Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun ei pääse reissuun

Vierailija
06.05.2020 |

Masentavan elämäni ainoa voimauttava ja elämää rytmittävä tekijä on ollut matkan odottelu. Säästäminen pienistä tuloista, matkan järjestely, luen kohteesta ennakkoon, opiskelen fraaseja vieraalla kielellä.
Nyt se kaikki on poispyyhitty.
Juu ei tule samat vibat netin kautta. Eikä kiinnosta lukea, jos sinne ei sitten pääsekään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan estä, koko suomessa voi nyt matkustaa vapaasti.

Vierailija
2/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelepa vaan, miten iloisia ne kohdemaan asukit ovat, kun sinunlaisesi massaturistit eivät tule sinne pilaamaan heidän kotimaataan ja normaalia elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajattelepa vaan, miten iloisia ne kohdemaan asukit ovat, kun sinunlaisesi massaturistit eivät tule sinne pilaamaan heidän kotimaataan ja normaalia elämää.

Aika moni ihminen maailmassa kuitenkin myös elää turismista.

Luin juuri eilen niin Izmirissä kuin Gran canarialla asuvan keskustelua siitä miten paha tilanne siellä heidänkin tuttavapiirillään monelle tämän hetkinen tilanne on.

Vierailija
4/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.. Just kun masennus alkoi vähän helpottamaan ja oli tarkoitus lähteä lomalle niin iski korona. Takaisin pohjalle. Ei kannata haaveilla eikä suunnitella mitään

Vierailija
5/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.. Just kun masennus alkoi vähän helpottamaan ja oli tarkoitus lähteä lomalle niin iski korona. Takaisin pohjalle. Ei kannata haaveilla eikä suunnitella mitään

Hei, tän piti olla mun vuosi jolloin kerrankin yritän tutustua ihmisiin festareilla,keikoilla ja ulkomaanmatkoilla, ainoa vuosi jota varten mulla on ikinä ollut suunnitelma XD XD Vihdoinkin ajattelin yrittää sosialisoitua. No, nyt on sitten laitettu kotia nätimmäks.

Vierailija
6/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi suunnitella jotain kotimaan matkaa? 

Vierailija
7/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tän piti olla mun vuosi jolloin kerrankin yritän tutustua ihmisiin festareilla,keikoilla ja ulkomaanmatkoilla, ainoa vuosi jota varten mulla on ikinä ollut suunnitelma XD XD Vihdoinkin ajattelin yrittää sosialisoitua. No, nyt on sitten laitettu kotia nätimmäks.

No nii-in.. Itse yritän vähän laihduttaa/kiinteyttää, kun on tullut masennuksen myötä painoa..

Vierailija
8/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin suunnittelen ja koitan kovasti säästää rahaa. Ei tämä tilanne ikuisuuksia kestä!

Vierailija
9/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne matkallekin pääsee, eiköhän jo ensi vuonna onnistu. 

Minä tykkään ihan sellaisestakin irtautumisesta, että mennään johonkin toiseen paikkaan hotelliin ja syödään ravintolassa. Ulkomaanreissuillakin se ravintolassa syöminen on iso osa reissua ja hotellissa pääsee kotisotkuja karkuun. Odotan kovasti että ravintolat aukeavat. Helsingissä on paljon ihania ravintoloita meren rannalla ja saarissa. Ja nyt kun olen lomautettu, niin aion kyllä käyttää tilanteen hyväkseni ja käydä lounastamassa kaikissa ihanissa paikoissa. 

Vierailija
10/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että juuri turismi on tärkeä ellei tärkein elinkeino monessa maassa?

Kun lomailee Kreikassa tai Espanjassa, rahat jää kuitenkin Eurooppaan.

Ja mitä on massaturismi? Käyn vain omatoimimatkoilla, liikun kuten paikalliset. Esim Espanjassa on pieniä perheomisteisia hotelleja, joissa maksavaa asiakasta kohdellaan niin hyvin, että melkein hävettää. Heidän tulonsa on riippuvaisia esim hotellisivustojen suosituspisteistä.

Ihmiset on ystävällisiä ja masennukseni pysyy loitolla tai on ainakin lievempää.

Vierailija
11/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 27.3 lento bangkokiin, tuli korona ja matka peruuntui. Harmittaa. Heinäkuun 2.päivä uusi lento varattuna, jos finski lentää, niinkuin on sanonut 🙏

Vierailija
12/12 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, itsellä vaan enemmän ahdistuspainotteista. Henkireikä, eikä vähiten lämmön vuoksi. Ei sellaista takuulämpöä saa täältä. Valon tasaisempi jakautuminen tekee myös hyvää reissussa, erityisesti päiväntasaajan suunnilla. Täällä nukkuminen on hankalampaa kesäisin.

Monta kertaa ollut tilanne, että olisin varmasti ollut sairaalassa ellen olisi reissussa ollut.

Mun oloa helpottaisi vähän oikea hellekesä.

Säästän silti, jonnekin tulevaan reissuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi