Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi YLE ei näytä uusintana Peyton Place tuli vuosina 1964–1969

Vierailija
08.05.2020 |

Muistan lapsena kuinka sitä vanhemmat ylisti.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 1969?! Olen 66 syntynyt ja muistan tuon vikan osan (en tosin sitä mitä siinä tapahtui). Aina sanottu ettei noin vanhoja juttuja voi muistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peyton Placea näytettiin Suomessa vuosina 1969-1974 ja Usassa vuosina 1964-1969 (Tarkistin tämän, koska olen syntynyt vuonna 1969 ja muistan sarjan hyvin, vaikka olin liian pieni katsomaan sitä. Etenkin sarjan päätösjakso oli Suomessa jonkinlainen tapaus.)  

Ylen Elävästä arkisto kertoo näin:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/16/peyton-place-suomalaisittain

Vierailija
24/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta, että koko Suomi pysähtyi niinä iltoina kun PP tuli telkkarista.

Ei saunottu, ei kyläilty, eikä otettu vieraita vastaan. Taisi olla tärkeämpi päivä kuin pyhät.

Vierailija
25/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuli Maikkarilta

Ei varmaan ole enää merkitystä. Tv-Tampere näytti sarjan joskus 90-luvulla.

Minäkin muistan, että tuli 90-luvulla uusintana. En kyllä yhtään muista, miltä kanavalta.

Vierailija
26/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso tuolta

Vierailija
27/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuli Maikkarilta

Minäkin muistan, että tuli 90-luvulla uusintana. En kyllä yhtään muista, miltä kanavalta.

Ei siihen Suomen ensiesitysten aikaan suurimmassa osassa maatamme  näkynyt kuitenkaan kuin vain se  yksi ja ainoa kanava ja mustavalko-tv:t oli vielä kaikilla.

Lähetysaika oli keskiviikkoiltana, yhdeksän uutisten jälkeen.

(muistan kun äidin kanssa sitä aina katsoimme)

Vierailija
28/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

peittonpleisi kirjoitti:

tappi pilluun!

Laita se ihan vaan sinne omaan pyllyysi.

Vierailija
29/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Ylekin yrittänyt näyttää sitä jo 60-luvun puolessa välissä, ennen Maikkaria?! Jostain jäänyt päähän, että PP:n viimeinen jakso näytettiin Suomessa tammikuussa 1974.

Itse en muista siitä muuta kuin että vanhemmat jotain mainitsivat sarjasta. Kyllä Hanski oli paljon hassumpi aikuinen ja tietysti sössöttävä Sämpy!

Olin kahdeksan vee vuonna 1974.

Vierailija
30/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkutyttö, alle 6-vuotta. Muistan kun oli hetki kun isosiskot oli ympärilläni ja se oli mukavaa. Itse ohjelmaa en muista, kun että siskot suomentaisivat minullekkin. Sarjassa oli Betty? niminen nainen, joka oli ihanteeni omaksi naisellisuudekseni. Oli myös nimi, jonka ehdotin enkun kielen tunnilla nimekseni kun vaadittiin joku englantilainen nimi.

Vierailija
31/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos googlaa Peyton Place youtube niin siellä on katsottavissa jaksoja. Ovat englanninkielisinä.

Vierailija
32/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pikkutyttö, alle 6-vuotta. Muistan kun oli hetki kun isosiskot oli ympärilläni ja se oli mukavaa. Itse ohjelmaa en muista, kun että siskot suomentaisivat minullekkin. Sarjassa oli Betty? niminen nainen, joka oli ihanteeni omaksi naisellisuudekseni. Oli myös nimi, jonka ehdotin enkun kielen tunnilla nimekseni kun vaadittiin joku englantilainen nimi.

Bettyä näytteli Barbara Parkins.

Vierailija
33/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteiden perusteella aika on ajanut ohi. Vanhukset ehkä voisivat torkkua tuon ääressä.

Vierailija
34/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteiden perusteella aika on ajanut ohi. Vanhukset ehkä voisivat torkkua tuon ääressä.

Eikös se ollut mustavalkeakin alkupuolen tuotantokausilla? Tosin nykyään värittävät jo toisen maailmansodan aikaisia uutisfilmejäkin televisioon, olen huomannut.

Vierailija
35/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusteellahan aika on sitten ajanut jo viime viikonkin ohjelmien ohi...

Vierailija
36/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Ryan O'Neill kävi yhtenä 1970-luvun alkuvuosien kesänä vierailulla Suomessakin . 

Vierailija
37/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo fiktiivinen paikka, Peyton Place (jonka oli sen  Grace Metalliousin, saman nimisen  kirjan mukaan perustanut joku fiktiivinen Martin Peyton )sijainnut jossain Uuden Englannin osavaltiossa, pohjois-Atlantin rannikolla-kalastajakaupunki...

Vierailija
38/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peyton Placea näytettiin Suomessa vuosina 1969-1974 ja Usassa vuosina 1964-1969 (Tarkistin tämän, koska olen syntynyt vuonna 1969 ja muistan sarjan hyvin, vaikka olin liian pieni katsomaan sitä. Etenkin sarjan

Juuri näin. Tulin itse tarkistaneeksi asian kun Peyton Place tuli jossain puheeksi ja ihmettelin miten minulla voi olla muistikuvia vanhempien innosta katsoa 1960-luvun sarjaa.

Vierailija
39/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Ryan O'Neill kävi yhtenä 1970-luvun alkuvuosien kesänä vierailulla Suomessakin . 

Juu, "kävi". Eikös Tappi Suojanen kidnapannut Ryanin juhannusjuhlien vetonaulaksi vuonna 1970?! Todella hupaisa keissä mitä ole lukenut siitä joskus jostain...

Vierailija
40/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuli Maikkarilta

Onko näyttänyt? Nimittäin jostain luin, että ko sarja ei ole säästynyt, kun tuolloin filmejä nauhoitettiin päälle. Joten löytyykö enää mistään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme