemusta, sillä työpaikkani on kerrostalon liiketilassa alakerrassa ja samassa rapussa asuu tyyppi, jota epäillään kauppaamisesta. Vuokranantajaa ei kuulemma kamalasti kiinnosta, kun asunto on kuulemma hyvässä kunnossa ja vuokra tulee kai suoraan tukina, näin kuulin. Poliisit käy pihassa tosi usein ja kuulemma pari viikkoa sitten sieltä oli - taas - haettu porukkaa kiinni ja sitä tapahtuu kuulemma aika tiuhaan. Alue on rauhallista ja hyvämaineista. Me ei enää pidetä ovia auki, vaan laitettiin ovikello ja meillä esimies kielsi, että 17 jälkeen ei enää saa olla töissä, koska se ei ole turvallista, iltasaikaan kun levotonta. Ei tarvitse useampaa naapuria, mutta tietysti se helpottaa. Tässä tapauksessa on rapusta useampi asukas + meidän pomo olleet valituksissa mukana. Nyt tietysti saa pelätä, mitä se porukka keksii valitusten takia. Poliiseja kyllä liikkuu alueella usein, myös niin etteivät pysähdy ja päiväsaikaankin, näin ei ollut vuosi sitten vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on väärä luulo, valittajia ei tarvita useita, sillä yhtäkään asukasta ei saa häiritä tms. Toki mitä useampi kertoo häiriöistä tai muista valituksen aiheista, sitä todennäköisemmin asunnon omistaja, talon hallitus tai isännöitsijä toimii.
Jos vain yksi naapuri valittaa, on kyseessä sana sanaa vastaan. Se ei ole kummoinen selkänoja häätötapauksessa, mikä perustuu kirjallisiin valituksiin. Muussa tapauksessa kirjallisilla valituksilla olisi heippalapun virka.
Vierailija kirjoitti:
Voit, mutta isännöitsijä ei voi asialle oikein mitään, muuta kun jakaa tietoa ja kokemuksia ja antaa varoituksia. Jos he ovat vuokralla, vuokranantajan pitäisi ensisijaisesti hakea häätöä. Mulla on lähes samasta asiasta nyt sivustaseuraajana ihan tuoretta kokemusta, sillä työpaikkani on kerrostalon liiketilassa alakerrassa ja samassa rapussa asuu tyyppi, jota epäillään kauppaamisesta. Vuokranantajaa ei kuulemma kamalasti kiinnosta, kun asunto on kuulemma hyvässä kunnossa ja vuokra tulee kai suoraan tukina, näin kuulin. Poliisit käy pihassa tosi usein ja kuulemma pari viikkoa sitten sieltä oli - taas - haettu porukkaa kiinni ja sitä tapahtuu kuulemma aika tiuhaan. Alue on rauhallista ja hyvämaineista. Me ei enää pidetä ovia auki, vaan laitettiin ovikello ja meillä esimies kielsi, että 17 jälkeen ei enää saa olla töissä, koska se ei ole turvallista, iltasaikaan kun levotonta. Ei tarvitse useampaa naapuria, mutta tietysti se helpottaa. Tässä tapauksessa on rapusta useampi asukas + meidän pomo olleet valituksissa mukana. Nyt tietysti saa pelätä, mitä se porukka keksii valitusten takia. Poliiseja kyllä liikkuu alueella usein, myös niin etteivät pysähdy ja päiväsaikaankin, näin ei ollut vuosi sitten vielä.
Alapeukusta huolimatta asia on näin. Taloyhtiön hakemana se häätö pitkittyy huomattavasti, koska se vaatisi asunnon haltuunottoa.
pitää olla vähintään kaksi nimeä kirjallisessa valituksessa jotta isännöitsijä voi varoituksen antaa. säännöt ne on isännöitsijälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että minusta oli valitettu turhaan.
Minulla on tämä tilanne päällä, alapuolelleni muutti ilmeisen mielenterveysongelmainen henkilö, joka väittää minun, ja vieläpä öisin, paukuttelevan lattiaa ja huutavan solvauksia hänelle yms. Hän on lähettänyt minusta useita perättömiä valitusviestejä isännöitsijälle. En edes tunne tätä uutta asukasta, eikä hän suostu tapaamaan minua ja/tai isännöitsijää, vaikka on lähettänyt minusta useita perättömiä viestejä.
jouduin samanlaisen tyypin kohteeksi aikoinaan , alkoi ensin tekemään perättömiä ilmoituksia ja sitten itse häiriköimään. sain viimein erään naapurin kanssani tekemään valitukset ja asia oli menossa asunto-oikeuteen mutta ei lähtenyt sinne vaan muutti vapaaehtoisesti pois. kävi vielä jälkeenpäin jättämässä herjaavia lappuja rappuun.
Isännöitsijällä ei ole mitään velvollisuuta tai oikeutta olla kiinnostunut narkkareista. Se jos narkkarit rikkoo pihalla olevan valopylvään niin sitten isännöitsijä voi käydä sen korjaamassa. Jos narkkarit lopettaa normaalit elämisen äänet hiljaisuuden tultua, niin asian ei tulisi hallitustakaan hetauttaa.
Hoitakaa asianne poliisin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukusta huolimatta asia on näin. Taloyhtiön hakemana se häätö pitkittyy huomattavasti, koska se vaatisi asunnon haltuunottoa.
Juurikin näin. Täällä palstoilla vaan tuntuu olevan ihmisiä, joiden mielestä esim putkiston kautta ei voi kuulua ääniä, häiriköiden meteli ei saa ärsyttää/ahdistaa, eikä vissiin painovoimaa ole olemassa myöskään tämän alapeukku-kultin mielestä :D
Tupakoinnista savuttoman talon parvekkeella olen viimeksi valittanut.
Isnännöinnistä on tullut aiemmin tupakoinnista muistutuskirje, jossa mainittiin, että epäilyt huumeiden käytöstä/myynnistä täytyy ilmoittaa suoraan poliisille.
Vieraspaikkojen käytöstä vakituiseen pysäköintiin. Me muut maksamme kuukausimaksua samasta ajasta. -Valitus tuotti myös tulosta.
Mielestäni ihan asiallista keskustella isännöitsijän kanssa. Narkkarit kadulle (vieroitushoitoon) ja kunnon kansalaisille rauha.