Oletko kohdannut etiäistä?
Etiäisellä tarkoitan sekä vanhan kansan tarkoittamaa ennakkonäkyä että nykyään tavallisempaa selittämätöntä ennakkoaavistusta, merkkiä tms.
Oletko kohdannut etiäistä?
Kommentit (17)
Useinkin. Lähes aina, kun tapahtuu jotain poikkeavaa.
Kaikkihan niitä kokee. Luin tiedelehdestä artikkelin, että ihminen kokee niitä noin kaksi kertaa vuodessa "että olen nähnyt/kokenut tämän ennenkin" Siinä perusteltiin näitä tuntemuksia sillä, että ihminen näkee yössä kymmeniä unia ja vuodessa tuhansia. Joten kaikki unet mitä aivot prosessoivat päässä jäävät johonkin pieneen muistiin ja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa tapahtuu niin kuin yhdessä 10 000 unesta ja koet tämän deja vu ilmiön
En muista nähneeni mitään erityistä koskaan mutta saan usein vahvoja etiäisiä esim. siitä, mitä johonkin reissuun pitäisi ottaa mukaan. Ja sitä aina tarvitaan, yleensä kyse ei ole mistään tyypillisestä tavarasta. Mieskin on alkanut vihdoin uskoa minua vuosien jälkeen, kun on ensin vähätellyt ja jättänyt aavistukseni huomiotta, ja sitten huomannut että olin oikeassa.
Sellaisia että aavistan toisen ihmisen tunteet, aikeet, tai että jotain poikkeavaa tapahtuu, kaikki ei mene putkeen. Olen joskus jopa perunut asioita huonon fiiliksen takia ja jälkeenpäin ollut tyytyväinen että peruin.
Monesti.
Tuntuu että etiäiset kohtaavat minut.
Kohtasin surisevan etiäisen eteisessä tänään. Se lensi lujaa kohti naamaani.Säikähdin, väistin ja kaaduin kaakelilattialle.
uniiiiiiikki kirjoitti:
Kaikkihan niitä kokee. Luin tiedelehdestä artikkelin, että ihminen kokee niitä noin kaksi kertaa vuodessa "että olen nähnyt/kokenut tämän ennenkin" Siinä perusteltiin näitä tuntemuksia sillä, että ihminen näkee yössä kymmeniä unia ja vuodessa tuhansia. Joten kaikki unet mitä aivot prosessoivat päässä jäävät johonkin pieneen muistiin ja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa tapahtuu niin kuin yhdessä 10 000 unesta ja koet tämän deja vu ilmiön
Etiäinen ei ole deja vu, vaan sellainen ennalta tuleva aavistus jostain tapahtuvasta.
Olen sekä aavistanut että kuullut.
Kuulin muutama kuukausi sitten ulko-oven avautuvan ja lumen tömistelyn kengistä ja se jälkeen hiljaisuus. Menin eteiseen katsomaan kuka tulee, mutta ei siellä ollut ketään. Muutaman tunnin kuluttua sama uudelleen. Tempasin oven auki ja säikytin itseni ja ystävättäreni, joka oli jäänyt tullessaan eteiseen katsomaan askartelutöitäni. Ensimmäiset äänet aiheutti vissiin ystävättäreni etiäinen.
Jokusen kerran joo.
Yksi vakuuttavammista oli se kerta, kun odotin poikaystävääni baarista. Olin nukahtanut, heräsin kun ulko-ovi kolahti. Eteisestä kuului epämääräistä kahahtelua, kuten joku yrittäisi hiipiä hiljaa, riisua kengät ja ulkovaatteet.
Sitten makuuhuoneen ovi avautui, sänky notkahti - käännyin ja olin yhä yksin.
Puolen tunnin kuluttua poikaystävä sitten tuli ja odotin häntä valmiiksi kiukkuisena.
Kyllä. Unissa ja valveilla. Normaalia minulle.
Olen. Monesti tullut vahva tunne äidistäni ennen hänen soittoaan.
Olen kohdannut etiäisiä useinkin. Vasenta nimetöntä puristaa usein vaikka sormessa ei ole sormusta enkä ole koskaan ollut kihloissa tai naimisissa. Tarkoittaakohan sormus etiäinen, että tapaan tulevan puolisoni pian?