Omituiset puhelut suomalaisista numeroista, vastatessa ei kuulu mitään toisesta päästä
Hei palstalaiset! Olen saanut jo pidempään, kuukausia ihan outoja puheluita monista eri numeroista. Näissä on ihan Suomen suuntanumero edessä, ovat useimmiten +358 44 -alkuisia mutta välillä myös +358 50. Näistä numeroista saatetaan soitella monia kertoja päivässä, peräkkäisinä päivinä jne ja mikäli vastaan, toisesta päästä ei kuulu yhtään mitään, ehkä pientä rätinää vain. Numeroita ei löydy kukasoitti.comista tai fonectasta... Mitä tämä on? Olen estänyt niitä numeroita, joiden olen havainnut soittavan säännöllisesti.
Sain myös oudon tekstiviestin tänään, luki vain että "Voi ei" ja huutoitkuhymiöt ja broken heartit perässä. Ei mitään tietoa keneltä viesti on tullut, eikä numeroa taaskaan löydy mistään Fonectoista jne. Harmittaa jos pitää laittaa numero salaiseksi tai jopa vaihtaa numero kokonaan, kun tällaista jatkuvaa häiriköintiä tulee. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (8)
Ulkomaisia huijareita, älä vaan soita takaisin tai saat ison laskun! Mulle on kanssa tullut noita ihme puheluita ja näistä oli just iltasanomissa tietoa (huijareita!!!) 🙂
mä en koskaan vastaa, jos mulle soitetaan jostain numerosta, jota mulla ei ole jo tallessa. useimmiten nää on jotain lehtikauppiaita tms. tai muuta huijausta yrittävää.
Noista ulkomaisista numeroista soittelijoista olen toki kuullut, mutta nämä kaikki ovat ihan suomalaisia numeroita (ainakin olevinaan). Voikohan ulkomaalaisen soiton jotenkin ohjata tulemaan suomalaisen numeron kautta, ettei suuntanumerokaan paljasta mitään?
Microsoft-case myös tiedossa, mutta tosiaan näissä saamissani puheluissa ei kukaan puhu yhtään mitään. :O Takaisin en ole vaivautunut/uskaltanut soitella noihin numeroihin, kun tiedä just mitä maksuja vielä ilmestyy puhelinlaskuun.
Tekstari ihmetyttää, olen ihminen jolla ei ole "vihamiehiä". Pienet on piirit joten ihmettelen jos joku minua haluaa kiusata, vaikka mistäpä sitä koskaan voi varmaksi tietää. Toivottavasti nämä kaikki loppuvat ajallaan, tai viimeistään kun tarpeeksi moni numero on mennyt estolistalle. :D
Aiemmin olen itsekin ollut laiska vastaamaan vieraasta numerosta tuleviin puheluihin koska yleensä siellä korkeintaan joku lehti- tai sähkömyyjä soittelee, mutta tällä hetkellä on hieman pakko vastata, sillä puhelu saattaa olla tärkeäkin.
Mulle ne aloittaa aina slnkkäämään jotain aksenttisella enkulla ja painan aina punasta. Aluks tosiaan kuuluu vaan sitä rätinää ja on hiljasta
Tänne on tullut jo kuukausia samaa, ainakin jos laitan puhelimen niin ettei siitä voi kuunnella kun on kiinnikin. Silloin pirahtaa muutaman kerran ja samaa.
Kuka soitti.fistä löytyy kyllä aika paljon, soitot tulee "puuskittain" muutaman viikon aikana.
Nuo hymiöviestit liittyy ehkä henkilökohtaiseen selailuhistoriaasi, ehkä entinen tuttu haluaa kiusata. Kiusaajat haluaa yleensä toiselle epämukava olon, jotta niiden oma epävarmuus hellittäisi. Niinpä nuo voi ignoorata ja laittaa estoon. Ei nuo soitot ikuisesti kestä, joten älä mieti turhia.
Noin yleisesti, vaikka some olisi arkipäivää, välillä voi tarkistaa, että oma tietoturva on kunnossa.