Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aikuisiällä oikomishoito aina yksityisellä, vai saisiko oikomisen jotenkin julkisella?

Vierailija
05.05.2020 |

Lapsena on oiottu hampaat, mutta retentiolangat otettiin pois muutama vuosi sitten ja hampaat ovat vääntyneet taas miten sattuu. Kävin yksityisellä hammaslääkärillä, joka sanoi, että oikominen maksaa noin 6000-7000 euroa. Onko mitään mahdollisuutta päästä oikomishoitoon julkiselle puolelle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin.

Mulla kans oiottin lapsena hampaita ja nyt kun olen 40v niin äiti sanoi kerran että ei sulla ole ennen ollut rakoa etuhampaiden välissä. En jotenkin itse tajunnut että ne voi liikuakkin. Itse sun jonkun 3000 arvion mutta arveluttaa juurikin tuo että liikkuvat takaisin.

Tuntuuko se lanka?

Vierailija
2/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille aikuinen pääsee jos on ihan hirveä tilanne, joten en usko että pääset. 

Miksi muuten ne retentiokaaret otettiin pois?

Jos menet yksityiselle niin sitten joudut käyttämään jonkinlaisia kojeita lopun elämääsi, koska hampaathan tykkää vaeltaa vanhoihin paikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsillakaan enää oiota esteettisistä syistä, vain jos on oikeasti jotain haittaa. Eli tuskin mitään mahdollisuuksia muuta kun yksityinen.

Vierailija
4/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle pääsee vaan jos tarvitaan leuansiirtoleikkaus.

Vierailija
5/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli korjataan leukaa niin tekevät samalla julkisella puolella hoidon.

Vierailija
6/6 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle pääsee vaan jos tarvitaan leuansiirtoleikkaus.

Ei välttämättä tarvitse olla leikkausta vaativa tilanne. Kuitenkin purennan on oltava niin hankala, että se uhkaa terveyttä ja esim. aiheuttaa voimakasta leukanivelen kulumista. Itselläni mittailtiin purentavirhettä ihan viivottimella, jokin tietty millimäärä tarvittiin, että lähetteen sai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi