Suomen koululaitos vuonna nolla
Luokanopettajien ja erityisopettajien näkemyksiä lahjakkaan oppilaan tunnistamisesta ja tukemisesta alkuopetuksessa
https://www.utupub.fi/handle/10024/149468
Tuloksista käy ilmi, ettei luokanopettajilla ole tarpeeksi aikaa tai resursseja lahjakkaan oppilaan laadukkaaseen eriyttämiseen. Alaspäin eriyttäminen ja opettajan muu työ vie suurimman osan opettajan työajasta.
Lahjakkaiden eriyttämisen laiminlyönti saattaa tulevaisuudessa johtaa siihen, että lahjakkaiden oppilaiden koulumotivaatio kärsii ja heidän taitonsa eivät pääse potentiaaliselle tasolle.
Kouluruokailu 15–17 -vuotiailla tytöillä ja pojilla: Toteutuminen, ravintoaineiden saanti ja ennustavat tekijät
https://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20200575/
"Niin sinne vaan luokkaan ja katotaan keväällä, missä kunnossa opettaja on" : oppivelvollisuuskoulutuksen uudistusten seuraukset opettajuuteen ja ammatillisuuteen luokanopettajien kokemana
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68759
Yläkouluikäisten tyttöjen fyysinen aktiivisuus koulupäivän aikana
http://jultika.oulu.fi/Record/nbnfioulu-202005051608
Murtuneita mieliä : koulukiusaamisen vaikutuksia kiusatun myöhempään elämään
http://jultika.oulu.fi/Record/nbnfioulu-202005051615
ADHD-oireisen lapsen tukeminen varhaiskasvatuksessa
http://jultika.oulu.fi/Record/nbnfioulu-202005081652
"Tää on niinku se juttu!" : yhteisopettajuus opetuksen eriyttämisen mahdollistajana
https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68749