Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joissain asuntoilmoituksissa ilmoittajalla v-mäinen tyyli ilmoittaa vuokra

Vierailija
05.05.2020 |

Haen siis vuokra-asuntoa ja niitä selanneena olen törmännyt aika harmilliseen tyyliin. Otsikossa isolla neliöt, osoite ja vuokra. Avaan ilmoituksen ja selaan kuvat. Innostun asunnosta ja alan lukemaan pienellä kirjoitettua lisäteksitä ja vaikuttaa yhä tosi hyvältä, kunnes siellä lopussa sanotaan, että ensimmäinen vuokra otsikossa ilmoitettuun hintaan ja siitä eteenpäin jopa 100e kalliimpi. Minimi vuokra-aika 1 vuosi. Laittaisivat heti sen kalliimman hinnan ja kirjoittaisi loppuun, että eka kk halvempi. Ärsyttävää

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, ei tulisi mieleenkään tuollaista kikkailua harrastaa.

Vierailija
2/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimieliset asunnonvuokraajat tekee noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista touhua. Eipä ole itselleni koskaan tullut mielennkään moinen. Onko tuo yleistäkin?

Vierailija
4/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo ihan laillistakaan? Kuulostaa harhaanjohtamiselta. Mainostajakaan ei saa mainostaa pienempää hintaa, mikä lopulta on.

Vierailija
5/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt samaa viime aikoina. En tiedä mikä idea siinä on, että pari kuukautta asustelet edullisesti hienossa kämpässä ja sitten maksat huomattavasti korkeampaa vuoraa. Täällä on myös paljon tarjontaa vuokra-asunnoista. Ei ole pakko ottaa ensimmäistä, jonka saa. 

Vierailija
6/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoisten kikkailua kun asuntosijoittajilla on hätä kädessa. Kannattaa levittää moisten paskiaisten nimiä ja asuntojen tietoja suurimmissa paikallisissa someryhmissä, jotta kaikki tietävät välttää kyseisiä vuokranantajia.

Vierailija
7/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä nykyisin.  Houkutellaan asukkaita asuntoon, nähtävästi vaikeuksia saada vuokralainen.

Uusia asuntoja myyvät rakennuttajat tekevät samaa.

Ilmoituksessa tarjotaan esim. puolen vuoden yhtiövastike ilmaiseksi, jos ostaa

asunnon.  Tietää sitä, että siinä talossa asunnot menevät huonosti kaupaksi, ja myytyähän kuitenkin pitäisi saada, koska rakennuttajalla on rahaa kiinni talossa.

Vierailija
8/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Enpä ole tuollaista huomanut. Tosin on siitä jo useampi vuosi kun viimeksi katselin vuokra-asuntoja.

Vierailija
9/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ja sitten kurjaa on ollut huomata, että autopaikka, saunamaksu ja varsinkin vesimaksut on nousseet älyttömästi viime vuosina.

Vierailija
10/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitätkö tähän muutaman esimerkin.

Vierailija
11/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ja sitten kurjaa on ollut huomata, että autopaikka, saunamaksu ja varsinkin vesimaksut on nousseet älyttömästi viime vuosina.

Vesi on kallistunut aika paljon viimevuosina. Ympäristöasioista tulee paljon kuluja vesilaitoksille. Ja toinen juttu on se että vesimaksuja on nykyään laskettu niin että ne oikeasti myös kattaa veden käytöstä aiheutuvat kulut, myös veden lämmityksen, joka ennen usein jäi vastikkeissa maksettavaan osuuteen.

Vierailija
12/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloordit aloittaneet sumutuksen kun eivät meinaa saada vuokralaisia ja kulut juoksee koko ajan. 😂 Huutonaurua typerille asunto”sijoittajille”. Kohta tulee kämppiä myyntiin ja pakkohuutokauppoihin HALVALLA.

Vierailija
13/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama homma meillä päin. Myös ihmettelen vesimaksua joka on aika kova, mutta tasausta ei tule vaikka kulutus jäisi huomattavasti pienemmäksi. Laittavat kyllä laskun heti jos menee yli. Yksiössä oli siis vesimaksu 25e/kk ja käyn usein työpaikalla suihkussa. Pesukonetta mulla ei ole, eli tuskin lutraisin vedellä tuon 25e:n edestä

Vierailija
14/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa asunnoissa on myös noin, vuokra aluksi 3 kk jotain ja sen jälkeen nousee. Pitäisi kieltää tuollainen harhaanjohtaminen.

Vierailija
15/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistä nykyisin.  Houkutellaan asukkaita asuntoon, nähtävästi vaikeuksia saada vuokralainen.

Uusia asuntoja myyvät rakennuttajat tekevät samaa.

Ilmoituksessa tarjotaan esim. puolen vuoden yhtiövastike ilmaiseksi, jos ostaa

asunnon.  Tietää sitä, että siinä talossa asunnot menevät huonosti kaupaksi, ja myytyähän kuitenkin pitäisi saada, koska rakennuttajalla on rahaa kiinni talossa.

Hakukoneiden huiputusta. Alemmalla pyynnillä osuu paremmin hakuihin, jos on rajattu vuokramaksimia.

Vierailija
16/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraloordit aloittaneet sumutuksen kun eivät meinaa saada vuokralaisia ja kulut juoksee koko ajan. 😂 Huutonaurua typerille asunto”sijoittajille”. Kohta tulee kämppiä myyntiin ja pakkohuutokauppoihin HALVALLA.

Ja sitten herästi ja päästit kissan ulos.

Vierailija
17/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sama homma meillä päin. Myös ihmettelen vesimaksua joka on aika kova, mutta tasausta ei tule vaikka kulutus jäisi huomattavasti pienemmäksi. Laittavat kyllä laskun heti jos menee yli. Yksiössä oli siis vesimaksu 25e/kk ja käyn usein työpaikalla suihkussa. Pesukonetta mulla ei ole, eli tuskin lutraisin vedellä tuon 25e:n edestä

Kaikissa taloissa ei ole huoneistokohtaisia vesimittareita, siksi tasausta ei tule.

Vierailija
18/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kikkailu pitäisi kieltää.

Vierailija
19/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on nyt tullut muotia. Ilmeisesti osaan vuokra-asunnoista löytyy huonosti asukkaita ja sitten tällä tavalla yritetään houkutella. Minua houkuttelisi kohtuuhintainen vuokra, siisti asunto ja hyvät liikenneyhteydet sekä palvelut.

Vierailija
20/35 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole itselle vuokranantajana tullut mieleenkään pimittää vesimaksuja, eli jos tasauslaskutus on näyttänyt palautusta niin olen vuokralaiselle ilmoittanut, että maksaa seuraavassa kuussa xx€ vähemmän vuokraa vesitasauksen vuoksi

Olenko liian rehellinen 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän