Kipsi kädessä - kokemuksia?
Ranne murtui, leikattiin ja nyt on kipsi kädessä seuraavat 7 viikkoa ainakin. Kiellettyjen listalla ovat ainakin saunominen ja uiminen, kipsiä kun ei saa kastella. Onko teillä kokemusta kipsin kanssa elämisestä? Miten rajoittaa elämistä ja onko hyviä vinkkejä? En tullut kysyneeksi onko hikiliikunta sallittua, pystyisin kyllä juoksemaan matolla jos niin vain saa tehdä.
Kiitos vinkeistä ja kokemuksista jo etukäteen!
Kommentit (10)
Teet mitä pystyt, hikiliikuntaakin voit tehdä. Kivasti sitten kutisee ja haisee kipsin alta.
Mulla oli vuoden sisään useamman kerran ranne kipsissä niin että vain sormenpäät näkyi mutta tein kaiken mitä pystyin, lenkkeilin yms.
Eipähän kipsin kanssa mitään ihmeellistä ole, toinen käsi vaan pois pelistä. Kai on lasikuitukipsi? Mutta varaudu siihen, että kun se poistetaan, haju on kamala ja kädellä ei pariin viikkoon vielä tee mitään. Sormissa ei ole voimaa, ja mikään ei pysy käsissä.
omasta kokemuksesta muistan vain sen että suihkussa käyminen oli melkoista taiteilua musta jätesäkki teipattuna olkavarren ympäri ilmastointiteipillä
Kun särky on laantunut, voit tehdä lähes mitä vaan, paitsi erikseen kiellettyjä asioita :)
Hajuhaittaa tuppaa tulemaan, mutta etpä ole sen suhteen ainoa, kutina saattaa olla hermoja raastavaa.
Pitkällä neulomispuikolla voi raaputella, jos oikein kutittaa..😁 varaudu tuohon, että sitten kun se kipsi otetaan pois, lihakset ovat poissa pelistä vähän aikaa.
Kylläpäs haju ja kutina kuulostaa miellyttävältä.. No, hyvä tietää että voi varautua.
Miten olette suojanneet kipsin suihkussa? Joku kertoikin jo jätesäkkiviritelmästä mutta miten sen saa tiiviiksi? En ole vielä itse käynyt suhkussa tämän kanssa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs haju ja kutina kuulostaa miellyttävältä.. No, hyvä tietää että voi varautua.
Miten olette suojanneet kipsin suihkussa? Joku kertoikin jo jätesäkkiviritelmästä mutta miten sen saa tiiviiksi? En ole vielä itse käynyt suhkussa tämän kanssa.
AP
Itse käytin kumilenkkiviritystä, välillä teippiä, mutta aina sinne vähän sitä vettä menee.
Vierailija kirjoitti:
AP
Muovipussit tai jätesäkki, ja jesaria. Sit vaan suihkuun.
Moi useampi kerta tullut kipsin kanssa aikaa vietettyä ja tällä hetkellä vasen käsi paketissa. Vinkkejä ainakin lasikuitukipsin kans on jos kutittaa tai hiostaa niin pölynimurin suulakkeen laittaa kipsiä vasten niin ilma kivasti kiertää kipsissä. Jumppa ohjeiden mukaan tärkeää!
Eikö kukaan ole kokenut?