Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi tehdä kiinteistön omistajan vaihdon?

Vierailija
06.05.2020 |

Sukulainen lahjoittaa minulle kiinteistön. Jos hänellä olis verkkopankkitunnukset, asia hoituisi netissä. Mutta kun ei ole. Hänen pankissaan ei ole lakimiespalvelua, joka homman hoitaisi. Omassa pankissani olisi, mutta sukulaista ei voi raahata 200km päähän. Siis miten pitäisi toimia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette itse lahjakirjan jonka käytette kaupanvahvistajalla ja sitten sinä hoidat lainhuudon maanmittauslaitokselle. Siihen tarvitaan vaan sinun eli lahjan saajan verkkopankkitunnukset. En ymmärrä mihin tarvitsette lakimiestä..

Vierailija
2/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä käydään kaupanvahvistajalla?

4 asuntokauppaa elämässäni olen tehnyt, ja aina pankin lakimies hoitanut hommat.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövälittäjä antaa ohjeet. Senkun kysyt.

Pyysin joskus tuota lain huutoa saadakseni selville koska vanhempani osti paikan.  Koska paperit toisella osakkaalla.

Vierailija
4/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen voi tehdä valtakirjan jollekin toiselle asian hoitamiseksi.

Vierailija
5/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanvahvistajaa tosiaan tarvitaan kun kyseessä on kiinteistö. Itse olen ollut vain kerran tällaisessa luovutuksessa mukana ja oliko se joku kaupungin virasto vai mikä? Google varmaan auttaa.

Vierailija
6/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: "kiinteistön lahjoittaminen valtakirjalla"

Vierailija
7/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin joskus tuota lain huutoa saadakseni selville koska vanhempani osti paikan.  Koska paperit toisella osakkaalla.

Ei tuossa tarvita kiinteistönvälittäjää mihinkään enkä usko että he ovat kovin innokkaita neuvomaan ilman välityspalkkiota.

Olet hakenut selvennyslainhuudon, ap tarvitsee oikean lainhuudon.

Ap löytää kaupanvahvistajan esim. maistraatista.

Vierailija
8/9 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että valtakirja käy tällaisessa tapauksessa. Lahjoittajan ja lahjan saajan pitää molempien olla läsnä että kaupsnvahvistaja näkee lahjanantajan olevan täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Eli kunhan teillä on lahjakirja, varaat ajat lahjoittajaa lähellä olevalle kaupanvahvistajalle, niin vain sinun tarvitsee ajaa 200km.

Vierailija
9/9 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa tarvita kiinteistönvälittäjää mihinkään enkä usko että he ovat kovin innokkaita neuvomaan ilman välityspalkkiota.

Olet hakenut selvennyslainhuudon, ap tarvitsee oikean lainhuudon.

Ap löytää kaupanvahvistajan esim. maistraatista.

Minua neuvoi, kiitos kuitenkin kun selitit tarkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan