Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi oikeassa: makaronilaatikon päälle kastiketta vai ketsuppia?

Vierailija
03.05.2020 |

Puolison mielestä tuhoan ruuan, kun panen makaronilaatikon päälle ketsuppia. Hänen lapsuudenkodissaan makaronilaatikko syötiin ruskean kastikkeen kanssa. Olemme joutuneet asiassa umpikujaan, koska itse en viitsi väsätä mitään kastiketta makaronilaatikolle. Mies perustelee, että lasagnellekin tehdään valkea kastike, vaikka se onkin ruuan sisällä. Voi jösses. Mun mielestä puoliso voisi ihan itse tehdä sen kastikkeensa, jos sitä toivoo. Kumpi joustaa?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko on ainoa ruoka mihin sopii ketsuppi.

Ruskea kastike on kyllä ihan outo valinta, mutta oliko se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.

Vierailija
2/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskea kastike on kyllä ihan outo valinta, mutta oliko se niin, että makuasioista ei voi kiistellä.

Ei ollut. Faktoista ei voi kiistellä, makuasioista nimenomaan voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Voi laittaa vaikka silliä ja kermavaahtoa.

Vierailija
4/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Faktoista ei voi kiistellä, makuasioista nimenomaan voi.

Turhaa se on makuasioista kiistellä kun kumpikaan ei ole oikeassa tai voita siinä mitään.

Vierailija
5/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan, minun mielestä.

Vierailija
6/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppia makaroonilaatikkoon.

Ruskea kastike vaikkapa jauhelikastikkeena ja makaronit tarvittaessa erikseen. Tähän ei välttämättä ketsuppia.

Vierailija
7/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, josko miehen äiti tulisi syöttämään poikaansa. Antaisiko tissiäkin?

Vierailija
8/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että ruskeaa kastiketta laitettaisiin makaronilaatikkoon. Mies voi tehdä ruskean kastikkeen itse, jos haluaa, kokki päättää millaisena ruoka tarjotaan.

Vierailija
9/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kurkkusalaattia. Inhoan yhtä paljon ketsuppia kuin ruskeaa kastikettakin. En ikinä tee enää jauhokastiketta. Ihan sama mihin niitä laittaa, en tykkää.

Vierailija
10/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa molempia.

Vierailija
11/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään ketsuppeja tai soosia tarvita. Puolukkaa voilaittaa viereen, jos sattuu olemaan.

Vierailija
12/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkahilloa

Vierailija
13/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököön mies laatikkonsa ihan minkä soosin kanssa haluaa, ja sinä ketsupin. Ei pitäisi olla kummaltakaan pois. Pistäisin kyllä miehen itse tekemään sen kastikkeensa, koska minun mielestä se ei kuulu makaronilaatikkoon.

Vierailija
14/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikon päälle juustoraastetta. Ketsuppi sekoitetaan makaronilatikkoon tasaisesti.

Vierailija
15/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappia

Vierailija
16/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy, josko miehen äiti tulisi syöttämään poikaansa. Antaisiko tissiäkin?

Ap voi antaa miehelleen tissiä...

Sorry Ap, jos oli liian pervo kommentti! Oli pakko laittaa. :D

Vierailija
17/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut. että joku olisi syönyt ruskeaa kastiketta makaronilaatikon kanssa. Ei sitä tarjoilla sillä tavalla lounasravintoloissakaan.

Itse en käytä ketsuppia, siinä on älyttömästi sokeria. Puolison makaronilaatikkoon laitan ketsuppia munamaidon sekaan, mutta hän lisää sitä kyllä myös makaronilaatikon päälle.

Vierailija
18/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te varmaan sitte pyörrytte, kun kerron, että laitan vuokaan keitetyt makaroonit ja ruskeen jauhelihakastikkeen, päälle juustoa ja uuniin. En edes aatellu olevan outoa.

Vierailija
19/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pitäisin luultavasti kastiketta maukkaampana vaikken koskaan sillä tavalla olekaan lootaa syönyt. Pidän kastikkeista muutenkin. Ketsuppi taas on omaan makuuni aika turhaa, enkä liiemmin välitä siitä. Lisäksi se jäähdyttää ruokaa. Onhan tuo ketsuppi toki universaalimpi muoto syödä laatikkonsa. Jakakaa homma jotenkin niin, että joka toinen kerta teette kastiketta ja joka toinen kerta saa tyytyä ketsuppiin?

Vierailija
20/80 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle tulee oikeaoppisesti "tattikastiketta" eli valkokastiketta.