Kuinka usein käyt suihkussa nyt sosiaalisen eristäytymisen aikakautena?
Hyvä jos käyn edes kerran viikossa...viimeksi käynyt 24.4. Tänään on kyllä pakko käydä, alan jo vähän ällöttämään itseänikin. Huomaakohan kaupassa satunnainen ohikulkija, että haisen? En ainakaan omaan nenään mitenkään älyttömästi haise, niin huomaako joku muu kaupassa nopeassa ohitustilanteessa?
Kommentit (46)
Noin joka toinen päivä, riippuu siitä miten ja milloin harrastan liikuntaa.
Normaalisti kävisin vähän useammin. Työpäivänä kuitenkin käyn joko aamulla tai edellisenä iltana suihkussa.
Kotona joka toinen päivä.
Mökillä on sauna ja kantovedet. Siellä käyn joka päivä, ja hiuksetkin pesaisen joka päivä.
4 pv töissä, kolme mökillä. Ja kaikki mökistä inisijät: mökki on samassa sh-piirissä kuin koti, ja lähin terveyskeskus on oman kotikuntani tk.
Joka päivä tietenkin, vaikka teen töitä kotona ja asun yksin. Kyllä haiskahdan ihan oman nenäänikin, jos en pariin päivään käy. Sitä paitsi urheillessa hikoaa ihan yhtä lailla kuin ilman eristäytymistäkin. Hiukset pesen joka toinen päivä.
Minulla on kahdeksas etätyöviikko menossa (en asu Suomessa; meidän oli kaikkien pakko jäädä etätöihin maaliskuun puolessavälissä). Juuri mikään paikka ei ole auki joten käyn ulkona kerran päivässä tunnin kävelylenkillä ja samalla silloin tällöin ruokakaupassa.
Siitä huolimatta en ole oikeastaan muuttanut rutiineja juuri mitenkään. Käyn suihkussa joka aamu, kuten yleensäkin. En pysty aloittamaan päivää muuten. Jos en pääsisi suihkuun olisi koko päivän omituinen olo. Pesen myös hiukset joka päivä, ja föönaan ne. En meikkaa, mutta en meikkaa muutenkaan ikinä. Pidän "työvaatteet" ja "kotivaatteet" erillään. Eli aamulla laitan yhdet vaatteet (en sentään samoja jotka laittaisin toimistolle, vaan vähän rennommat), ja kun työpäivä on lopussa siinä kuuden maissa ja olen sammuttanut koneen, vaihdan kotivaatteet.
Minulle sopii tämä jollain lailla normaalin elämän ylläpito.
Alapesu ja kainalot toki päivittäin edelleen, mutta suihku ja hiustenpesu on harventunut tosi paljon. Ennen kävin vähintään joka toinen päivä suihkussa ja pesin hiukset, nyt vain silloin kun olen seuraavana päivänä lähdössä kauppaan ja muille asioille, eli harvemmin kuin kerran viikossa.
Aluksi hiukset rasvoittui hurjasti ja parissa päivässä tuli liimaletti, mutta se rauhoittui muutamassa viikossa ja nyt pysyvät ihan inhimillisen näköisinä liki viikon pesun jälkeen. Ja tuntuvat ihanilta. Alan uskoa, ettei hiuksia tarttisi välttämättä shampoolla pestä ollenkaan, vaikka pidin sitä ihan hippihuuhaana.
Käyn saunassa n. 7 kertaa viikossa ja saunomiseen kuuluu tietysti myös suihku. Näiden lisäksi käyn uimassa 4-5 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn saunassa n. 7 kertaa viikossa ja saunomiseen kuuluu tietysti myös suihku. Näiden lisäksi käyn uimassa 4-5 kertaa viikossa.
Ootko joku "Sauna Timo"? Sähköä tai puuta kuluu paljon, sillä itse saunon vain 4 krt / viikko ja puuta kuluu ulkosaunaan noin 4m^2 / v + toisessa saunassa sähköä useammalla satasella.
ei ole korona laskenut eikä nostanut hygienia tasoani (paitsi käsidesi) ihan yhtä usein kun ennenkin käyn suihkussa
Vierailija kirjoitti:
Alapesu ja kainalot toki päivittäin edelleen, mutta suihku ja hiustenpesu on harventunut tosi paljon. Ennen kävin vähintään joka toinen päivä suihkussa ja pesin hiukset, nyt vain silloin kun olen seuraavana päivänä lähdössä kauppaan ja muille asioille, eli harvemmin kuin kerran viikossa.
Aluksi hiukset rasvoittui hurjasti ja parissa päivässä tuli liimaletti, mutta se rauhoittui muutamassa viikossa ja nyt pysyvät ihan inhimillisen näköisinä liki viikon pesun jälkeen. Ja tuntuvat ihanilta. Alan uskoa, ettei hiuksia tarttisi välttämättä shampoolla pestä ollenkaan, vaikka pidin sitä ihan hippihuuhaana.
Kiva jos sulla toimii, kaikilla ei tosiaan auta tuo harventaminen yhtään. Valitettavasti vaan nämä pesemättömyydellä ylpeilevät liimaletit haisevat meidän työkaverien nenään...
1-2 kertaa päivässä kuten ennenkin. En käy suihkussa pelkästään muiden ihmisten takia, vaan itsenikin vuoksi. Pidän siitä, että on puhdas ja raikas olo vaikka olisin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko joku "Sauna Timo"? Sähköä tai puuta kuluu paljon, sillä itse saunon vain 4 krt / viikko ja puuta kuluu ulkosaunaan noin 4m^2 / v + toisessa saunassa sähköä useammalla satasella.
Kutsu miksi haluat. Pidän saunomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on herkkä iho (ei kestä kuin mietoja pesuaineita ja vaatii kunnollisen rasvauksen jokaisen suihkun jälkeen) joten en normaalistikaan käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa. Nyt eristysaikana käyn ehkä 5 päivän välein. Kainalot ja genitaalit pesen päivittäin tai vähintään silloin kun poistun kotoa.
Olen huomannut, että kun jättää pesuaineet vähemmälle, niin rasvauksenkin tarve vähenee. Aina kun pesee pesuaineilla, niin kutisee ja iho tuntuu kuivalta. Nytkin polvinivelestä, kun tänään pesun kaikilla aineilla.
Zinc
En ole käynyt suihkussa sitten vuoden 1997.
T: maalla kantoveden varassa asuva
Kauanko siitä kannosta tihkuu vettä?
1-2 kertaa päivässä. Ei tämä ole muuttanut rutiinejani millään tavalla.
Ihan yhtä usein kuin normaalistikin. Eli 1-3 kertaa päivässä, riippuen siitä miten paljon urheilen päivän aikana.