Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yleistä on pitää ns. kulisseja yllä? Perheonnea, ihanaa parisuhdetta tms.

Vierailija
07.05.2020 |

Omassa lähipiirissä olen huomannut, että tuntuu olevan tosi monessa perheessä tämä. Ulospäin näyttää että kaikki on ihanaa. On lapset, hienot talot ja autot, rahaa ja matkustelua. Mutta oikeasti parisuhde on kuihtunut ja siellä kotona vaan ahdistaa ym.

Olen jotenkin herännyt tähän ja miettinyt, että tuntuu olevan yllättävän monella näin. Itseäni jotenkin hieman ahdistaa tämä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä kenellä on kaikki näennäisesti hyvin. Vakaa talous, komea mies ja kaunis vaimo, pari lasta, koti suoraan sisustuslehdestä. Ei siellä kotona välttämättä ihan kamalaa tappelua ja sellaista ole, mutta ihan tavallisia perheitä nekin on. Kyllästytty puolisoon ja lasten kiukutteluun. Sukulaiset ärsyttää. Tympäisee arki, töissäkäynti ja lasten kuskaaminen. Välillä on tosi mukavaa ja välillä tosi kamalaa. Yleensä sellaista tasaisen paksua. Välillä näistä tällaisista perheistä joku sitten havahtuu, että ei elämässä ole mitään hohtoa, vaikka paperilla onkin kaikki kunnossa. Tulee joku kolmen- tai neljänkympin "kriisi", uusi ihastus tai ihan vaan kypsyy siihen tasaisen paksuun arkeen ja ihminen lähtee hakemaan muutosta elämään eroamalla. Minä kyllä ymmärrän jotenkin tosi hyvin. Ei millään kulisseilla ole mitään merkitystä, ei millään rahamäärillä, hienoilla matkoilla tai hulppeilla taloilla tee mitään, jos muuten on onneton.

Vierailija
2/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että kovinkaan yleistä. Enemmän sellaista settiä tuollainen, millä sinkku lohduttelee itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän yleistä on. Huomasin tämän, kun erosin ja kerroin siitä tutuille tai työkavereille. Todella monet alkoivat siinä avautua huonosta parisuhteestaan, vaikka siihen saakka oli hehkutettu miten on niin auvoista ja ihanaa.

Vierailija
4/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta pitää kulisseja, koska elämä on onnellista.

Vierailija
5/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pitää kulisseja. Meillä on uusi vaaaaaaltava omakotitalo, monta uutta kallista autoa (100 000 e/auto), kesämökkejä, matkoja ympäri maailman , you name it. Mies hehkuttaa elämää facebookissa ja päivittää kuvia monta kertaa päivässä. Mies on 45v. 

Ja mä olen aivan tatti otsassa. Mies on pettänyt, jäänyt kiinni treffipalstoilla istumisesta, dissaa mua koko ajan. Mä olen tässä enää lasten vuoksi muutaman vuoden, niin saan lapset maailmalle ja hyvän taloudellisen pohjan heille (ostan lapsille miehen rahoilla yksiöt).

Vierailija
6/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleistä. Toki on ihan normaalia että hyvissäkin parisuhteissa tulee välillä huonompia kausia, eivätkä kaikki tahdo puhua siitä ulkopuolisille. Se ei tarkoita että koko suhde olisi kulissia.

Itsekin olen syyllistynyt kulissien ylläpitämiseen. Olin työssä jota monet pitivät jotenkin tosi hienona ja usein huokailivat kuinka tahtoisivat tehdä jotain samanlaista ja miten olin varmaan niin onnellinen ja tyytyväinen kun oli käynyt tuuri. Oikeasti ilmapiiri töissä oli hirveä. Olin jatkuvasti ahdistunut ja jaksoin hammasta purren seuraavaan päivään. Lopetin parin vuoden jälkeen ja sitä monet kummastelivat.

Vierailija
7/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa oli ihan kamalaa. Se myös sekoitti mun pääni niin, että puolustelin sen tekemisiä kaikille kavereille ja itsellenikin. Kai se on jotain kulissia? Sukulaiset ihmetteli eron jälkeen vähän syyllistäen että miten niin mukavasta miehestä erosit.

Nyt tämän hetkisen miehen kanssa ei ole kulissin tarvetta, kun kaikki on oikeasti vaan todella hyvin. Rahaa ei oo paljoa, mutta rakkautta sitäkin enemmän.

Vierailija
8/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän yleistä on. Huomasin tämän, kun erosin ja kerroin siitä tutuille tai työkavereille. Todella monet alkoivat siinä avautua huonosta parisuhteestaan, vaikka siihen saakka oli hehkutettu miten on niin auvoista ja ihanaa.

Itse teen tätä ihan vain kohteliaisuudesta, että eronnut ei tuntisi oloaan huonoksi oman onnellisen parisuhteeni rinnalla... ei varmaan olisi tarvetta mutta tämä tulee jotenkin automaattisesti

Vierailija
9/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies pitää yllä ihanneisän kulissia kuten liittomme aikana, aina kun näkee lapsiaa (harvoin), julkaisee kuvakavalkadin somessa kalastellen ja saaden "oot niin ihana ja osallistuva isä" -kommentteja

Vierailija
10/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole silloin "perheonnea" tai "ihanaa parisuhdetta" jos joutuu kulisseja pitämään yllä. Se on h*lvettiä.

Mutta onneksi ei tarvitse.

Vierailija
11/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yleisyydestä. Nostaisin kyllä esiin sen puolen, mistä täällä av:lla on viime aikoina myös juteltu eli ns. herravihasta. Olen itse duunariperheestä kotoisin ja vaikka minua kannustettiin opiskelemaan, vanhempieni ja heidän tuttaviensa, naapurien ym. jutuista tuli lapselle selväksi, että kaikissa menestyneissä ihmisissä on jotain mystistä pahaa. Menestys on saavutettu epäilyttävin keinoin, ystävällinen puhetapa, hymyily ja halailu ovat teeskentelyä jne. Haluan siis sanoa, että vaikka siellä tiilitalon kätköissä voi asua lopulta onneton perhe, ei niillä "rähjäisemmän" oloisilla perheilläkään välttämättä ihan ratkiriemukasta ole. Joskus voi olla myös niin, että hymyilevä, yhdessä matkusteleva perhe on ihan oikeasti onnellinen. Suomalainen ajattelutapa tuntuu olevan se, että kaikessa hyvässä on koira haudattuna. Aina ei ole.

Vierailija
12/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että kovinkaan yleistä. Enemmän sellaista settiä tuollainen, millä sinkku lohduttelee itseään.

Haha :D Minä voin omasta kokemuksesta ihan rehellisesti myöntää että tuota se on useimmissa näistä ihanista kulissiperheistä, myös meillä. Ensin luullaan että tuo sisustuslehtikoti, stailatut ja instagrammatut lapset ja audi pihassa tuo onnea, kun huomataan ettei näin olekaan on parisuhde jo lopullisesti näivettynyt. Sitten kerätään rohkeutta lähteä, jotkut uskaltaa ja löytävät onnen, toiset jää siihen pystyynkuolleeseen elämään. 

Vierailija
13/14 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on ero senkin suhteen keihin pidetään kulisseja yllä ja keihin ei. Esim omiin vanhempiin tai appivanhempiin ja ylipäänsä sukulaisiin päin pidetään kulisseja yllä mutta kavereihin päin myönnetään rehellisesti että se on soromnoo.

Jos mä esim kertoisin appivanhemmille millaista meidän perheen elämä todella on, ja että haluaisin lähteä lätkimään, niin appiukko luultavasti hakisi haulikon.

Vierailija
14/14 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi