Millaista aluetta on Pikku Huopalahti? Viihdytkö?
Kommentit (28)
Onko totta että pikku-huopalahden talot ovat kuin keksipaketteja?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki, mutta siinä ratikan varrella on sellainen hauska talorypäs joka on Carneval keksien väreissä. En nyt löydä kuvaa mutta siellä se on.
Vierailija kirjoitti:
Osa on, kivoja vaaleita pastellivärejä eikä iänikuista harmaata betonia.
https://www.vastavalo.net/pikkuhuopalahti-hilda-varikkaat-asuintalot-pi…
Olen asunut täällä 20+ vuotta ja viihdyn edelleen, mutta asunkin (omasta mielestäni) tällä paremmalla eli rauhallisemmalla puolella.
Luonto on lähellä joka puolella, loistavat palvelut, keskustaan pääsee 20min ratikoilla tai busseilla, hyvät koulut ja monta päiväkotia. Tuskin muutan täältä pois.
Totta on, että täällä on myös levotomia teinejä ja humalaisia ihmisiä, mutta missä ei olisi?
Eikö sillä ole maine aika epähyvänä paikkana?
Valtava huumeongelma. Käytettyjä ruiskuja joka puolella ja koko ajan vaara tulla ryöstetyksi.
Vierailija kirjoitti:
ainakin osassa kerrostaloja on pahoja ongelmia.
Tiedätkö millaisia ongelmia? Hometta? Vai tarkoitatko kenties asukkaita?
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut täällä 20+ vuotta ja viihdyn edelleen, mutta asunkin (omasta mielestäni) tällä paremmalla eli rauhallisemmalla puolella.
Luonto on lähellä joka puolella, loistavat palvelut, keskustaan pääsee 20min ratikoilla tai busseilla, hyvät koulut ja monta päiväkotia. Tuskin muutan täältä pois.
Totta on, että täällä on myös levotomia teinejä ja humalaisia ihmisiä, mutta missä ei olisi?
Mikä on parempi, rauhallisempi puoli?
Millaisia ovat Hekan talot?
Vierailija kirjoitti:
Valtava huumeongelma. Käytettyjä ruiskuja joka puolella ja koko ajan vaara tulla ryöstetyksi.
No höpöhöpö nyt.
t. nr 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekan taloissa asuu köyhiä, ja köyhillä on köyhien ongelmat, tiedäthän.
Meilahden puoli on kivaa aluetta. Koulut ja päiväkodit lähellä. Hyvät kulkuyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilahden pää on uudempi ja rauhallisempi. Levottomampaa on Korppaanmäentien tienoo, siellä missä ratikka kääntyy Manskulta Pikkuhuopalahteen.
Hekan taloja on paljon, myös omassa naapurustossa täällä. Asujaimisto on monenkirjavaa mutta ainakaan nämä mun tietämät ei ole sen kummempia kuin mitkään muutkaan vuokratalot.
Ainakin täällä Pohjois-Meilahden puolella on huomattavaa häiriöasumista. Monta päivää putkeen aamusta yöhön riehumista, rappujen sotkemista ja välinpitämätöntä vaaratilanteiden aiheuttamista. Ulkona kadulla törmää silloin tällöin sekaisin oleviin huumeidenkäyttäjiin ja juoppoihin. Sitten on lyhyitä kausia, jolloin on suht rauhallista. Läheiset ulkoilualueet ovat ihania, hyvät julkiset kulkualueet, on nättiä jne. Itse olen punninnut poismuuttoa, ja kallistunut pikkuhiljaa vaihtoehtoon, että kielteiset puolet painavat vaakakupissa enemmän kuin myönteiset..
Siellä on sekaisin vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja ja omistusasuntoja. Se on siis jonkinlainen kaupunkisuunnittelun ihanne, koska erilaiset elämäntavat halutaan sekoittaa. Rauhalliset, työssäkäyvät omistusasujat eivät nykynormien mukaan enää saisi asua keskenään, vaan mukaan täytyy sekoittaa sekakäyttäjiä ja muuta monin aisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on sekaisin vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja ja omistusasuntoja. Se on siis jonkinlainen kaupunkisuunnittelun ihanne, koska erilaiset elämäntavat halutaan sekoittaa. Rauhalliset, työssäkäyvät omistusasujat eivät nykynormien mukaan enää saisi asua keskenään, vaan mukaan täytyy sekoittaa sekakäyttäjiä ja muuta monin aisuutta.
Ei se mikään uusi ilmiö ole Helsingissä, toi on ollut kaavoituksen periaate jo 1960-luvulta lähtien
Onko Hekan asunnoissa home- tai muita ongelmia?
Aika idiootti kaavoittaja saa olla, jos hyväksyy kusenkeltaisen seinänväriksi.
En muuttaisi sinne. Hirveän epäviihtyisää ja levotonta. Siellä olisi voinut olla ihan ok mutta ...
Pikku Huopalahti on ulkoisesti miellyttävää aluetta, mutta ainakin osassa kerrostaloja on pahoja ongelmia.