Miksi monet ihmiset pelkäävät kuolemaa?
Kommentit (31)
En pelkää niinkään itse kuolemaa, mutta kun elämässä on vielä niin valtavasti kaikkea mitä tahtoisin tehdä, nähdä, nauttia, kokea... Niin olisi sääli kuolla ennenaikaisesti. Yksi ihmiselämä tuntuu muutenkin niin rajalliselta kaikkeen siihen mitä haluaisin.
En sinänsä pelkää kuolemaa, koska ateistina en usko minkäänlaiseen tietoisuuteen kuoleman jälkeen, vaan elämä vain loppuu eikä sen jälkeen ole enää mitään pelättävää kun ei ole yhtään mitään muutenkaan.
Mutta rakastan elämää ja läheisiäni ja haluan olla täällä vielä pitkään heidän kanssaan.
Rakkaimpieni kuolemaa pelkään. En pysty edes oikein ajattelemaan sitä.
Koska monet tietää joutuvansa helvettiin, minä ainakin tiedän, että päätyy, vain harva taivaaseen pelastuu
Pitää päättää ottaako Kristuksen elämänsä herraksi vai haluaako helvettiin, siinä vaihtoehdot
Edelleenkään ei mitään tietoa miten konkreettisesti ottaisi Jeesuksen elämäänsä, ja miten kuulla Jumalan puhetta
Pelkään kuolemaa koska haluan nähdä kun lapseni kasvavat ja suojella heitä niin kauan kuin mahdollista. Pelkään sitä miten kuolemani vaikuttaisi lapsiin.
En vaan haluu kuolla ikinä. Enkä haluu luopua mistään ja kenestäkään.
Ihmiset pelkäävät täysin järjettömiä asioita, esimerkiksi kuolemaa ja hämähäkkejä.
Sitä sun tarvitsee kysyä Sanna Marinilta, joka pelkää koronaa hysteerisesti.
Niinhän sä luulet. Tositilanteessa voi mennä pupu pöksyyn ja tulla toinen ääni kelloon.
Ihmiset aina valittavat kuinka kauheaa niiden elämä on eivätkä tee mitään parantaakseen sitä mutta silti haluavat elää 100-vuotiaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet. Tositilanteessa voi mennä pupu pöksyyn ja tulla toinen ääni kelloon.
Olen jo ollut tositilanteessa ja huomasin että olen valmis lähtemään, eikä tuntunut edes pahalta.
ap
Mielentilaaa jos esim ajatellaaan niin kuolema asettuu ilon ja surun keskelle. Ilosta kuolemaan ja siitä suruuun, surusta kuolemaan ja siiitä iloon ja uuudellleen eloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo ollut tositilanteessa ja huomasin että olen valmis lähtemään, eikä tuntunut edes pahalta.
ap
Minkälaisessa tositilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Mielentilaaa jos esim ajatellaaan niin kuolema asettuu ilon ja surun keskelle. Ilosta kuolemaan ja siitä suruuun, surusta kuolemaan ja siiitä iloon ja uuudellleen eloon.
Iloiisena ei halua ajatella kuolemaa ja surullisena taas toivooo kuolemaa.
En pelkää kuolemaa mutta kipuja jotka saattavat edeltää sitä kuolemaa.