Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä pitää leikata koronan myötä?

Vierailija
08.05.2020 |

Vai nostetaanko vain veroja?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikaseinä on kiinni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikataan niiltä joita nyt suojellaan ja joiden vuoksi muilta jää elämä elämättä. Eli määrätään eläkekatto ja nostetaan lääkkeiden omavastuuta jne.

Eläkekatto on mahdoton toteuttaa. Yritys voi aina ottaa yksityisen eläkevakuutuksen ulkomailta, eikä valtiolla tai eläkeyhtiöillä ole siihen mitään sanomista. Sen sijaan tavallisten palkansaajien eläkeikä tulee nousemaan ja työeläkkeet pienenemään. Siihen suuntaan on jo ennen koronaakin menty 90-luvun lamasta lähtien.

Verotuksella pystyy säätelemään eläkkeiden suuruutta.

Vierailija
22/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain näistä viesteistä on itse asiassa aika vaikea nähdä ovatko ne ironiaa vai ihan tosissaan ehdotettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan velkaa, sitä voi maksella takaisin sitten kun talous tokenee. Ja valtionvelka ei tosiaan ole sama kuin joku kulutusluotto jos joku ei vielä tiennyt. Suomella on kokonaisuutena aika vähän velkaa joten senkin puolesta on vara ottaa.

Vierailija
24/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet vastikkeelliseksi. Sohvalle elättämisen pitää loppua. N-Y-T.

Jos mä kelpaisin toimeentulotukea vasten vaikka keräämään roskia niin sitten mä varmaan kelpaisin tekemään sitä samaa työtä oikealla työsopimuksella ja saisin oikeaa palkkaa josta kertyy eläkettä sekä lomia kertyy ja niin edelleen. Ai en kelpaa, no lopeta sitten vinkumisesi tukien vastikkeellisuudesta.