Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me, jotka olemme alipainoisia ja haluamme LISÄÄ painoa, tsempataan täällä toisiamme!

Vierailija
10.05.2020 |

Onko täällä muita alipainoisia, jotka haluaisivat lisää painoa, mutta tuntuu ettei meinaa lihoa millään? Jaetaan täällä kokemuksia ja tsempataan toisiamme!

Itse olen reilu kolmekymppinen ja olen ollut aina laiha, minulla ei siis ole ollut ikinä mitään syömishäiriötä vaan olen vain luonnostani laiha ja ns. läpipasko. Myönnän olevani myös aika laiska ja itsekuriton; olen monta kertaa aiemminkin koettanut saada lisää painoa, mutta se on aina kaatunut siihen etten vain ole jaksanut syödä riittävästi. Nyt kuitenkin kun on alkanut tulla ikää niin tuntuu että "pakko" saada vähän enemmän lihasta luiden päälle, olen yksinkertaisesti alkanut inhota liikaa kroppaani kun ikääntyminen ei todellakaan imartele luisevaa kroppaa ja tästä olen saanut kuullakin. Olen siis päättänyt, että nyt ihan tosissani yritän saada muutaman kilon lisää.

Lähtömittani ovat 165/45 eli BMI 16,5. Mitään tiettyä tavoitepainoa minulla ei ole vaan katson milloin näyttää sopivalta ja terveeltä. Tavoitteenani kuitenkin on ettei rasvaprosentti hirveästi nousisi eli tulisi rasvaa ja lihasta suunnilleen samassa suhteessa lisää. En vedä mitään herkkuja ja roskaruokaa vaan terveellistä itsetehtyä kotiruokaa (toki herkutkin välillä ok) ja lisäksi pyrin tekemään kolmesti viikossa lihaskuntotreeniä ja harrastamaan jotain aerobista liikuntaa vähintään pari kertaa viikossa. Ja koska syömiset jää helposti liian vähälle niin olen alkanut kirjata ne kalorilaskuriin ja pyrin vähintään 500 plussakaloriin, haastavinta saada syötyä tuo määrä joka ikinen päivä kun joinain päivinä ei vain millään meinaisi ruoka maistua/jaksaisi laittaa ruokaa.

Tänne olisi siis tarkoituksena päivitellä kuulumisia ja edistymistä aina välillä, toivottavasti löytyisi muitakin jotka voisitte myös jakaa tarinoitanne ja kuulumisianne aina välillä :) Ja toki saa jakaa vinkkejä esim. runsaskalorisista ja terveellisistä helpoista syötävistä :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen myötä olet saattanut itsesi suureen vaaraan. Juuri tällä hetkellä mammat vyöryvät kohti aloitustasi kertomaan, että olet syömishäiriöinen, tai muutoin sairas ja kukaan ei koskaan halua parisuhdetta tai mitään muutakaan kanssasi.

Vierailija
2/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut lisätä reilusti öljyä ruokaan? Entä oletko koittanut juoda kaloreita? Mehuja tai vaikka maitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoissa mitoissa ja tilanteeni on muutenkin aika samanlainen. 

Minä harrastan reipasta kävelyä ja pyöräilyä. Huomaan, että jalkani ovat selvästi lihaksikkaammat kuin vaikkapa käteni. Haluaisin aloittaa kuntosalin, mutta minulla on aika iso kynnys lähteä salille. 

Minullakin syöminen ja ruokahaluttomuus on ongelma. Lisäksi minulla joku ruoka-aine turvottaa mahaa rantapalloksi. Sekin vie ruokahalua. Minulla paino vaihtelee aika paljon, mutta se johtuu varmaan turvotuksesta. Olen yrittänyt lisätä energiansaantia esim. keittämällä aamupuuron maitoon veden sijaan. Minuakin kiinnostaisi, jos jollain olisi hyviä ruokavihjeitä. Monestihan suositellaan syömään pähkinöitä ja raejuustoa ja lisäämään öljyä ruokiin. 

Vierailija
4/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaikka suklaata tai jätskiä. Kunpa ei itsekään lihois ja sais syödä niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
5/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lievästi ylipainoinen ja isot lihakset valitettavasti isän puolen geenilahjana...

Olin kuntosalilla Keski-Euroopassa ryhmäsdä, jossa oli naisia ja miehiä, joilla oli sekä ylipainoa että joillakin ongelma saada painoa. Hyvin tultiin juttuun :)

Vinkkinä sulle: lisää ruokailuun pähkinöitä, avokadoa. Käy salilla ylenpalttisten lenkkien sijaan ja syö aina 500 kcal proteiinipirtelö salin jälkeen. Syö säännöllisesti.

Tsemppiä!

Vierailija
6/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: öljyä voi lisätä myös jogurttiin. Ei maistu siellä seassa miltään. Itsellä tavoitteena 48-52 kg (olen lyhyt).

Vierailija
7/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on ihan paras. Sitä voi syödä niin monessa muodossa ja rasvan kanssa vielä parempaa. Sillä minä sain painon nousemaan.

Vierailija
8/8 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että oli tullut vastauksia, kiitos tsempeistä ja vinkeistä! :)

Syön päivittäin avokadon ja käytän reilusti öljyä, saan noin 36% energiastani rasvasta kun olen laittanut syömisiäni ravintolaskuriin. Suositus rasvassa on siis 25-40%, toki vähäsen voisi vielä lisätä.

Joskus olen kokeillut tuota herkkudieettiä eli syönyt päivittäin jäätelöä, suklaata, leivoksia yms. mutta ei se oikein toimi, tulee vain finnejä ja hiivaa muttei lisää painoa niinkään. Minulla on myös IBS jota runsassokerinen ruokavalio pahentaa. Ja eihän herkut terveellisiä hoikallekaan ole, fiksumpana näkisin siis ihan tavallisen ruoan syömisen ja annoskokojen lisäämisen. Mitään pelkkää salaattia en siis tietenkään puputa vaan perusruokani on esim. perunamuusia ja kanaa/lohta, öljyisiä uunijuureksia ja kanaa/lohta tai riisiä, tofua ja wokkivihanneksia ja tietysti kunnon annokset.

Tsemppiä teille muillekin samassa tilanteessa oleville!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme