Eikö muka ravintoloiden avaaminen ole ravintoloitsijalle TÄRKEÄÄ
Sen käsityksen saa IL jutusta ravintoloitsija Henri Alenin puheista.
Kommentit (12)
Paljonkohan Henri ottaa hintaa makaronilaatikko- tai karjalanpaistiannoksesta ota ja vie palvelussa.
Nämä ruoat onnistuvat Maija ja Matti Meikäläiseltäkin hyvin, helppoja.
Luulisi että kokin kädet syyhyävät työnsyrjään, vai onko kivempi olla jouten
Kesä ja merenranta välkkyvine aaltoineen ja skumppaa vs kuuma keittiö
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan Henri ottaa hintaa makaronilaatikko- tai karjalanpaistiannoksesta ota ja vie palvelussa.
Nämä ruoat onnistuvat Maija ja Matti Meikäläiseltäkin hyvin, helppoja.
Tottakai, muttei jokaiselta eikä lounaaksi pelkästään. Niitä ostetaan korvaamaan ravintola lounasta, ei jotain 100€ illallista.
Asiallinen juttuhan tuo oli.
Mikä ap:ta siinä oikein harmitti?
Helepompi lorvia noilla sadan tonnin tukirahoilla. Jos avaisi niin joutuisi tekemään töitäkin.
Ihan fiksu juttu. Luulitko ap, että ravintoloitsija saa rahaa, kun ravintolan ovi on auki? Kyllä se kuule raha tulee asiakkailta, JOS niitä käy. Jos ei käy, ei tule rahaakaan. Ymmärrän hyvin Alenin kommentin. Ei ole mielekästä pitää auki tyhjillään olevaa ravintolaa. Jos asiakkaat eivät koronapelon vuoksi uskalla tulla ravintolaan, yhtä hyvin ravintola voi olla suljettuna.
Alenilla on hyviä ideoita ja on aktiivinen asian suhteen. Itse menisin jatkossa mielelläni ravintolaan jossa hygieniasta pitää huolen myös asiakkaat, siis jos olisi enemmän varaa.
Ainakin noista jutuista päätellen Henkan ravintoloissa asiaan suhtaudutaan hyvin tilannetta huomioiden ja siihen reagoiden.
Mutta jos asikkaat ei palaa, niin kannttaako avata? Minä ainkaan en varmaan uskalla ravintolaan syömään kuukausiin, on viimeisimpinä listoilla!
Henkka sentään on ravintololoitsija, joka on toiminut kriisinkin aikaan. Hänellä ei ole mennyt sormisuuhun, kuten niin monella.
Vaikka ravintolat avaisi ovensa, niin ihmiset ovat itse yhä lomautettuja tai työttömiä. Millähän rahalla sitä syömässä sitten kävis?
Juuri se, että hallitus tekee päätöksen ravintoloiden avaamisesta, luo luottamusta kansalaisten arkeen.