Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää, olisiko asianajajaa joka olisi perehtynyt Kelan tekemisiin?

Vierailija
04.07.2006 |

Olen saanut todistettavasti väärää informaatiota Kelan toimistosta ja sen vuoksi menettänyt tukia ja kaiken kukkuraksi Kela karhuaa takaisin minulta maksettuja tukia. Muistan joskus kuulleeni asianajajasta, joka olisi nimenomaan perehtynyt Kelan " vääryyksiin" , muistaisiko joku nimeä? Olen pääkaupunkiseudulta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhentynyt kolmeen kuukauteen. Valitin ja sain tuen takautuvasti kun täyttämässäni paperissa luki se 6kk. Joko olet valittanut päätöksestäsi?

Hyvin harvoin kannattaa lähteä käräjöimään, ainakaan mitään parin tonnin laskua, kulut on paljon sitä enemmän. Ja toisekseen, jonkun yksittäisen virkailijan antama väärä neuvo tuskin edes riittää tuomion saamiseen...

Alkuperäiseen kysymykseesi en osaa vastata.

Vierailija
2/3 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hain korvausta taksimatkasta synnytyssairaalaan, tiskillä vaativat lääkärintodistusta taksimatkan tarpeellisuudesta. Kun sairaalaan soitin ja pyysin todistusta, sanoivat ettei synnytysmatkoista lääkärintodistusta tarvita. Eikä tarvittukaan, kun menin uudestaan Kellan ja tiskillä eri virkailija.

Kun kysyin korvauksista sairaalamatkoista - vauva oli kolme viikkoa sairaalassa syntymän jälkeen ja minä matkustin päivittäin sairaalaan imettämään - ekalla kerralla väittivät, ettei korvata. Hakivat jopa paikalle toimiston esimiehen asiaa kertomaan. Sitten tuli kotiin Kelan lehti, josta itse luin että matkakorvauksissa omavastuu jonka jälkeen matkat korvataa. Sain loppujen lopuksi pari sataa ekee matkakorvauksia !

Opetus: älä usko kaikkea tiskillä kuulemaasi vaan tutki asiaa Kelan sivuilta/lehdestä ja kysy useammalta eri henkilöltä - soita vaikka varmistussoitto jos tilkillä ei ole mahdollista toiselta kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan vaatiman summan ja siitä ei enää saa valittaa. Mua ottaa todella päähän, jos itse tekisin työssäni virheen, josta toinen ihminen joutuu taloudellisesti kärsimään, niin todennäköisesti saisin potkut tai ainakin vähintään joutuisin korvaamaan summan. Mutta nämä kelan ihmiset saavat antaa minkälaisia neuvoja tahansa eivätkä joudu vastuuseen teoistaan. Käsittämätöntä sivistysvaltiossa (?). Ainakin teen kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle, mutta jos saisin jostain selvyyden siihen, voinko nostaa syytteen huijauksesta kelan virkailijaa kohtaa, se olisi hyvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan