Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoäiti vei lapsen kauppaan

Vierailija
05.05.2020 |

Koululainen oli yksin kotona kun olimme töissä. Sovimme että isoäiti käy pyöräilemässä päivällä ja on ulkona, eli lapsi menee ulos tapaa siinä isoäidin. No isoäiti oli keksinyt ja vienyt lapsen lähikauppaan, käskenyt lasta ottamaan kärryt, itse olemme välttäneet ettei lapsi koske kärryihin kaupassa. Käsidesiä eikä mitään hän ollut lasta ohjanut käyttämään kaupan jälkeen, ja kaupan pihalla jo syöty jotain. Kotona sitten ohjasi käsiä pesemään. Mutta miksi hänen piti viedä lapsi kauppaan. Sanonko hänelle mitään. Itse tietenkin käymme lapsen kanssa kaupassa mutta laitamme heti käsidesiä kun tulemme ja pyhin kärrin kahvan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä täällä vingut asiasta?

Vierailija
2/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta äitisi käyttäminen ilmaisena lapsenvahtina. Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti on anoppi. Hän itse kyselee työvuoromme. Ja sovittiin että pyöräilee ja turvavälin kanssa ulkona tapaa päivällä koululaista.

Vierailija
4/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isovanhemmat halua tavata lastenlapsia. Maksaako joku oikeasti siitä isovanhemmalle jos hän haluaa pyöräillä lapsen lapsen luona. Täällä taas älypäitä. Osi mankuu ettei saa tavata lapsen lapsiaan.

Vierailija
5/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää mammat taas hoidattaa lapsiaan isovanhemmilla tai makaa masentuneena kotona. Älä välitä heistä.

Vierailija
6/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itsekään otatte lasta kauppaan, jos kerran pärjää yksin kotona?

Vierailija
7/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsekään otatte lasta kauppaan, jos kerran pärjää yksin kotona?

Ei nyt häiritä anoppiamallausta ikävillä kysymyksillä.

Vierailija
8/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen nähnyt lapsia kaupassa ainakin. Tässä nyt varmaan oli kysymys. Miksi isoäidin piti viedä lapsi kauppaan jos ei pysty huolehtimaan hygieniasta ja heti laittaa lapsen kärrynkahvoihin.

Vierailija
9/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kuulostaa ihan meidän isoäidiltä ja hänen ajatuksenjuoksultaan!

Katsos eihän se nyt haittaa, jos mummin kanssa tekee. Mummi haluaa vain hyvää ja silloin ei tartu koronat eikä ruoka aiheuta allergioita ja jne.

Vierailija
10/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin asiasta pitää sanoa. Ei nyt telepaattisesti mitkään perheen sisäiset säännöt siirry toisen päähän.

Miksi te altistatte lasta turhaan viemällä sitä kauppaan? Muutenkin olisi parempi, että vain toinen vanhemmista tai ei kumpikaan käy kaupassa.

Vierailija
11/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin järkyttynyt kun luin että mummo vei lapsen kauppaan. Järkytyin vielä lisää kun luin lopusta, että viette itsekin lasta kauppaan. Miksi ihmeessä? Meillä ei ole lapset käyneet kaupassa kuukausiin.

En ymmärrä sitäkään, että monet isovanhemmat menevät tapaamaan lastenlapsiaan ja jopa ottavat yökylään. Samat isovanhemmat käyvät itsekin töissä ja kaupoilla. Minkä takia ei osata olla ottamatta riskiä. Enkä tarkoita pelkästään isovanhempien sairastamista, vaan he voivat myös olla tartuttajia. Minä olen kylmästi joutunut sanomaan ei, vaikka kuinka vedottaisiin ikävään. Meidän tapauksessa isovanhemmat itse ovat todennäköisempiä tartuttajia kuin lapset, lapsethan eivät käy missään ja itse olemme etätöissä.

Vierailija
12/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan käsidesi sentään!

Vierailija
13/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin on lapsenlapset yökylässä ollut ja mä niiden kotona pääsiäiset, vapun ja muinakin viikon loppuina. Ollaan halailtu, käyty kaupassa, metsässä ja lähi puistossa. Ainakin vielä ollaan terveitten kirjoissa ja tulee mikä on tullakseen.

Vierailija
14/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole itse ohjeistanut lastasi kauppareissulla, että aina käytetään käsidesiä mennen tullen ja että ostoskärryihin puututaanvain hanskat kädessä. Älä moiti mummua, vaan mene peilin eteen. Sieltä löytyy syyllinen.

Vierailija
15/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole itse ohjeistanut lastasi kauppareissulla, että aina käytetään käsidesiä mennen tullen ja että ostoskärryihin puututaanvain hanskat kädessä. Älä moiti mummua, vaan mene peilin eteen. Sieltä löytyy syyllinen.

Olen ohjeistanut on aina minulla oma desi pullo mukana. Mutta nyt lapsi ei muistannu kaupan desiä vaikka sitäkin käytetty. Ei lapsi ole kuin joskus kaupassa

Vierailija
16/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin on lapsenlapset yökylässä ollut ja mä niiden kotona pääsiäiset, vapun ja muinakin viikon loppuina. Ollaan halailtu, käyty kaupassa, metsässä ja lähi puistossa. Ainakin vielä ollaan terveitten kirjoissa ja tulee mikä on tullakseen.

Toivottavasti, ette asu ainakaan Helsingissä.

Vierailija
17/19 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ettet ole lukenut Suomen ulkopuolista uutisointia tai tutkimuksia. Lapset tartuttavat yhtälailla kuin aikuiset, virus on Ruotsissa vienyt kaikenikäisiä. Menehtynyt paljon viisikymppisiä, opettajia, kaupanhenkilökuntaa, keitä tahansa jotka perusterveitä. Se on yleisvaarallinen virus. Muita sellaisia ovat kolera, rutto jne.

Kaupassa tarvitsee olla yksi viruksen kantaja samaan aikaan, vaikka oireeton. Virus tarttuu ilmasta ja säilyy siellä tunteja. Liiallahan on maskit käytössä. Tiesitkö että THL mielellään tartuttaa suomalaisia koska heiltä puuttuu materiaali rokotetutkimuksiin, joissa kulkee miljardista? Niin. Kannattaako? Nyt kun koulut aukeaa, leviäminen on ilman mitään turvavälejä tulossa joka kylään.

Vierailija
18/19 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 14-vuotias ja 18-vuotias lapselapsi eikä niitä jermuja mikään pidä seinien sisällä.Mutta niillä onkin käsidesipullo taskussa ja kummallakin uus tyttöystävä.Eihän sitä nyt voi nurkassa nököttää.

Vierailija
19/19 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tarina on tosi.(Tapio Rautavaaraa mukaillen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä