Negatiivinen kierre parisuhteessa
Olen ikävästi päätynyt parisuhteeseen, jossa arvostelemme toinen toisiamme. Tai oikeastaan nykyään minä olen se, joka arvostelee enemmän.
Lähdin tähän parisuhteeseen ajatuksella, että toinen kuuluu hyväksyä sellaisena kuin on. Miehessä oli joitain piirteitä, joista en ollut kovin innoissani, mutta ajattelin, että ne on pikkujuttuja, jotka voin sulattaa.
Melko pian sen jälkeen, kun muutimme yhteen, mies alkoi arvostella minua. Löysi vikaa tavastani siivota, ruuasta jota laitoin ja myös ulkonäöstäni. Aluksi olin ihan loukkaantunut ja pöyristynyt, mutta nyt tilanne on mennyt sellaiseksi, että olen ilman mitään estoja alkanut huomautella hänelle asioista, joissa ei ole täydellisen ihannemieheni kaltainen. Huomauttelen pukeutumisesta, ulkonäöstä, kiinnottuksen kohteista, ohjelmista joita hän katsoo ja vaikka mistä. Mies ei uskalla enää huomauttaa mulle oikein mistään, kun saa täyslaidallisen takaisin ja nykyään arvostelen, vaikka mies on sen jo lopettanut.
En tiedä, saako tämän kurssin käännettyä enää vai pitäisikö erota. Jotenkin olen nyt kiinni siinä ajatuksessa, että hän tämän aloitti ja ansaitsee nyt kuulla mitä vain.
Kommentit (11)
Kirjoita ylös ne jutut mistä arvostelet miestä ja mieti ovatko asiat todellakin sinun mielestäsi väärin vai minkä takia nalkutat? Mieti myös mikä omassa päässäsi on vialla kun olet tuollainen. Mies miettiköön oman päänsä sisältöä.
Jos et hyväksy toisen tekemisiä vaan olet joku kontrollifriikki, niin muuta omaasi, sinun seurasi ei ole kenellekään hyvää ja mukavaa, vaan sairastutat ympärillä olevat.
Nössö äijä ja väkivaltainen muija, hieno pari. Nyt vain lapsukaisia tekemään!
Vierailija kirjoitti:
Oletko täydellinen?
En ole, mutta tosiaan alussa oletin, että toinen hyväksyy mut epätäydellisenä. Ja ajattelin myös, että mun kuuluu hyväksyä toinen.
Vaan kun mua ei hyväksytty, aloin itse haukkua toista... ja nyt olen pahempi kuin mies koskaan oli.ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita ylös ne jutut mistä arvostelet miestä ja mieti ovatko asiat todellakin sinun mielestäsi väärin vai minkä takia nalkutat? Mieti myös mikä omassa päässäsi on vialla kun olet tuollainen. Mies miettiköön oman päänsä sisältöä.
Jos et hyväksy toisen tekemisiä vaan olet joku kontrollifriikki, niin muuta omaasi, sinun seurasi ei ole kenellekään hyvää ja mukavaa, vaan sairastutat ympärillä olevat.
Kuten sanoin, ne on mun mielestä pikkujuttuja, joista valitan.
Olen vain niin vihainen miehelle siitä, että hän ei hyväksynyt mun epätäydellisyyttä, joten nyt maksan potut kaksinkertaisina takaisin.
En ole kontrollifriikki, ei mua ole ikinä ennen parisuhteessa kiinnostanut toisen kontrollointi. Eikä muuttaminen. Luultavasti motiivinani on vain halu loukata, kuten mua on loukattu. ap
Oisko ne aiemmat miehen puheet jääneet käsittelemättä?
Kannattaa yrittää löytää molemminpuolinen kunnioitus. Keskustelemalla, puhdistamalla pöytä ja sopimalla. Toisen jatkuva kritisointi ja varsinkaan ulkonäön ei ole tervettä. Tilanne sairastuttaa ennen pitkää koko perheen. Kannattaa mennä vaikka parisuhderterapiaan tai erota jos molemmat ei enää halua työstää ja palauttaa kunnioitusta. Ajanhukkaa muuten. Lyhyt on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa yrittää löytää molemminpuolinen kunnioitus. Keskustelemalla, puhdistamalla pöytä ja sopimalla. Toisen jatkuva kritisointi ja varsinkaan ulkonäön ei ole tervettä. Tilanne sairastuttaa ennen pitkää koko perheen. Kannattaa mennä vaikka parisuhderterapiaan tai erota jos molemmat ei enää halua työstää ja palauttaa kunnioitusta. Ajanhukkaa muuten. Lyhyt on elämä.
Joo.Multa meni kunnioitus siinä kohtaa, kun mies aloitti mun arvostelun. :( Tiedän ettei näin voi jatkua.
Jätä se, sika!