Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 12, ei mahaa

Vierailija
04.05.2020 |

Pitääkö huolestua, jos raskausviikolla 12 näy vielä yhtään mahan kasvaneen? Ainoastaan turvotusta ajoittain. Ensimmäinen raskaus kyseessä.

Olen lukenut blogeja ja katsonut kuvia raskausviikolta 12 ja niissä monilla on jo kunnon kumpu 😳 Itse käytän samoja Xs-s -koon vaatteita kuin ennen raskauttakin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksilö joten niin myös raskaudet on yksilöllisiä. On ihan normaalia ettei tuossa vaiheessa vielä näy mahaa vaikka olisiki hoikka. Iha niinko joillakin tuntuu ettei kunno mahaa tule esiin lainkaan, jotkut taas paisuu tolkuttomia määriä.

En itsekkään raskausaikana ollu noilla viikoilla yhtää raskaana olevan näkönen ja olin hoikka.

Vierailija
2/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä huolestua. Joillekin ei tule mahaa juuri ollenkaan koko raskauden aikana. Kai siihen vaikuttaa ainakin kohdun asento.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu näkyäkkään.. minulla ei vielä rv 35 ihmiset huomanneet että olen raskaana. Lihavat toki näyttää koko ajan raskaana olevalta.

Vierailija
4/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, minullakin oli pikkuruinen maha. Naapurit eivät edes tienneet, että olin ollut raskaana, vauvan ilmestyminen oli ihmetyksen aihe.

Vierailija
5/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva taitaa olla noin sentin pituinen rv12. Kyllä se maha näkyy vasta myöhemmin. Ja kohdun asento tosiaan vaikuttaa mihin suuntaan on kallellaan.

Vierailija
6/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Esikoista odottaessani painoni nousi alle 5 kiloa. Mennessäni synnyttämään ystäväni tuli mukaan 'katselemaan paikkoja' ja saattamaan. Hoitaja kysyi, kumpi teistä synnyttää? Ystäväni oli siis myös raskaana mutta hänen vauvansa syntyi vasta 7 kk myöhemmin.

Vierailija
7/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk raskautta. Ei voi mitenkään näkyä.

Vierailija
8/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva taitaa olla noin sentin pituinen rv12. Kyllä se maha näkyy vasta myöhemmin. Ja kohdun asento tosiaan vaikuttaa mihin suuntaan on kallellaan.

Viikolla 7 se on noin sentin pitunen

Vierailija
9/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/12-viikko/

Kannattaa muistaa, että mahan näkymiseen vaikuttaa niin oma ruumiinrakenne kuin kohdun asentokin. Minulla lyhytselkäisenä tuli maha aikaisin näkyviin kun taas pitkä kaverini pystyi hoikkuudestaan huolimatta peittämään raskauden pidempään.

Vierailija
10/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on sitten kohtu toiseen suuntaan ja maha niin pallo, että näyttävät kohta synnyttävän, vaikka ovat vasta alkukuukausilla.

Vierailija
11/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolissaa saisi olla jos maha jo näkyisi, raskaudesta pitäisi tulla max 10kg lisää painoa, tosin hyvin yksilöllistä...

Vierailija
12/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kuulukaan näkyä ennen 6-7 kuukautta. 

Vierailija
13/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen synnyttäjillä se maha tuppaa pullistumaan huomattavasti nopeammin, kuin vanhasta muistista.

Esikoisesta maha alkoi näkyä rv 16 aikoihin, riippuu myös ruumiinrakenteesta ja pukeutumistyylistä, mutta noihin aikoihin piti kertoa työkavereille koska pömppis alkoi näkyä.

Ja mulle tuli molemmista lapsista 16-17kg, jotka lähti ennen ristiäisiä ihan itsestään sekä imettämällä.

Vierailija
14/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuskin näkyy vielä tuossa vaiheessa. Molemmista lapsista minulla alkoi kasvaa vatsa vasta noin raskausviikosta 20 eteenpäin. Olen pitkä ja hoikka, joten se oli ihan normaalia.

Vierailija
15/15 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan tarvitse tai edes kuulu näkyä vielä, lähinnä sellaista pientä turvotusta on tossa kohtaa. Itselläni pahoinvoinnin takia paino laski rv20 saakka, joka varmaan osaltaan vaikutti siihen että raskausmahaakin alkoi näkyä vasta juuri siinä puolenvälin paikkeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme