Uskallatteko oikeasti ilmoittaa lapsenne olevan sairaana loput koulupäivät?
Kommentit (46)
Laitoin syyksi sen, että emme tiedä vielä tarpeeksi siitä miten lapset levittävät/ tarttuvat virusta.
ja etten halua perheemme olevan osallisena sairastuttamassa ketään.
Ei ollut ongelmaa.
Miksi ilmoittaisin? Lapsi menee kouluun ihan normaalisti, niin kuin tän hetkisen tiedon mukaan jokainen hänen luokkansa oppilas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmoittaisin? Lapsi menee kouluun ihan normaalisti, niin kuin tän hetkisen tiedon mukaan jokainen hänen luokkansa oppilas.
Missäpäin Suomea olette? Poikkeaa aika paljon muualta. pienissä kouluissa varmaan yleisempää
Mikset hae vain vapaata? Syyksi riskiryhmäläiben lähipiirissä. Koulu ei voi vaatia lääkärintodistudta, se on laitonta.
Jos tuo ei ole mahdollista, laita to-aamuna lapselle sairaspoissaolo, syyksi "sairaana". Jos vaaditaan selitys ( mitä ei saisi vastia), voi alkuun olla nuhaa, sitten seuraavalla viikolla onkin kuumetta ja yskää Ja viimeinen viikko menee ripulissa ja vaikka oksennustaudissa.
Terveisin eräs ope, jonka koulussa poissaolopyynnön selitykseksi on riittänyt riskiryhmään kuuluva lähipiirissä, pyyntö on hyväksytty heti, ilman kyselyjä. Niitä pyyntöjä oikein toivotaan, sillä mitä vähemmän oppilaita, sitä vähemmän riskejä (turvaväliä ym)
Hallitus asetti todella ikävään tilanteeseen ne perheet, joissa on terveysongelmia, mutta jotka eivät välttämättä kuulu kapeasti määriteltyihin riskiryhmiin. Nyt monissa perheissä stressataan ja vietetään unettomia öitä. En laita lasta kouluun, olen vanhempana vastuussa ensisijaisesti lapseni terveydestä.
Järjestelmää ei ole luotu kikkailtavaksi. Moni terve vitosluokkailainen osaa kyllä itse sanoa haluaako kouluun vai ei.
Riittää, kun ilmoittaa, että lapsi on sairas. Ei siihen muuta tarvita. Meillä ainakin lukee Wilmassakin, että terveystietoja ei kuulu antaa koululle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea olette? Poikkeaa aika paljon muualta. pienissä kouluissa varmaan yleisempää
No itse asun ainakin alueella jossa ei virallisten lähteiden ja tietojen mukaan ole vielä yhtään tartuntaa. Kun niitäkin alueita vielä on. Ja myös täällä kuulemani mukaan aika moni on laittamassa lapsensa kouluun. Asuu niitä ihmisiä muuallakin kuin vain Uudellamaalla.
Laitoin loma-anomuksen ja syyksi perheenjäsenen kuulumisen riskiryhmään. Hyväksyttiin kyselemättä.
Miksi pitäisi valehdella lapsen olevan sairaana?
Vierailija kirjoitti:
Valehdella ei kannata.
Hallituskin valehtelee
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmää ei ole luotu kikkailtavaksi. Moni terve vitosluokkailainen osaa kyllä itse sanoa haluaako kouluun vai ei.
Meillä ei mennä lapsen halut vaan terveys, oma ja muiden, edellä.
Terveisin vitosluokkalaisen äiti
Ainahan nyt sen verran voi nokka vuotaa ja kurkku kaihertaa, ettei se valehtelua ole, jos sanoo lapsen olevan sairas.
En ymmärrä miksi lapsen koulunkäyntihalu pitäisi tukahduttaa. Saavuttaakseen lukuvuoden suoritetuksi on osattava tietyt opetukseen liittyvät tavoitteet. Miksi aikuinen tekisi lapselle tahallaan hallaa, sopinee kysyä.
Minä en ymmärrä. Laitat koululle viestin, että kuulut riskiryhmään, ja siksi lapsi ei tule kouluun.
Koululle ei kuulu, että kuulutko oikeasti riskiryhmään, vai kuulutko riskiryhmään saada sellaiset paniikkikohtaukset, että lapsi saisi siksi koulun käynnistään valtavat traumat.
Asia on sillä selvä. Koulu ei vaadi lääkärintodistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse asun ainakin alueella jossa ei virallisten lähteiden ja tietojen mukaan ole vielä yhtään tartuntaa. Kun niitäkin alueita vielä on. Ja myös täällä kuulemani mukaan aika moni on laittamassa lapsensa kouluun. Asuu niitä ihmisiä muuallakin kuin vain Uudellamaalla.
Niin toki on. Itsekin asun täällä Keski-Suomessa ja meilläkin on ollut tilastoituja tartuntoja tosi vähän. Silti omassakin tuttavapiirissä on todella paljon ihmisiä, jotka eivät aio laittaa lapsiaan kouluun.
Mitä ihmettä? Laitoin loma-anomuksen rehtorille ja syyksi pandemiaan liittyvän epävarmuuden, myöntävä päätös tuli välittömästi. En kuulu riskiryhmään, mutta olen lapsistani vastuussa lähes kokonaan yksin, en halua riskeerata viruksen kanssa, josta ei tiedetä vielä lähellekään kaikkea ja koulun opetuksellinen anti jäänee hyvin laihaksi viimeisinä viikkoina. Kaunis ajatus, että nyt elämä palaa normaaliksi kun koulutkin saadaan auki, mutta kun se ei ole nyt mahdollista. Etelä-Euroopassa kouluja ei avata ennen syyskuuta.
Koulusta voi hakea lomaa.
Tuttavaperheellä oli 2 lasta peruskoululaisia ja ottivat 3 viikoksi pois Thaimaan matkaa varten.
Miksi pitäisivalehdella? Voit rehellisesti ilmoittaa oikeankin syyn poissaoloon.