Huonon itsetunnon merkit?
Mistä tunnistaa kanssaihmisten huonon itsetunnon?
Kommentit (12)
Ei uskalla tuoda itseään esiin? Eikä laittaa itseään likoon?
Ylentää itseään alentamalla muita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Myös vaikean narsismin merkki.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskalla tuoda itseään esiin? Eikä laittaa itseään likoon?
Tämä ei tarkoita yhtään mitään. Egoistista hölinää ja itsekorostusta.
Helposti loukkaantuva. Siis sellainen joka loukkaantuu asioista jotka ei häneen edes liity.
Itselläni on huono itsetunto. Pelkään ihmisiä, koska pelkään tekeväni virheitä. Pelkään minua lähestyviä miehiä, koska pelkään olevani lähempää katsottuna pettymys. Pelkään, mitä muut ihmiset ajattelevat minusta tai etteivät he pidä minusta. Pelkään sanoa omia mielipiteitä välillä ääneen, koska ne ovat hyvin usein erilaisia kuin muilla ihmisillä. En koe olevani oikein missään tässä ajassa tarvittavasta ominaisuudessa tai taidossa hyvä.
Pystyn kyllä hyvin esittämään itsevarmaa hetken aikaa. Se vie vain tosi paljon voimia. Tavallaan olen hyvinkin vahva. Osittain koen vain olevani aika herkkä ihmisten mielenliikkeille, minkä vuoksi ne vain pomppaavat sieltä ihmismassasta esiin. Yhdistettynä huonoon itsetuntoon ja siihen, että en pidä ylipäätään ihmisten vihamielisyydestä ja välinpitämättömyydestä, tämä kaikki on melkoisen katastrofaalinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huono itsetunto enkä alenna muita enkä ylennä itseäni. Päinvastoin ajattelen että olen ihan tavallinen pulliainen ja niin on suurin osa muistakin ihmisistä.
Mutta minulla ei ole narsistisesti huono itsetunto. En vain tykkää itsestäni, enkä suurimmasta osasta muitakaan ihmisiä. En vain ole mitään sen erityisempää. Joku toinen voi olla erityisempi, itse en sitä ole.
Haukkuu muita seläntakana. Kiusaaja koulussa ja työpaikoilla.
Anteeksi että olen olemassa -tyypit
Semmoiset ihmiset jotka kyselevät, mikä minussa on vikana. Jos parisuhde päättyy, ihmetellään mitä vikaa minussa on kun en kelvannut. Jos kaverisuhde loppuu, taas ihmetellään. Sama jos ei päästä työpaikkaan.
Minulla on huono itsetunto, ja olen huomannut, että olen aina valmis löytämään vian itsestäni. Minulla oli esimies, jonka kanssa oli jatkuvasti epäselvyyttä hänen antamistaan ohjeista. Olin aina valmis myöntämään että olin ehkä ymmärtänyt ohjeet väärin ja yritin selvittää miten, vastaavalta vältyttäisiin tulevaisuudessa. Pomoni ei koskaan löytänyt itsestään vikaa näissä tilanteissa.
Miettii koko ajan mitä muut ajattelee hänestä. Ei kehtaa tehdä jotain asioita, vaikka haluaisi. Miettii siis mitä muut ajattelee. Eli tarvitsee toisilta hyväksynnän tekemisilleen.