Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman hiusvärin kasvatus takaisin, vinkkejä!

Vierailija
07.05.2020 |

Miten olette toimineet kun olette kyllästyneet värjäämään tukkaa ja päättäneet palata takaisin omaan hiusväriinne? Erityisesti kiinnostaa jos olet blondannut tukkaasi ja oikea hiusväri on tuhkanvaalea / maantie. Pitkästä tukastahan värjättyä väriä ei saa pois, joten pitäisi löytää tähän kasvatus/välivaiheeseen hiusväri, joka veisi pahimman vaaleuden pois, mutta ei olisi kuitenkaan liian tumma, koska oma hiuskin on suht vaaleaa.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keunen maski on parasta omille vaalennetuille hiuksilleni, ovat pesun jälkeen kuin silkkiä. Otan siis raitoja kaksi kertaa vuodessa, kasvatin jo oman värini lähes kokonaan, mutta en tykännyt siitä eikä se sopinut minulle läheskään yhtä hyvin kuin vaalea. Eli hyvä jos oma väri miellyttää, kaikille se ei ole se paras sitten kuitenkaan :).

Tämäkö?

https://www.keune.com/en/product/21325/care-vital-nutrition-mask/

Vierailija
42/64 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kanssa omaan väriin palaamista, mutta kun hiuksia on metri, värjätty väri mustanruskea ja oma on tummahko lämmin ruskea, niin alapa tässä sitten odottelemaan ja kasvattelemaan :) kaipa se on pysyttävä tummassa nyt sitten hautaan saakka..

Mikset voisi leikkauttaa. Eli ei tartte pysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä leikkaisin pitkät värjätyt hiukseni.   siis hiukseni oli yli pyllyn.

nyt on jo monta vuotaa ollut oma väri. en värjää enää. aina sai juurikasvun värjätä kolmen viikon välein.

ei hyvä juttu.

leikkaa hiuksesi ja anna kasvaa. 

En leikkaa tukkaani lyhyeksi. Sekin on kokeiltu eikä sovi mulle yhtä hyvin kuin pitkä. Kyllä mä nyt selviän tästä kasvatusvaiheesta kun omaa väriä näkyy enemmän, alku vaan tuntui hankalalta, pelkäsin että juurikasvu tekee hirveän kassialmamaisen lookin.

Vierailija
44/64 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Nyt omaa väriä kasvatettu noin yhdeksän kuukautta ja alkuhankaluudet on kaukana takana. Tukkani ei ole ollut vuosikausiin näin hyvässä kunnossa kuin nyt värjäyksen lopettamisen jälkeen. Yllätyksiäkin on tullut, oma hiuslaatuni onkin hyvin erilainen kuin muistin, osa hiuksista jopa luonnonkiharaa. Väri taittaa kultaan, mikä ehkä vähän harmittaa kun halusin päästä juurikin kellertävistä sävyistä eroon. Nyt ymmärrän miksei se ikinä täysin onnistunut, tunki aina läpi kaikista hopeashampoista huolimatta. Mutta ei se mitään, pidän omasta tukastani todella paljon, nyt en vaan malttaisi odottaa että se kasvaa koko pituuteen.

Vierailija
45/64 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin värjäämiseen koska

1. kallista

2. päänahka ärtyi

Lopetin värjäämisen ja tukka harmaantui. Ehkä se oli ensin vähän hassun näköinen, mutta nyt on kokonaan harmaa. Viihdyn. 

Vierailija
46/64 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vain olla ja pikkuhiljaa leikkelet latvoja pois nips naps.

Vierailija
47/64 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maantienvärinen oma väri jota blondasin vuosia. Aloitin oman värin kasvatuksen noin 1,5 vuotta sitten. Kampaaja teki balayage värjäyksen jolla saatiin juurikasvun selvää rajaa häivytettyä. En kuitenkaan tykkää yhtään tästä omadta väristä. Kertaalleen otin tyveen vaaleita raitoja yleisilmettä raikastamaan, mut nyt on jo raidoissakin pitkä juurikasvu.

Oon ihan umpikujassa hiusteni kanssa. En tykkää omasta väristä, se on liian tumma mun iholle ja tekee mut kalpeen ja masentuneen näköiseksi. Olen ollut 12 vuotiaaksi saakka blondi ja ihonvärini on edelleen lähes albiino. Teininä hiusväri lähti tummumaan. En jaksa myöskään enää sitä neljän viikon välein tapahtuvaa värjäyssirkusta. Aina kauhea laskeminen kalenterista ”tuossa kohtaa on yhdet pirskeet, hiusten värjäys pitää siis ajoittaa tohon päivään jotta on juhlissa siistinä”.

Ehkä käyn taas laitattamassa tyveen vaaleita raitoja, jos en muutakaan keksi.

Vierailija
48/64 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiukseni mustiksi ja miehiä alkoi pörräämään heti ympärillä. Ruskeista silmistäni johtuen luulivat minun olevan aasialainen ja tiedätte kyllä minkä takia kymmenet miehet tulivat juttusille. Huoh.

Vierailija
49/64 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kasvatusprosessin tukena toimisi sitruunavärjäys...

https://www.emiliatuukkanen.com/2018/05/hiusten-lempea-vaalennus-sitruu…

Tai ajattelin ensin kasvattaa oman maantien ja sitten jatkossa vaan tehdä siihen silloin tällöin todella kevyen sitruunavaalennuksen. Pääsisi värjäyskierteestä eroon ja saisi silti kirkastettua väriä itse. Toimiiko kukaan näin?

Vierailija
50/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut teidän kampaajan ehdotus blondatun asteittaiseen vaihtoon juurikasvun maantienväriseen?

Vierailija
51/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantie on kuuma kirjoitti:

Mitenköhän kasvatusprosessin tukena toimisi sitruunavärjäys...

https://www.emiliatuukkanen.com/2018/05/hiusten-lempea-vaalennus-sitruu…

Tai ajattelin ensin kasvattaa oman maantien ja sitten jatkossa vaan tehdä siihen silloin tällöin todella kevyen sitruunavaalennuksen. Pääsisi värjäyskierteestä eroon ja saisi silti kirkastettua väriä itse. Toimiiko kukaan näin?

Oletko jo kokeillut sitruunavaalennusta? Tule kertomaan miten onnistui.

Vierailija
52/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin vuosia hiuksiani aivan vaaleiksi. Kyllästyin värjäämiseen ja sävytin hiukseni Poly Colorin sävyllä 15. Sitten annoin vain kasvaa. Ero oli melko huomaamaton kasvaessa. Luulin olevani maantienharmaa mutta hiukseni ovat enemmänkin punaruskeat. Luonnollinen puhdas hius on kyllä kaunis.

Vierailija
53/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut oman hiuksen/maantien-värisiä balayageraitoja vaalennettuihin hiuksiin kun niissä on tyvikasvua?

Häivyttämään tyvikasvua ja häivyttämään vaalennusrajan omaan väriin siirtymiseen?

Vierailija
54/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pääsee leikkaamalla värjätyn osuuden rohkeasti hiuksista pois. Kannattaa olla nopea, viivyttelemällä vain pidentää juurikasvuaikaa.

Vierailija
55/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun pääsee leikkaamalla värjätyn osuuden rohkeasti hiuksista pois. Kannattaa olla nopea, viivyttelemällä vain pidentää juurikasvuaikaa.

Ei sovi leikata vaalennettua pois!! Tyvikasvua on vasta 5-6 cm.

Vaalennus saa olla latvoissa ja kasvaa pidemmäksi.

Mutta voiko balayagen tehdä tummanvaaleilla oman värisillä/maantienvärisillä raidoilla tyvestä alkaen alaspäin häivyttäen?

Yleensähän ei niin vaan latvoista edeten vaalennetaan raitoja ylöspäin häivyttäen.

Vierailija
56/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika kun on vaikeaa...

Värjäätte sen koko pehkonne sen väriseksi, kun haluatte.

Vierailija
57/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä nopeasti se juurikasvu tulee leikkaamatta.

Vierailija
58/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samassa tilanteessa kuin sinä. Hiukset ovat sen verran kuivuneet blondauksesta, että haluaisin pitää taukoa, mutta toisaalta kauhistuttaa miltä tuo tulee näyttämään. Itse olen miettinyt olisko balayage hellävaraisempi hiuksille tai sitten joku karamellin sävyinen kevytväri.

Vierailija
59/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, no en kyllä leikkaa selkään asti olevaa tukkaa kahden sentin pituiseksi! Mulla kasvaakin vielä tosi hitaasti. 

T. Eri

Vierailija
60/64 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hiusvärin saaminen takaisin tarkoittaa vain kärsivällisyyttä jaksaa odottaa, että se värjätty hius kasvaa ja sitä leikkaa pois sitä mukaan, kun pituuden puolesta raaskii. Tätä voi toki helpottaa esim. raidoilla, jolloin värjäyksen raja ei ole niin ankara.