Aion ehdottaa seksitöntä kautta. Kokemuksia?
Mieheni ei ole ollut kovin kiinnostunut seksistä lähivuosina. Ehkä kerran kuussa tai parin kuukauden välein päädytään panemaan.
Minua stressaa seksin puute enemmän kuin häntä, ainakaan hän ei vaikuta tyytymättömältä.
Tilanne ei ole muuttunut keskustelemalla. Yleensä on sovittu että aktivoidutaan asian suhteen, mutta se homma lopahtaa taas kuukaudessa tai nopeammin.
Nyt olen päättänyt ehdottaa että ollaan ihan tietoisesti ilman seksiä 2-3 kuukautta. Silloin ei itse tarvitsisi odottaa ja haluta ja miettiä käykö flaksi tänään tai viikonloppuna. Ei tarvitsisi pettyä.
Mutta jännittää mitä hän tästä ajattelee, loukkaantuuko vai kokeeko helpotuksena jopa. No sen saa nähdä..
Mutta onko kellään kokemusta onko tällainen auttanut seksittömyyteen? Onko kenties "kielletystä hedelmästä" tullutkin niin kiinnostava, että liekki on roihahtanut uudestaan?
Eli kokemuksia haluaisin kuulla sovitusta seksittömyydestä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Meillä samanlaista kuin teillä ja samaa olen miettinyt minäkin. Halut minulla, muutamaa vuotta alle 50v naisella ovat kovat. Kuitenkin suututtaa, kun aina pettyy. Eilen tarjosin miehelleni seksiä, ei kelvannut, samoin toissapäivänä. Hän on vasta vähän yli 40v mutta ei vaan seksi kiinnosta. Tauko voisi olla hyvä idea.
Omakin mies lähestyy neljääkymppiä. Halujen laantuminen on varmasti normaalia, vaikka se minua turhauttaisikin...
En haluaisi painostaa ja olla kärttyinen ja pettynyt.. siksi tää tekisi minulle hyvää ja voitaisiin olla ilman paineita lähekkäin ja nauttia yhteisestä ajasta.
Parhaassa tapauksessa tämä seksitön kausi lisäisi myöhemmin seksin määrää.
Pahimmassa tapauksessa seksittömyyttä jatkuisikin siitä alkaen kuukausitolkulla.. vuosia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä samanlaista kuin teillä ja samaa olen miettinyt minäkin. Halut minulla, muutamaa vuotta alle 50v naisella ovat kovat. Kuitenkin suututtaa, kun aina pettyy. Eilen tarjosin miehelleni seksiä, ei kelvannut, samoin toissapäivänä. Hän on vasta vähän yli 40v mutta ei vaan seksi kiinnosta. Tauko voisi olla hyvä idea.
Omakin mies lähestyy neljääkymppiä. Halujen laantuminen on varmasti normaalia, vaikka se minua turhauttaisikin...
En haluaisi painostaa ja olla kärttyinen ja pettynyt.. siksi tää tekisi minulle hyvää ja voitaisiin olla ilman paineita lähekkäin ja nauttia yhteisestä ajasta.Parhaassa tapauksessa tämä seksitön kausi lisäisi myöhemmin seksin määrää.
Pahimmassa tapauksessa seksittömyyttä jatkuisikin siitä alkaen kuukausitolkulla.. vuosia..
Meillä mies ei halua läheisyyttäkään. Sille riittää että arki rullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi painostaa ja olla kärttyinen ja pettynyt.. siksi tää tekisi minulle hyvää ja voitaisiin olla ilman paineita lähekkäin ja nauttia yhteisestä ajasta.Parhaassa tapauksessa tämä seksitön kausi lisäisi myöhemmin seksin määrää.
Pahimmassa tapauksessa seksittömyyttä jatkuisikin siitä alkaen kuukausitolkulla.. vuosia..Meillä mies ei halua läheisyyttäkään. Sille riittää että arki rullaa.
Auts... siis sujuva arki on toki tärkeää ja kantaa pitkälle.. mutta apua, ei kai se voi riittää.
Toisaalta jos arki ja yhdessä olo on muuten täysin ongelmatonta niin ei ehkä koe mitään tarvetta muutokseen. Onpa vaikea tilanne teillä.
Saako vielä udella onko miehesi myös kykenemätön läheisyyteen, ahdistaako se häntä? Joo ei ehkä itse tarvitse, mutta eikö myöskään sinun takiasi halua siihen taipua?
Olen mies, eli roolit meillä toisinpäin, mutta muuten vuosia kestänyt samanlainen kokemus takana. Minulla oli samanlaisia ajatuksia aiemmin. Ehdotin niitä, mutta vaimolle vastaava sopimus ei kelvannut. Eli en osaa varsinaisesti siitä kokemusta sanoa.
Haluan kuitenkin muutaman asian tuoda esiin. Mietit miten miehesi asiaan suhtautuu. Minusta sinun ei kannata sitä miettiä. Ei ole sinun vastuullasi mitä miehesi ajattelee, tuntee tai miten hän asiat käsittelee. Hän on aikuinen ihminen ja jos hän loukkaantuu tms niin se on hänen ongelmansa. Ei tietenkään kannata loukata häntä, mutta kaltaiseenne ongelmaan on pakko löytyä jonkinlainen ratkaisu, muuten kulutat itsesi vain loppuun. Mainitsemasi ehdotus on nähdäkseni aika kaukana mistään radikaalista muutoksesta. Eiköhän miehesi ymmärrä jos selität turvallisessa hengessä miksi sitä ehdotat ja jos hänellä on tarjota joku toinen vaihtoehto, mikä kummallekin sopii niin tarttukaa siihen. Jos hän sinusta ja tarpeistasi aidosti välittää niin kyllä hän on valmis keskustelemaan asioista ja työskentelemään paremman suhteen eteen.
Toinen asia. Kysyit kokemuksia seurauksista. Ei niitä voi tietää. Joillain pareilla asiat ovat voineet parantua tuollaisen sopimuksen kautta, toisilla taas ei. Seksuaalisuus ja seksi ovat niin monimutkaisia kokonaisuuksia ettei niihin ole olemassa yksinkertaisia ja kaikille toimivia ratkaisuja.
Esimerkiksi me otimme lähtökohdaksi avoimen ja arvostavan keskustelun. Alku oli todella hankala, mutta hiljalleen aloimme ymmärtää ja nähdä toistemme vaikuttimet, tarpeet ja näkökulmat asioihin. Tie ei ole ollut todellakaan helppo, olemme käyneet terapioissa jne eikä tilanne vieläkään ole täysin kumpaakin tyydyttävä, mutta arvokas matka tämä on ollut. Se minkä olen oppinut on että tuollaisille peloille ei kannata antaa valtaa. Kannattaa olla mahdollisimman avoin ja rehellinen, unohtaa häpeä ja ajatus siitä että rehellisyys loukkaa toista. Olette toivottavasti tilanteessa jossa pohjimmiltaan kumpikin haluaa toiselle vain hyvää. Sen varaan on mahdollista rakentaa, vaikka se voi olla todella vaikeaa ja tehdä kipeää.
Luota vaan itseesi, mieheesi ja parisuhteenne voimaan. Yhdessä on mahdollista saada asiat paranemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, eli roolit meillä toisinpäin, mutta muuten vuosia kestänyt samanlainen kokemus takana. Minulla oli samanlaisia ajatuksia aiemmin. Ehdotin niitä, mutta vaimolle vastaava sopimus ei kelvannut. Eli en osaa varsinaisesti siitä kokemusta sanoa.
Haluan kuitenkin muutaman asian tuoda esiin. Mietit miten miehesi asiaan suhtautuu. Minusta sinun ei kannata sitä miettiä. Ei ole sinun vastuullasi mitä miehesi ajattelee, tuntee tai miten hän asiat käsittelee. Hän on aikuinen ihminen ja jos hän loukkaantuu tms niin se on hänen ongelmansa. Ei tietenkään kannata loukata häntä, mutta kaltaiseenne ongelmaan on pakko löytyä jonkinlainen ratkaisu, muuten kulutat itsesi vain loppuun. Mainitsemasi ehdotus on nähdäkseni aika kaukana mistään radikaalista muutoksesta. Eiköhän miehesi ymmärrä jos selität turvallisessa hengessä miksi sitä ehdotat ja jos hänellä on tarjota joku toinen vaihtoehto, mikä kummallekin sopii niin tarttukaa siihen. Jos hän sinusta ja tarpeistasi aidosti välittää niin kyllä hän on valmis keskustelemaan asioista ja työskentelemään paremman suhteen eteen.
Toinen asia. Kysyit kokemuksia seurauksista. Ei niitä voi tietää. Joillain pareilla asiat ovat voineet parantua tuollaisen sopimuksen kautta, toisilla taas ei. Seksuaalisuus ja seksi ovat niin monimutkaisia kokonaisuuksia ettei niihin ole olemassa yksinkertaisia ja kaikille toimivia ratkaisuja.
Esimerkiksi me otimme lähtökohdaksi avoimen ja arvostavan keskustelun. Alku oli todella hankala, mutta hiljalleen aloimme ymmärtää ja nähdä toistemme vaikuttimet, tarpeet ja näkökulmat asioihin. Tie ei ole ollut todellakaan helppo, olemme käyneet terapioissa jne eikä tilanne vieläkään ole täysin kumpaakin tyydyttävä, mutta arvokas matka tämä on ollut. Se minkä olen oppinut on että tuollaisille peloille ei kannata antaa valtaa. Kannattaa olla mahdollisimman avoin ja rehellinen, unohtaa häpeä ja ajatus siitä että rehellisyys loukkaa toista. Olette toivottavasti tilanteessa jossa pohjimmiltaan kumpikin haluaa toiselle vain hyvää. Sen varaan on mahdollista rakentaa, vaikka se voi olla todella vaikeaa ja tehdä kipeää.
Luota vaan itseesi, mieheesi ja parisuhteenne voimaan. Yhdessä on mahdollista saada asiat paranemaan.
Olipa ihanan positiivinen viesti, kiitos tästä!
Meillä on kyllä hyvä suhde monella tavalla ja halutaan hyvää toisillemme, eli ihan mahdollista että löydetään se keskusteluyhteyskin. Kyllä se kuitenkin etukäteen vähän jännittää, vaikka se on totta ettei auta pelätä ja maalailla mitään kaukukuvia tulevasta.
Hyvä että te olette jo päässeet tiellänne eteenpäin, tsemppiä vielä tulevaisuuteen!
Jos ei nyt halua, niin eiköhän ole vain tyytyväinen ettei seksiä sitten ole ollenkaan. Minulla vastaava tilanne edessä, mies vakuuttaa että haluaa minua ja seksiä, mutta aina kun olisi mahdollisuus niin pitää tietenkin keksiä joku tekosyy. Joskus voisi vain rehellisesti sanoa ettei halua minua. En enää luota tai usko hänen sanaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nyt halua, niin eiköhän ole vain tyytyväinen ettei seksiä sitten ole ollenkaan. Minulla vastaava tilanne edessä, mies vakuuttaa että haluaa minua ja seksiä, mutta aina kun olisi mahdollisuus niin pitää tietenkin keksiä joku tekosyy. Joskus voisi vain rehellisesti sanoa ettei halua minua. En enää luota tai usko hänen sanaansa.
Toivottavasti olisikin tyytyväinen! En halua että tuntee painostusta ja ei oo tarkoitus kiristää tai syyllistää.
Mutta minä tunnen että tarvitsen ITSE sitä taukoa, että poistuisi epävarmuus. Tietäisin varmuudella että nyt on tällainen kausi, eikä tartte arvailla tai pettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet ajatellut tehdä?
Meillä on vastaava tilanne, mutta olen vain nyt sitten yksipuolisesti päättänyt, että en enää yritä. Pari kertaa on nyt parin kuukauden sisällä ollut tilanne, että mies on tehnyt aloitteen, mutta se ei ole johtanut mihinkään, kun en ole vastannut siihen. Aiemmin tilanne oli se, että minä viikottain vonkasin seksiä mieheltä ja useimmiten petyin. En tiedä auttaako tämä nykyinen tilanne parisuhdetta, mutta mun elämää helpottaa se, kun ei enää tarvitse tulla jatkuvasti torjutuksi.
Suosittelen aloittajaa lakon sijaan keskittymään miehen hyvänäpitoon. Pidä huoli ettei miehen aina tarvitse tehdä kotitöitä ja olla aina se joka huolehtii lapsista. Kehu häntä, anna jalkahieronta jne. Älä painosta.
Tätä kun jatkat niin varmasti miehen himot heräävät!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen aloittajaa lakon sijaan keskittymään miehen hyvänäpitoon. Pidä huoli ettei miehen aina tarvitse tehdä kotitöitä ja olla aina se joka huolehtii lapsista. Kehu häntä, anna jalkahieronta jne. Älä painosta.
Hahaha, nyt menee kyllä niin ohi että... mutta joo, joku toinen ehkä saa tästä vinkin itselleen.
Ap.
Mies, joka saa hellyyttä. Jolle puhutaan kauniisti. Haluaa aivan varmasti seksiäkin. Jakakaa vastuut ja niin et kumpikaan ei uuvu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka saa hellyyttä. Jolle puhutaan kauniisti. Haluaa aivan varmasti seksiäkin. Jakakaa vastuut ja niin et kumpikaan ei uuvu liikaa.
No ei se kyllä tästä ole kiinni tällä kertaa. Miehiä on myös erilaisia ja elämäntilanteet ei ole kaikilla samat. Ymmärrän kyllä että haluat neuvoa ja auttaa ja jonkun toisen kohdalla tuo voisi auttaa. Minussa neuvo nostattaa ärsyyntymisen tunteen, varsinkin tuon "haluaa aivan varmasti seksiäkin". Kun EI halua. Ja suhde on jo nyt epätasapainossa siinä mielessä paljonko hoidan arkea ja passaan miestä.
Hän on kyllä huikea tyyppi ja rakastan häntä ja haluankin helliä, kehua ja pitää hyvänä. Mutta ei noiden asioiden lisääminen ole tässä avain. Uskon että jo aiemmin mainittu asioista puhuminen ja sen puheyhteyden ylläpitäminen olisi tärkeää.
Helposti käy niin että seksistä ei halua puhua kun tietää että se on ongelma ja ei enää jaksaisi pettyä.. ei jaksaisi pöyhiä samaa probleemaa, kun ei se aiemminkaan ole auttanut. Mutta eipä tuollainen pessimismikään mitään auta, täytyy tässä itsekin olla valmis näkemään vaivaa asian eteen yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha, nyt menee kyllä niin ohi että... mutta joo, joku toinen ehkä saa tästä vinkin itselleen.
Ap.
No tätähän tarjotaan aina patenttiratkaisuksi miehelle, joka uskaltaa valittaa seksin puutetta; miksei sittan toisinpäin.