Eräässä ketjussa näkyi paljon ihmisiä, jotka eivät laita lastaan kouluun 14.5. Kerro tänne, laitatko vai etkö laita
Kommentit (81)
En laita. Syynä ei ole koronapelko, vaan se, että koen turhaksi laittaa lapsen ajelemaan 15km matkan ees taas vain siksi, että hän pääsee opettelemaan käsien pesua. Pedagogista hyötyähän tästä avaamisesta ei ole.
En laita. Lapsi ei itse halua, ja kaikki hänen parhaat kaverinsakin ovat jäämässä kotiin.
Mikä on ihan hyvä, voivat sitten tavata vapaa-ajalla varovasti, kun eivät käy hankkimassa koulusta koronaa.
En laita, hain lomaa. Jos ei saa, jää lapsi kotiopetukseen
En laita. Yläkoululainen Helsinki painotettu luokka eli joka päivä satamäärin kontakteja ympäri Uuttamaata, oma koulumatka ihan turvaton.
Kymmenennen kerran, lapset menee kouluuN
Laitan. Kunpa kaikki rajoitikset purettaisiin pian!
Laitan, tietenkin. Minusta on hyvä, että lapset voivat palata normaalielämään.
En laita. Itse joudun menemään isoon jättikouluun, joten eristäydyn perheestäni.
Riippuu aika lailla siitä, missä asuu. Uudellamaalla miettisin kahteen kertaan ja todennäköisesti lapsi jäisi kotiin, mutta Tampereella asuessani harkitsen laittavani lapsen kouluun. Täällä epidemia suht hyvin hallussa ja parissa viikossa ei välttämättä mitään kamalaa ehdi tapahtua. Syksy hirvittää. Toivottavasti rokote saadaan pian.
Ei mene. Loma anottu tänään, ei vielä vastausta. 50min koulumatka täydessä linkkarissa yhteen suuntaan. En riskeeraa kesää koronalle. Itse joudun käymään töissä ja kaupassa mutta muutoin täysi eristys.
En laita kouluun ja en hae lomaa vaan ilmoitan lapsen jatkavan kotikoulua loppukevään (tämän voi ilmoittaa kuka huoltaja vaan milloin vain, vaikkei koronaa olisikaan).
Suomessa ei ole koulupakkoa vaan oppivelvollisuus. Tämän totesi myös oikeuskansleri Tuomas Pöysti lauantaina Ylen tv-haastattelussa, joka löytyy varmaankin Yle Areenasta. Tietyt lukuvuoden opintokokonaisuudet pitää hallita. Ne lapsi voi oppia ilman kouluun menemistä, jolloin vastuu oppimisesta on vanhemmilla.