Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä paljoakaan lapsista - apua kaivataan!

Vierailija
04.07.2006 |

Meillä on juhlat ja lapsiperheet on kutsuttu kotiimme. Mitä tekemistä heille keksisi elokuisena sunnuntaipäivänä? Lapsille on omaa tilaa pari huonetta ja hyvällä säällä pihamaa.

Olen jo sopinut siitä, että naapurin tyttö tulisi avuksi. En haluaisi, että vanhemmat ovat 100% kiinni lapsissa vaan näkevän muitakin vieraita ja rentoutuvat. MUTTA en halua olla leikittäjän kanssa kokonaisvastuussa jos jotain tapahtuu.

Ideoita?

Täällä on varmaan enemmän kokemuksia kuin minulla :) Juhlat eivät ole pelkästään lapsia varten, kaikki on kutsuttu lapsineen. Saavat itse valita, ottavatko mukaansa.

Kiitos jo etukäteen!!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni allas pihalle, piirrustusvälineitä, palapelejä, välillä videoita, ehkä joku leikki (vettä kengässä, murhaaja tms), askarteluvälineitä, lautapelejä...

Vierailija
2/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarteenetsintä toimii monenikäisillä ja sen voi toteuttaa sisälläkin.

Olympialaiset pihamaalla olisi myös kiva ajatus, vanhemmatkin voisivat osallistua

Lauta- ja korttipelejä tarjolle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vesiallasta eikä piirustusvälineitä. Sotkevat hienot juhlavaattensa ja vanhemmat hermostuvat!

Jotian krääsää, astioita, legoja.. videot on hyvä. Tyynyjä, kankaita.. niistä syntyy taaperoilla ainakin hyvät leikit.

Isommille pelejä.

Vierailija
4/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jotain sellaista, mitä voisi tehdä nurmikolla. Kestääkö lasten vaatteet (siis nämä juhla-) sellaista? Suuttuuko joku äiti siitä, että olen järjestänyt ulkoleikkejä?

Miten tämä vastuupuoli? 17 vuotias tyttö leikittää - eihän kukaan voi alkaa muistuttelemaan tyttöä oman lapsensa ruoka-allergioista ja sen sellaisista erikoistoiveista? Entä jos lapsi kaatuu pihallani ja naama osuu pihalaattaan/lipputankoon/autoon?

ap

Vierailija
5/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika moni on n. 3v. Vauvoja taitaa olla aika monta, jopa 5-10.

Riittääkö, että varaan oman makuuhuoneemme hiljaiseksi imetyspaikaksi? Riittääkö, jos asennan makuuhuoneeseen oman mikroaaltouunin ja tasaisen alustan vaipanvaihtoa varten? Keittiö on täpötäynnä ruokatarjoiluväen vuoksi. Sinne kun vielä lisää 5-10 itkevää vauvaa ja heidän äitiään tuttipullojen kanssa jonoon.

Minkäikäinen syö pullosta, jota ei ole lämmitetty? Tiedän ainakin 4 vauvaa, joiden imetys on loppunut. Mitä muuta ne tarvitsevat?

ap

Vierailija
6/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kysyä näiltä äideiltä mitään. Kaikkia ei voi miellyttää ja jos olen kysynyt jostain asiasta, se on pakko toteuttaa. Niinkuin erikoiskoulutetusta lastenhoitajasta vakuutuksineen.

Nyt minä yllätän heidät positiivisesti tai sitten olen se tyhmä lapseton ihminen, joka ei ymmärrä lapsista (mikä oikeasti olen :).

ap

Vierailija
7/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat ovat varmasti tyytyväisiä kun lapsilla on ohjelmaa.

Meillä pullot jätettiin 6kk iässä pois. Ja kiinteitä saava lapsi voi juoda lämmittämätöntä maitoa tai voihan jo vauvakin juoda, mutta maistuu paremmin lämmitettynä. Varaa roskin sinne ns. vauvanhoitohuoneeseen, ja hoitopaikka just vaipanvaihtoa ajatellen ja ehkä mahdollisesti jotain tilaa (rauhallinen) jossa pienet voi ottaa unia.

Vierailija
8/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olit ajatellut imetyspaikan mikroineen kaikkineen. Se on varmasti riittävä.

Kun noinkin moni on alle 3-vuotiaita, ei kovin kummallista ohjelmaa tarvita. Esim. iso lauma alle 3-vuotiaita ja pihapelit sääntöineen ei kulosta kauhean toimivalta idealta :) Sekaan voi tietysti laittaa pari simppeliä ohjelmanumeroa (ongintaa vaikka), mutta ei kauhean kummallisia juttuja tarvita. Lapsilla on ihmeellinen kyky viihdyttää itse itseän kun läsnä on leikkiseuraa ja jotakin, millä leikkiä. Lainaa leluja, puhalla ilmapalloja tai mikä nyt juhlan henkeen sopii.

Vierailija
9/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään mikroja tarvii makkariin asennella. Pitäisin emäntää hulluna jos se niin tekis. Laita sinne makkariin videot pyörimään.

Vierailija
10/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa allergisten lasten vanhemmista ilmoittaa rajoituksista etukäteen tai kuten me, tuo omat eväät. Näiden asioiden valvonta on vanhempien harteilla, joten niistä sinun ei tarvitse kantaa huolta. Ainoastaan jos joku ilmoittaa erityisruokavaliosta, se kannattaa ottaa jotenkin huomioida tarjoilussa, muuten ei tartte kantaa murhetta.

Lapset muksahtelevat, nahistelevat ja säätävät. Se kuuluu asiaan. Juhlien järjestäjänä sinun ei tarvitse paimentaa katrasta tai pehmustaa pihaa vaan vanhemmat huolehtivat omistaan. Jos eivät huolehdi, se ei ole ulkopuolisten murhe.

Vierailija
11/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuolla jo sanoi, että lapsilla on kyky viihdyttää itseään, kunhan tilaa ja kavereita on.

Mutta on myös lapsia, jotka arastelevat, joten ainakin osalla vanhemmista tulee olemaan kädet täynnä, vaikka miten järjestät hienosti. Naapurintyttö valvojana on tosi jees.

Vierailija
12/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tekemään...Lapsia kun on enemmän niin kummasti ne keksivät leikkiä vaikka tikusta...Joitakin leluja (pallo, paperia ja puuvärejä yms..) ja video on mielestäni aivan riittävä. Eikä mielestäni mitään imetyshuoneita tmv. tarvitse kyllä ne äidit osaavat hakeutua rauhalliseen paikkaan jos sitä tarvitsevat....

Ja tuo video on siitäkin hyvä kun lapset väsähtää juhlissa niin video raihottaa mukavasti ettei ihan riehumiseksi mene....

Kyllä olet hienoa juhlan järjestäjä kun noin lapsettomanakin osaat miettiä lapsiperheitä.

T: 3:n äiti

Vierailija
13/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olet noinkin paljon miettinyt myös lapsiperheiden juttuja.. :)) Meidän tuttapiirin puutarhajuhlissa lapset on ollu vaan vähä tiellä.

Kun lapsia on noin monta, ne keksivät kyllä keskenään kaikkea kivaa tekemistä.

Vierailija
14/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän makkaristanne ole kovin pitkä matka lähimälle käsienpesualtaalle? Ettei kakka roisku/tipu pitkin mattoja...

Viihdykkeeksi sopii hyvin jotkin rakennuspalikat ja tyynyt/patjat. Muutama kirja ja jos lainaan saat niin esim. poneja/eläimiä ja pikkuautoja. Itse ei tarvi alkaa ostamaan. Kyllä mun käsityksen mukaan lapsiperheillä on leluja mukana, kun mennään lapsettomien luo. Mutta " uudet" lelut on aina kiva yllätys. Ilmapallot samoin.

Itse en ainakaan hermostuisi, jos lapseni juoksisivat ulkona ja vaatteet menisivät ruohoon. Sotkeentuu ne muutenkin, ainakin ruokaan ;-) Lasten vaatteet on pitkälti kertakäyttöisiä, sitten pyykkiin.

Ulos voisi varata saippuakuplia, jos jotain haluat ostaa. Itse voisin tarjota myös katuliituja, mutta siitä tulee kyllä vähän sotkua, joka kyllä lähtee pesussa pois.

Vanhemmat on aina vastuussa omista lapsistaan. Naapurin tyttö on kiva apu, mutta vastuu on vanhemmilla. Jos kerran lapsensa mukaan ottavat.

Aurinkoisia ja mukavia juhlia toivotan.

Vierailija
15/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painava syy juhlia :)

ap

Vierailija
16/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy vanhempia, joiden mielestä juhlavaatteissa ei saa edes juoksuaskelta ottaa. Mutta he saavat valvoa ihan itse, etteivät vaatteet likaannu.

Olisin itse positiivisesti yllättynyt jos lapset olisi noinkin hyvin huomioitu juhlissa.

Vierailija
17/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikoneen päälle pyyhe niin se käy hyvin.

Vierailija
18/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikittäjä vei lapset pienissä porukoissa aarteenetsintään ja sitten oli piirustuskilpailu ja ongintaa.

Piharakennuksessa oli hyvää tilaa ripustaa työt näytteille.

Muuten oli pihaleluja ja pelejä.

Sisällä videot, kirjat, puuvärit kuulostavat hyvältä. Varmaan myös legot, tms., millä voi porukallakin leikkiä.

Lapsille tulee ikimuistoista, olet upee emäntä.

Vierailija
19/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leluja voi olla jonkin verran, mutta ei sekään pakollista ole.

Vierailija
20/27 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Olen vähän hermona koko juhlan suhteen ja nyt hoidan pois asioita, joista en ymmärrä. Ruoka ja muu juttu menee rutiinilla.

Kaksi huonetta olisi varattu leikkimiseen patjojen ja tyynyjen kanssa. Laitan sinne videoiden katseluvalmiuden. Lyhyitä Tom& Jerryjä vai pitkiä, kuten Valiantia? Saavat sitten nukkua samassa tilassa tai olla kahdessa toisessa huoneessa, jotka ovat imettämistä, vaipanvaihtoa ja hiljentymistä varten.

Minä hermostun herkästi lapsiin, joten haluan ne pois jaloista. Seurassa ne saa olla, mutta ei niin, että vievät aivan KAIKEN huomion. Huonoja kokemuksia kermakakkuja sohivista, tarjoilijoita häiritsevistä ja kissoja kiusaavista lapsista. Lemmikit ovatkin hoidossa juhlien ajan.

Että se siitä hienosta lapsien huomioimisesta :) Olen vain huomioinut sen, että aikuiset saavat itse valita ovatko lasten vai aikuisten puolella :) Tiedän, että on lapsia, jotka ovat kuitenkin vanhempiensa luona, mutta että ne, joilla tuntuu olevan liikaa energiaa, olisivat purkamassa sitä muualle kuin muihin juhlavieraisiin. Ja ettei kukaan vaihda vaippoja kesken juhlatilan lattiaa :)

Kamala emäntä olen siis :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan