Pitääkö tupakointi painon alhaisempana?
Tupakka on vaarallista enkä suosittele tupakointia kenellekään, mutta tunnen ihmisiä jotka ovat olleet hoikkia tupakoidessaan ja lihoneet useita kiloja lopetettuaan. Sattumaa? Vai kuluttaako tupakointi oikeasti kaloreita/vähentää ruokahalua selvästi?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
peetu kirjoitti:
pitää painon alhaisena ja itse aikaniki olen hoikka ja tupakoin askin päivässä ja sekään ei pidä paikkaansa ainakaa kaikkien kohdalla että saa kehhkosyövän tai ahtauman se on niin yksilöllistä tiedän tuttava piirissäni ihimisiä jotka ovat polttaneet vuosi kymmeniä ja keuhkot ovat terveet kun lopettaa tupakoinnin alkaa lihoa koska korvaa sen syömisellä että olen mieluummin hoikka tupakoitsija kun lihava ylipainoinen yök
Tupakoitsijan keuhkot eivät ole koskaan terveet. Etkö ole nähnyt koskaan varjokuvia tai ruumiinavauskuvia tupakoitsijan keuhkoista vs. tupakoimaton. Se saasteen määrä siellä tupakoitsijan keuhkoissa on ihan uskomaton.
Olkoon. Koronapotilaana sairaalassa joulukuussa ja lääkäri sanoi; Sinulla on oikeen hyvä hapen otto. Mietin vieläkin miten se on mahdollista.Olen vetänyt savukkeita elämäni mutta tähän jäi ( toistaiseksi)
Mulla meni/ menee ruokahalu jos poltan tupakan. Oli syötävä aamupala ennen aamutupakkaa ettei jäänyt välistä. Sanoisin siis kyllä
Heh, tämä aloitus voisi olla suoraan 90-luvulta :) Tein silloin mallintöitä ja ainakin monet mallit vannoivat röökin nimeen. Osa oli sellaisia ketjuttajia, että siinä jää paperitehtaan piippukin toiseksi.
Tupakointi aktivoi kilpirauhasta, josta hoikemmuus voi johtua. Usein lopettaneilla löytyy kilpirauhasen vajaatoiminta joka on pysynyt piilossa tupakan takia. Kilpparin liikatoiminta on yleisempää tupakoivilla ja vajaatoiminta tupakoimattomilla.
Itse ainakin jossain vaiheessa olen myös korvannut aterioita kahvilla ja tupakalla. Tupakoivat myös juovat yleensä kahvia keskiverroin enemmän, koska nikotiini nopeuttaa kofeiinin aineenvaihduntaa ja saadakseen saman vasteen kahville tupakoitsija tarvitsee enemmän kofeiinia. Kahvihan on myös tunnettu ruokahalun hillitsijä.
voin tupakoitsijana kertoa että tupakka pitää hoikkana mä poltan askin päivässä olen hoikka ja syön normaalisti eli kun lopettaa tupakoinnin korvaa sen napostelulla
VOIN OMASTA KOKEMUKSESTA SANOA KAIKILLE JOTKA TUPAKOIVAT ETTÄ PITÄÄ HOIKKANA KUN POLTTAA ITSE POLTIN NOIN 10 VUOTTA JA LOPETIN JA OLEN LIHONUT ENKÄ HARRASTA LIIKUNTAA KUN TUPAKOI NIIN EI TUU NAPOSTELTUA MITÄÄ JA KUN ATERIAT KORVAA KAHVILLA JA TUPAKALLA MUUTENKAA EN VOI KIPEÄN JALAN TAKIA HARRASTAA LIIKUNTAA
Mässäilyn rajoittaminen ainakin pitää.
Nikotiini on aineenvaihduntaa kiihdyttävä aine. Tupakoijalla nikotiini tehostaa kaloreiden kulumista koko ajan. Sen vaikutus on noin 70 kcal päivässä. Määrä kuulostaa pieneltä, mutta jo laskennallisesti se johtaa 0,3 kg lihomiseen kuukaudessa tupakoinnin lopettaneilla.
Tietty jos haluaa jotain paheita harrastaa, ja valitset vaikkapa viinilasillisen, suklaan tai tupakan väliltä, niin tupakka ainoa jossa ei ole kaloreita!
Kun ruokavalioni koostui pelkästään nikotiinimacchiatosta niin olin kyllä tosi hoikka 😔
MÄ LOPETIN TUPAKOINNIN TERVEYSSYISTÄ PAINO NOUSI VÄHÄN MUTTA SE ON PIENI PAHE KUN SE ETTÄ SAIRASTUU KEUHKOAHTAUMAAN KUN POLTIN OLIN TOSI HOIKKA ENKÄ HARRASTANU LIIKUNTAA ENKÄ TUU HARRASTAMAAN TUPAKOINTI EI KANNATA
Pitää. Montako ihmisistä tunnet jotka ovat laihduneet lopettaessaan tupakan polton
mies53v