Häät kesäkuussa
Hallitus on ilmoittanut 1.6 alkaen 50 henkilön kokoontumisen sallituksi. Kirkossa ja juhlapaikassa vierailla tilaa istua väljästi. Lähetimme kutsut häihin uuden linjauksen julkistamisen jälkeen. Jännitämme nyt kuinka moni vieraista ilmoittautuu tulevaksi.
Ensivaikutelma, Korona jakaa mielipiteitä. Useampi ilmoittanut jo tulostaan innoissaan, yksi kieltäytynyt vedoten Korona tilanteeseen. Tämän kielteisen ilmoituksen lähetti kaveri, jota olen tukenut hänen elämässään paljon, ollut hänen häissään ja vaikeissa suruissa lohduttanut. En tiedä kuinka suhtautua häneen tämän jälkeen.
Mitä itse tekisit kutsun saaneena?
Kommentit (33)
En osallistuisi ellei olisi todella läheinen henkilö. Varsinkin jos pitäisi yöpyä jossain niin vastaus olisi ei vaikka kyseessä olisi sisareni.
Tulisin paikalle. Onhan silloin kaikki muutkin paikat jo auki.
En ainakaan riemusta hyppien osallistuisi. Juhlapaikoilla käsienpesumahdollisuus ruokailujen yhteydessä on monesti huono ja toivoisin pöytiin tarjoiltuja valmiita annoksia.
Minusta on outoa, ettet tiedä miten suhtautua ystävääsi, joka ei halua riskeerata itseään. Itse ymmärtäisin täysin, jos joku jättäisi tulematta, koska riski sairastua on olemassa. En myöskään vieraana loukkaantuisi, jos kokoontumisrajoitusten takia hääkutsu peruttaisiinkin.
En ainakaan riemusta hyppien osallistuisi. Juhlapaikoilla käsienpesumahdollisuus ruokailujen yhteydessä on monesti huono ja toivoisin pöytiin tarjoiltuja valmiita annoksia.
Minusta on outoa, ettet tiedä miten suhtautua ystävääsi, joka ei halua riskeerata itseään. Itse ymmärtäisin täysin, jos joku jättäisi tulematta, koska riski sairastua on olemassa. En myöskään vieraana loukkaantuisi, jos kokoontumisrajoitusten takia hääkutsu peruttaisiinkin.
En osallistuisi, vaikka olisi kuinka läheinen ja tärkeä ystävä. Suomessa epidemian alkupuolella tosi moni oli sairastunut juuri hääjuhlassa, tästä uutisoitiinkin. Miten ajattelitte esim. ruoka- ja kahvitarjoilun? Pöytiin tarjoilu vai desinfioidaanko ruokaottimet jokaisen jälkeen? Tarvitsee vain yhden altistuneen, joka voi sairastuttaa tosi monta.
Ehtiihän ne häät pitää myöhemminkin. Mekin peruttiin omat juhlat, naimisiin mennään maistraatissa. Juhlitaan myöhemmin jos siltä tuntuu.
Jättäisin väliin. Kunhan tämä epidemiatilanne tästä rauhoittuu, voin vaikka kutsua hääparin kanssani shampanjalounaalle ja antaa lahjan jälkikäteen. Voimme viettää mukavan hetken yhdessä ja he voivat kertoa häistään.
Minun läsnäolo juuri ko. hääpäivänä ei ole mitenkään pakollista.
Kiittäisin kutsusta ja ilmoittaisin, että emme osallistu.
Mulla on hyvän ystävän häät kesäkuun lopussa. En haluisi osallistua, pelkään sairastumista niin paljon. Tiedän, että hän suuttuisi jos jättäisin juhlat väliin. Ihan hirveä tilanne tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Auttakaa mua!
Olen riskiryhmässä, en missään tapauksessa osallistuisi. Pahoittelisin ja ilmoittaisin, etten valitettavasti pääse tulemaan, mutta ihmettelisin kyllä jos sen vuoksi hääparin suhtautuminen minuun muuttuisi. Kokisin sen todella itsekkääksi heiltä.
Jos lapset saa olla koulussa, urheiluharjoituksia ja tapahtumia pidetään, kauppakeskukset, museot sekä kirjastot auki. Niin enhöhän osallistuisi.
Maalaisjärkeä saa käyttää. Riskiryhmään kuuluvat yli 70- vuotiaat voivat jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvän ystävän häät kesäkuun lopussa. En haluisi osallistua, pelkään sairastumista niin paljon. Tiedän, että hän suuttuisi jos jättäisin juhlat väliin. Ihan hirveä tilanne tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Auttakaa mua!
Ilmoita olevasi sairaana muutama päivä ennen häitä ja jää pois.
Läheisen (perheenjäsen, paras ystävä) pieniin häihin = vihkiminen osallistuisin, mutta en mihinkään ruokajuttuihin tai kippistelyihin. Muihin en.
Todellakaan en odottaisi, että kenenkään suhtautuminen minuun siitä olisi perusteltua muuttua tässä maailman tilanteessa.
Meillä on häät syyskuussa sen mukaan, miten tilanne sallii, eli tarvittavaa vaikka kaksin, mutta tietysti jonkilainen hääjuhla olisi mukava saada onnistumaan.
Ei tulisi mieleenkään pahastua, jos joku ei halua sinne osallistua. Ymmärrän täysin sen tällaisina aikoina ja itse olemme tehneet päätöksen pitää kiinni häistä.
Ei tarvitse tuollaisia miettiä, koska lähipiirissäni on onneksi sen verran fiksuja ja ymmärtäväisiä ihmisiä ettei mitään isompia juhlia pidetä nyt korona-aikana.
Mutta jos joukkoon mahtuisi tuollainen välinpitämätön persoona, niin en menisi.
Nyt ei kyllä kannattaisi silti pitää isoja juhlia, vaikka kuinka olisi varovainen. Eikä ole mitään aihetta suuttua, jos joku ei tässä tilanteessa halua osallistua vieraana. Pakko sanoa, että te vaikutatte ajatelleen vain itseänne, ettekä vieraitanne. Naimisiin olisi päässyt ilman juhliakin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kyllä kannattaisi silti pitää isoja juhlia, vaikka kuinka olisi varovainen. Eikä ole mitään aihetta suuttua, jos joku ei tässä tilanteessa halua osallistua vieraana. Pakko sanoa, että te vaikutatte ajatelleen vain itseänne, ettekä vieraitanne. Naimisiin olisi päässyt ilman juhliakin.
Totta. Ja jos vielä loukkaantuu siitä että joku ei osallistu.. eihän se korona ole poistunut vaikka rajoituksia lievennetään. Jokaisella pitää olla oikeus päättää haluaako pitää rajoitukset omalla kohdallaan ilman että joku bridezilla vetää pultit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ja jos vielä loukkaantuu siitä että joku ei osallistu.. eihän se korona ole poistunut vaikka rajoituksia lievennetään. Jokaisella pitää olla oikeus päättää haluaako pitää rajoitukset omalla kohdallaan ilman että joku bridezilla vetää pultit.
Tämä!
Ja ap:n kysymykseen vastaus: en missään nimessä osallistuisi.
En osallistuisi ellei olisi oman lapsen häät ja siinäkin tapauksessa yrittäisin parhaani mukaan puhua järkeä. Sori.