Kumpi oikeassa: makaronilaatikon päälle kastiketta vai ketsuppia?
Puolison mielestä tuhoan ruuan, kun panen makaronilaatikon päälle ketsuppia. Hänen lapsuudenkodissaan makaronilaatikko syötiin ruskean kastikkeen kanssa. Olemme joutuneet asiassa umpikujaan, koska itse en viitsi väsätä mitään kastiketta makaronilaatikolle. Mies perustelee, että lasagnellekin tehdään valkea kastike, vaikka se onkin ruuan sisällä. Voi jösses. Mun mielestä puoliso voisi ihan itse tehdä sen kastikkeensa, jos sitä toivoo. Kumpi joustaa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko on ainoa ruoka mihin sopii ketsuppi.
Ruskea kastike on kyllä ihan outo valinta, mutta oliko se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.
Ei ollut. Faktoista ei voi kiistellä, makuasioista nimenomaan voi.
Ei tuohon ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Voi laittaa vaikka silliä ja kermavaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskea kastike on kyllä ihan outo valinta, mutta oliko se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.Ei ollut. Faktoista ei voi kiistellä, makuasioista nimenomaan voi.
Turhaa se on makuasioista kiistellä kun kumpikaan ei ole oikeassa tai voita siinä mitään.
Ketsuppia makaroonilaatikkoon.
Ruskea kastike vaikkapa jauhelikastikkeena ja makaronit tarvittaessa erikseen. Tähän ei välttämättä ketsuppia.
Kysy, josko miehen äiti tulisi syöttämään poikaansa. Antaisiko tissiäkin?
En ole koskaan kuullut, että ruskeaa kastiketta laitettaisiin makaronilaatikkoon. Mies voi tehdä ruskean kastikkeen itse, jos haluaa, kokki päättää millaisena ruoka tarjotaan.
Mä laitan kurkkusalaattia. Inhoan yhtä paljon ketsuppia kuin ruskeaa kastikettakin. En ikinä tee enää jauhokastiketta. Ihan sama mihin niitä laittaa, en tykkää.
Ei siihen mitään ketsuppeja tai soosia tarvita. Puolukkaa voilaittaa viereen, jos sattuu olemaan.
Syököön mies laatikkonsa ihan minkä soosin kanssa haluaa, ja sinä ketsupin. Ei pitäisi olla kummaltakaan pois. Pistäisin kyllä miehen itse tekemään sen kastikkeensa, koska minun mielestä se ei kuulu makaronilaatikkoon.
Makaronilaatikon päälle juustoraastetta. Ketsuppi sekoitetaan makaronilatikkoon tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kysy, josko miehen äiti tulisi syöttämään poikaansa. Antaisiko tissiäkin?
Ap voi antaa miehelleen tissiä...
Sorry Ap, jos oli liian pervo kommentti! Oli pakko laittaa. :D
En ole koskaan kuullut. että joku olisi syönyt ruskeaa kastiketta makaronilaatikon kanssa. Ei sitä tarjoilla sillä tavalla lounasravintoloissakaan.
Itse en käytä ketsuppia, siinä on älyttömästi sokeria. Puolison makaronilaatikkoon laitan ketsuppia munamaidon sekaan, mutta hän lisää sitä kyllä myös makaronilaatikon päälle.
Te varmaan sitte pyörrytte, kun kerron, että laitan vuokaan keitetyt makaroonit ja ruskeen jauhelihakastikkeen, päälle juustoa ja uuniin. En edes aatellu olevan outoa.
No minä pitäisin luultavasti kastiketta maukkaampana vaikken koskaan sillä tavalla olekaan lootaa syönyt. Pidän kastikkeista muutenkin. Ketsuppi taas on omaan makuuni aika turhaa, enkä liiemmin välitä siitä. Lisäksi se jäähdyttää ruokaa. Onhan tuo ketsuppi toki universaalimpi muoto syödä laatikkonsa. Jakakaa homma jotenkin niin, että joka toinen kerta teette kastiketta ja joka toinen kerta saa tyytyä ketsuppiin?
Siihen päälle tulee oikeaoppisesti "tattikastiketta" eli valkokastiketta.
Ruskea kastike on kyllä ihan outo valinta, mutta oliko se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.