Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV-lääkärit ja muut itseoppineet!! Mistähän voi johtua että mulla polvi kipeytyy aina levossa, ja kipu hellittää liikkumalla??

Vierailija
05.05.2020 |

Koitin googlata ja kaikkialla puhutaan vaan polvikivuista joka alkaa sattumaan rasituksessa ja helpottaa levossa. Mulla koukistaminen sattuu polviin, mut kävely auttaa siihen kipuun ja mitä useemmin koukistaa niin sitä vähemmän kerta kerralta sattuu.

Oon aika passiivinen eli en liiku juurikaan, istun paljon. Voiko olla että mun nivelet olis jotenki haurastumassa liian vähästä liikunnasta? Onko tähän kenties ainoa hoito lisätä liikuntaa vai mistä kiikastaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

reumassa ja nivelrikossa liike on lääke. tosin ei tulehduksen aikana.

Vierailija
2/5 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että on ihan virallisia av-lääkäreitä? :D Kovin annat painoarvoa heidän ammattitaidolleen, jos oikealle lääkärille ei voi mennä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leposärky on ihan olemassaoleva termi, jota käytetään hahmottamaan mistä sairaudesta on kyse.

Asiaa voi ajatella niin että joko levossa on jotain tekijöitä (istuminen tms.) joka aiheuttaa leposärkyä, tai sitten niin että polven kipua helpottaa liike. Joskus voi olla niin että liike rasittaa niveltä, mutta se kipu tuntuu varsinaisesti vasta levossa.

Leposärkyä voi alaraajoissa olla lymfaturvotuksen takia tai myös jos on verisuonivaivaa. Kyse voi olla jostain reumataudista tai vaikka nivelrikosta tai asentovirheestä. Liikkuminen voi helpottaa näissä tapauksissa kipua koska nesteet lähtevät liikkelle, verenkierto toimii paremmin jne...

Vierailija
4/5 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko oireilee

Vierailija
5/5 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihi polvessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän