Karma kosti samantien!
Olin äsken lenkillä. Ohi meni rullaluistimilla semmoinen parikymppinen tyttö. Häneltä tippui hanska maahan. Nostin hanskan ja annoin sen hänelle. Ei kiittänyt. Nyrpisti vaan naamansa.
Muutaman kymmenen metrin jälkeen hän kaatui aika pahasti. Juoksin vaan ohi. Jos olisi kiittänyt, olisin voinnut kysyä sattuiko tms. En kysynyt.
Teinkö oikein vai väärin? Miten itse olisit tehnyt?
Kommentit (14)
Kaatui aika pahasti etkä pysähtynyt auttamaan? No, jos kerran karmaan uskot, niin seuraavana on sinun vuorosi...
Suomalaiset ovat maailman empaattisin kansa <3
Otitko hänen lompakkonsa ja puhelimen?
Oliko sulla koiranpaskaa kengissä kun menit kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Kaatui aika pahasti etkä pysähtynyt auttamaan? No, jos kerran karmaan uskot, niin seuraavana on sinun vuorosi...
No, olisistko itse auttanut?
Muutama sekunti sitten sama ihminen nyrpisti naamansa, vaikka käyttäydyin kohteliaasti häntä kohtaan.
ddddddddd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sekunti sitten sama ihminen nyrpisti naamansa, vaikka käyttäydyin kohteliaasti häntä kohtaan.
Olisin. Jos ihminen kaatuu pahasti, niin häntä autetaan vaikka hän olisi vihamies.
Vierailija kirjoitti:
ddddddddd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Jos ihminen kaatuu pahasti, niin häntä autetaan vaikka hän olisi vihamies.
Kaahavia pyöräilijöitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ddddddddd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaahavia pyöräilijöitäkin?
Oletko kuullut yleisestä auttamisvelvollisuudesta, joka löytyy tieliikennelaista?
Tuskin se nyt niin pahasti kaatui, että olisi tarvinnut ambulanssia ja sairaalahoitoa. Yleensä tuommoiset asfaltille kaatumiset ovat vain sellaisia pintanaarmuja. Ei se auttaminen olisi mitään auttanut.
Itseänikin ärsyttää tälläiset epäkohteliaat ihmiset. Joskus olen avannut oven jollekin tms. pientä arkipäivän kohteliaisuutta, niin olen saanut vaan naaman nyrpistyksen. Sitten taas joskus saa hymyn ja kiitoksen, niin siitä tulee oikein hyvälle mielelle.
Minulla oli koulussa Kosti Karma-niminen matematiikan opettaja.
Silakka poistattaa kommentteja...
Hyyyyyi
Ohis, korona- aikaan kannattaa huikata "hei sulta putosi jotain", sen sijann että ITSE koskee toisen tavaroihin.
Olisit sanonut ohimennen: "Noin siinä käy kun et kiittänyt minua, kjäh kjäh."