Onko sinulla jotain ulkonäköön perustuvia ennakkoluuloja, jotka eivät välttämättä perustu yhtään mihinkään?
Itse ajattelen jostain syystä että kaljut parrakkaat miehet ovat m*lkkuja, vaikka en edes tunne yhtään sellaista.
En edes keksi mihin tämä ennakkoluulo voisi perustua.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju ei tuu kauaa pysymään.
Ketju on vieläkin pystyssä, ihme kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä välillä pakostikin muodostuu, mutta yritän muistuttaa aina itseäni etten tiedä siitä ihmisestä tosiasiassa mitään enkä tee oletuksia.
No mutta sen on tosi hyvä juttu, että tiedostaa nämä.
Itsellä nousee tietystä nimestä ihokarvat pystyyn, koska lapsuudessani oli kaksi samannimistä tyyppiä, jotka kiusasivat minua. Järjellä kuitenkin tiedän, ettei tämän nimisissä ole mitään vikaa yleensä.
Todella laitetusta lookista tulee väkisinkin pinnallinen vaikutelma, erityisesti jos henkilöllä on täytetyt huulet ja/tai överit tekoripset.
Lyhyillä ja kaljuilla miehillä on usein iso ego ja kova tarve olla kaikessa paras.
Shokkiväreillä tai mustaksi värjätty ns. kouvolatukka keski-ikäisellä naisella tuo mieleen jotensakin yksinkertaisen sielun, joka ei Temppareita kummempaa kulttuuria kuluta.
Kuvittelen usein, että minimalistisiin, hyvin leikattuihin vaatteisiin pukeutuva, normaalipainoinen ja luonnollisuuden rajoissa huoliteltu henkilö on hyvätuloinen.
Hennalla punaisiksi värjätyt hiukset huokuvat uushenkistä tyyppiä, joka uskoo astrologiaan ja jonka lempigenre on fantasia.
Nämä ovat omia stereotypioitani, ja tiedostan ettei homma todellakaan mene useinkaan näin. Ensivaikutelmani on kuitenkin usein edellä kuvattu, vaikka henkilö paljastuisikin myöhemmin hyväksi tyypiksi.
Kaikesta plastiikkakirurgiasta tulee mieleen, että henkilöllä on huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Pidän aasialaisia tyhminä... Joka ikinen kerta ihmettelen, jos näen telkkarissa tai juutubessa fiksun yksilön. Ja on kait siellä ylipäätään valtaosa ihan normaaliälyistä sakkia, mutta jostain syystä tuomitsen heidät aina ensin XDDDDDDD.
Aika erikoista, mulla on pikemminkin päinvastoin eli uskoisin aasialaisesta todennäköisemmin, että hän on älykäs, siitäkin huolimatta, että olen tavannut öh, ei niin älykkäitä aasialaisia, vaikka en heitäkään suoraan tyhmiksi sanoisi, mutta aiemman sosioekonomisen taustansa vuoksi tiedän joitain kouluttamattomia ja sitä kautta yleissivistykseltään heikkoja aasialaisia. Mutta tosiaan, jos on ihan kouluja käynyt yksilö, niin usein ovat olleet hyvin älykkäitä ja lähes kaikki taustastaan riippumatta työteliäitä.
Ohuthuuliset naiset ovat kovia ja kylmiä, paksummilla huulilla varustetut (en tarkoita täytettyjä huulia) ovat eroottisempia ja lempeämpiä.