Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosottossa olevat - minkä takia olette siinä tilanteessa?

Vierailija
10.05.2020 |

Yksi tuttava on ulosotossa autolainan takia. Minua kiinnostaisi tietää, minkälaisten tilanteiden takia joutuu ulosottoon. Tämän kysymyksen tarkoitus ei ole haukkua tai syyllistää, olen vain utelias ja vain asiallisia vastauksia. Ja te, jotka haukkuisitte ulosotossa olevia niin älkää tulko tänne kiusaamaan jooko... Haluan vain rehellisiä ja asiallisia kokemuksia. Myös saa purkaa oloa, jos siltä tuntuu, koska helppoa ei varmasti tämä ole tai niin ymmärsin tuttavani suusta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että mikään yksittäinen autolaina ulosottoon johtaa, vaan se on pikemminkin ongelmien seuraus, ei se syy. Siellä voi olla taustalla ihan mitä vaan: uupumista, työttömyyttä, sairastumista, alkoholismia, piittaamattomuutta, osaamattomuutta, vääränlaisia sijoituksia, toisten lainojen takauksien kaatumista niskaan yms, tai noista usempia päällekkäin. Siellä on varmasti lukemattomia erilaisia tarinoita, mutta mikään yksittäinen laina ei tietenkään se syy ole.

nimim kokemusta omaava

Vierailija
22/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alkoi noin viisi vuotta sitten, kun silloinen avopuolisoni yritys ajautui hankaluuksiin. Avoliittomme veteli viimeisiään jo silloin, mutta jostain syystä halusin vielä yrittää, antaa miehelle mahdollisuuden. Monen mutkan kautta mies joutui lopulta vetäytymään yrityksestään ns "pilkkahintaan". Mies masentui, päihteidenkäyttö lisääntyi ja vuoden se vaan hengaili himassa. Minä kävin töissä, maksoin yksin kaikki aaumiskulumme ja ruokakulut. Otin aina välillä pikavippejä, jotka hetken pystyinkin maksamaan aina takaisin tilipäivänä. Lopulta työpaikallani alkoi yt:t, jA minäkin sain potkut. Koitin paikkailla pienellä työttömyyskorvauksella elämistä ottamalla ison joustoluoton, jotta saisin taas ottamani pikavipit maksettua. Siitä se kierre alkoi. Sain uuden työpaikan, mutta lopulta minut irtisanottiin koeajalla. Työn piti olla tavallista toimistotyötä, ns assarihommia, mutta jouduinkin yllättäen puhelunmyyntiin, eikä se tosiaan ole mun juttu. Sanoinkin pomolle etten pärjää, en osaa tota kylmäsoittelua, enkä ymmärrä miksei tästä mainittu työhaastattelussa mitään. Työkkäri selvitteli 3kk ajan, oonko ite aiheuttanut potkut. En saanut työttömyyskorvausta tuolloin. En kyennyt maksamaan lainan kk eriä, sit tuli ero avopuolisosta, uutta kämppää varten piti saada rahaa... Tämmöstä kaikkea tuli vaan liikaa. Uutta työtä ei löytynyt puoleen vuoteen.

No, nyt elämä hymyilee, oon jo pidemmän aikaa maksanut noita palkasta ulosottoon. Uusi mies, lapsi tulossa, elämänhallinta kohdillaan, vaikkakin luottotiedot menneet.

Olen pahoillani puolestasi, kun kaikkea tuollaista jouduit kohtaamaan :( Ja tämä kyllä todistaa, ettei kaikki ole aina itsestä kiinni vaikka mitä tekisi. Hyvä että menee jo paremmin. Kaikkea hyvää sinulle ja onnea tulevasta lapsesta <3

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ulosottoon 17-vuotiaana rikoksen takia. En ole pystynyt maksamaan pois koska en ole ollut töissä ja nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
24/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut maksaa laskuja koska en enää jaksanut elämää. Olisi kannattanut jaksaa.

Vierailija
25/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina syy on näköjään joku muu ulkoinen tekijä, ja sitten onkin kyvytön maksaan niitä "pakollisia laskuja". No miksi niitä laskuja tulee? juurikin siksi että ollaan jo hyvinä aikoina velkaannuttu tolkuttomasti. Sitten pienikin vastoinkäyminen tekee tuon että joutuu ulosottoon. Eli on vain pommi joka odottaa laukeamista... ja ei , se pommin laukeaminen EI ole syy että olette ulosotossa, vaan ne päätökset PALJON ennen sitä. 

Sinä rassukka et ymmärrä lukemaasi, kukaan ei kaipaa sinua tähän ketjuun, mene vetämään itsesi kiikkuun, turha ihminen olet.

taisi totuus sattua. 

No enpä tiedä, mutta sinä olet tollo. On varmasti ikävää olla noin tyhmä, ei ymmärrä lukemaansa. Onko sinulla ääliödiagnoosi?

Ohis

Vierailija
26/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huvita maksaa laskuja ja vuokria. Mulle on ihan ok muuttaa kolmen kuukauden välein kun saa häädön. Joskus voi mennä puol vuottaki että saa häädön.

Eipä noilla oikeastaan mitään merkitystä ole kun en ole ajatellu koskaan meneväni töihin koska kelastaki saa rahaa ja jos ei vuokraa ole aikomuskaan maksaa niin rahat riittää oikein hyvin elellä niin ettei tarvii ostella ruokakaupassa sitä halvinta roskaa.

Vierailija
27/28 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat ja toistuvat palkanalennukset.

Suomen posti -> itella -> posti.

Oli aika kallista työssäkäyntiä. Joskus se päättyy, sen seuraus.

Kuolema ehtii ennen kuin uo loppuu.

Ex lehdenjakaja.

Ps

3+4 kk karenssia, kun lähdet orjatyöstä omalla irtisanomisella. Seitsemän kuukautta ilman rahaa, tai sos.tukea voi yksinäinen saada.

Verrataan tätä erääseen eliittiin:

Yksi sana rajalla, ja jo on viheraivoiset auttamassa sos.tuen saannissa. Pistää vihaksi.

Älä koskaan tee muuta kuin määräaikaista sopimusta, jos et orjaksi halua jäädä 7 kk:si.

Työnantaja voi siis alentaa palkkaasi yksipuolisesti.

Todistaa emme voineet/ ammattiliitto pau suostui kaikkiin alennuksiin.

Se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi