Mitä teette kesälomalla ulkomaanreissun sijaan?
Jos oli ulkomaanmatka mielessä, niin mitä teette sen sijaan? Mihin menette?
Kommentit (37)
Kiitos, että tässä ketjussa sen saa sanoa ääneen: Minä kaipaan ulkomaanmatkailua ihan järjettömästi. Minulla on Euroopassa omat suosikkikohteeni, joihin matkustaminen on kuin kotiin palaisi. Nyt kun mihinkään ei pääse, tuntuu tukahduttavalta ja ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, että tässä ketjussa sen saa sanoa ääneen: Minä kaipaan ulkomaanmatkailua ihan järjettömästi. Minulla on Euroopassa omat suosikkikohteeni, joihin matkustaminen on kuin kotiin palaisi. Nyt kun mihinkään ei pääse, tuntuu tukahduttavalta ja ahdistavalta.
Odotan matkustelua kuin kuuta nousevaa. Vuodessa normaalisti ainakin kolme reissua tehty, ja niistä 1-2 kaukomatkaa. Tää on niin ankeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sijaan?
Niin. Kysymys oli niille joilla oli suunniteltu joku ulkomaanreissu. Mitä et ymmärtänyt?
Oli suunniteltu ja toteutuu. Ei tarvi sijaistella. Muutkin pääsee halutessaan menemään ja rajoja on avautumassa pikkuhiljaa erityisesti kesäkuusta alkaen. Siksi siis: Miten niin sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan matkustelua kuin kuuta nousevaa. Vuodessa normaalisti ainakin kolme reissua tehty, ja niistä 1-2 kaukomatkaa. Tää on niin ankeeta.
Ymmärrän täysin, mullakin vuodessa monta reissua, mutta ei kaukomaille vaan Keski- ja Etelä-Eurooppaan. Piinaavaa, kun ei tiedä, koska taas pääsee reissuun. Meillä on pari matkaa jo peruuntunut koronapainajaisen takia. Pettymys on ollut niin kova, että nyt en aio varata mitään ennen kuin oikeasti johonkin pääsee.
Makaan kotona riippukeinussa, katson leffoja, haen noutoruokaa. Ihanaa varmasti, mutta silti harmittaa kun kesän ulkomaan reissu peruuntui. Kesäloman matka on aina ollut ikään kuin palkinto tehdystä työvuodesta ja nyt ollaan vaan sitten kotona.
Ei ole mitään suunnitelmia ja voi kyllä ensi talvi tuntua pitkältä kun ei saa mitään irtiottoa lomalla. Kotona ollaan siis ja sehän tarkoittaa normaaleja kotitöitä ja samoja nurkkia missä on nyt pyöritty.
Jotain pientä erityistä täytyy yrittää keksiä, en kyllä tiedä vielä mitä. Tuntuu vähän turhalta edes pitää lomaa.
Tämä kesä pitikin jättää väliin pidemmät ulkomaan matkat kun lapset kyllästynyt reissuihin. Tämä kesä kuluu tutustuessa moottoripyörällä suomeen ja teltta mukaan. Jostain syystä lapset tykännyt telttailusta aiemminkin. Myös melonta , telttailu autioilla saarilla ja kalastusta lasten kanssa. Riippuu paljon kesän keleistä, mennäänkö vielä esim kalajoelle tai yyteriin.
Säästän rahaa ja unelmoin / suunnittelen tulevia ulkomaanreissuja, opettelen ehkä kreikkaa tai italiaa. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta yhtään, ei täällä ole oikein mitään mielenkiintoista.
Kyllä nin suututtaa, ettei pääse nyt etelään, kevään odotetuimpaan juttuun. Ja nyt mahollisesti ei buffetteja enää hotelleissa ole. Jotenkin en tiedä miten kestän tänkin pettymyksen.
Teen töitä ja ulkomaille sitten kun se on taas mahdollista. Kotimaanmatkailu ei kiinnosta niin suuresti että laittaisin siihen rahaa hotelliyöpymisten yms. muodossa. Toisella paikkakunnalla asuvien sukulaisten luona varmasti kuitenkin vierailen.
Pidän kesäloman syyskuussa ja tämä jo sovittu ennen koronaa.Toivotavasti silloin pääsee jo reissuun ulkomaille.Kotimaan matkailu ei kiinnosta, tämä on niin nähty.
Tehdään niitä juttuja, mitä tavallisestikin tehdään ja se tuntuu kyllä tasapaksulta lomanvietolta. Täällä Helsingissä riittää nähtävää ja koettavaa, ja lapselle osa on uuttakin. Mietin jo teltan ostamista, mutta ei ole autoa enkä tykkää sellaisesta. Mutta siinä pääsisi pois kotoa 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sijaan?
Niin. Kysymys oli niille joilla oli suunniteltu joku ulkomaanreissu. Mitä et ymmärtänyt?
Oli suunniteltu ja toteutuu. Ei tarvi sijaistella. Muutkin pääsee halutessaan menemään ja rajoja on avautumassa pikkuhiljaa erityisesti kesäkuusta alkaen. Siksi siis: Miten niin sijaan?
Sinä se jaksat uhota. Muut jättää viisaasti väliin.
Makaan koko kuukauden sohvalla. Olen siis lomalla nyt toukokuun. Mies lomalla syksyllä.
Hyviä suunnitelmia. Toivottavasti tuo viimeinenkin toteutuu. Minulle se tapahtui jo 15 vuotta sitten, joten sitäkään kivaa jännitystä ei tulevaan kesään sisälly;)