Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ilmottautuu työttömäksi, ja kun kysyin että ”mikä on maksa”, niin ei tiennyt yhtään!?

Vierailija
03.05.2020 |

Kyseessä korkeakoulun käynyt virkamies, varmasti maksanut liittonsa kassa -ja jäsenmaksua vuosikausia?
Olisin tehnyt siinä maksulausinnon hänelle, jotrn kysyin että kuka on maksaja? Kysymys oli tälle rouvalle täyttä hebreaa. Sanoin että en voi sitä maksajaa minä päättää enkä voi sitä tietää. Että oletus on te itse tietäisitte. Oletteko esim kuuluneet liittoon ja sen kassaan. Ei tiennyt ollenkaan.
Se jäi sitten sille puheelle, että asiakas lähtee ottamaan jostain ( esim palkkaerittelystä tai jopa palkanmaksajasta) selville tätä asiaa. Jos siis haluaa ansiosidonnaista.
En tiedä koska tulee kertomaan tietonsa.
Sanoin kyllä hänelle että korvauksia maksetaan korkeintaan 3 kk jälkikäteen. Toivottavasti jotenkin selviää.
Oli kyllä yllättävää ettei koulutettu ihminen tiedä tuollaista asiaa, omaksi edukseen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, ettei tajunnut mitään, jos noin sekavasti asian hänelle esitit.

Vierailija
2/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on maksa?" on mielestäni hyvin epäselvä kysymys kyseisessä tilanteessa.

Vinkki: järkyttyneen ihmisen ajattelu voi olla sekavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne "akateemisest" on, ei mitään tajua muusta kuin siitä mitä on kirjasta lukenut kuusi vuotta.

Vierailija
4/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et osaa toimia ohjeiden mukaan? Asiakas ilmoittautuu ensisijaisesti verkossa eli jos on korkeakoulut käynyt virkamies, niin hänellä on pankkitunnukset ja hänet ohjataan aulapalvelun yhteydessä te-toimiston koneille asioimaan.

Miten on edes mahdollista, että kaltaisesi tumpelo otetaan töihin valtiolle, kun et suostu noudattamaan alkeellisimpia ohjeita! Tai miten on mahdollista, että kuvittelet palkkaeritelystä selviävän yhtään mitään tuollaista.

Vierailija
5/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa on täyttä heBreaa!

Vierailija
6/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en ihmettele, jos tuo henkilö ei ole saanut sepustuksestasi selvää, kun en itsekään ymmärrä, mitä yrität sanoa. 

"Kysyin: Mikä on maksa? "

Miksi sinä tältä ihmiseltä menet sisäelimiä kyselemään? Lääkäriksikö hän aikoi? 

Luepa itse tämä kohta kirjoituksestasi ja laske montako virhettä onnistuit sisällyttämään tähän:

"Kyseessä korkeakoulun käynyt virkamies, varmasti maksanut liittonsa kassa -ja jäsenmaksua vuosikausia?

Olisin tehnyt siinä maksulausinnon hänelle, jotrn kysyin että kuka on maksaja? Kysymys oli tälle rouvalle täyttä hebreaa. Sanoin että en voi sitä maksajaa minä päättää enkä voi sitä tietää. Että oletus on te itse tietäisitte. Oletteko esim kuuluneet liittoon ja sen kassaan. Ei tiennyt ollenkaan."

Opettele nyt hyvä ihminen edes kirjoittamaan. Kannattaisikohan sinun hakeutua taitojasi vastaavaan työhön, esim. ???? Jaa, no en keksinyt mitään, mitä noilla taidoilla voi tehdä. 

Vierailija
7/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut vastaavaa täältä aiemminkin. Tyhmä provo.

Vierailija
8/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajatukset kääntyivät sisäelimien suuntaan, joten tuskin vika oli kuulijassa.

Vierailija
9/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tämä TE-asia liittyi lääketieteeseen?

En ymmärtänyt mitään minäkään.

Jos työttömyysetuutta hakiessa virkailija kysyisi: mikä on maksa? Luulisin häntä sekopääksi tai humalaiseksi.

Tiedän kyllä mikä maksa on, mutta en sitä miten se liittyy TE-toimiston hakemukseen.

Vierailija
10/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen vinkki tähän väliin, että jos haluaa oikein asiakseen provoilla ja trollailla, niin ensin olisi hyvä hallita suomen kielen alkeet edes auttavalla tasolla. Eihän tossa kummallisessa tajunnanvirrassa ole päätä taikka häntää.

Vierailija
11/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on tositarina. Olin työllistettynä töissä työkkärissä muutaman vuoden. Varmaan tässä sitten rikon muinaista vaitiolovelvollisuutta osittain.

Tämä on erittäin hyvä asia kertoa kun nyt on jo Hesarissakin ihmiset täysin tietämättömiä työttömyyskorvauksiataan.

Ja otsikossa oli kyllä pieni virhe: piti olla ”maksaja”. Ehkä tämä teillekin vähän selventää. Taikka sitten ei.

Vierailija
12/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä aineissa sinä oikein olet?

Nyt oli niin sekavaa settiä, etten minäkään tajunnut mitään. 

Vierailija
13/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on tositarina. Olin työllistettynä töissä työkkärissä muutaman vuoden. Varmaan tässä sitten rikon muinaista vaitiolovelvollisuutta osittain.

Tämä on erittäin hyvä asia kertoa kun nyt on jo Hesarissakin ihmiset täysin tietämättömiä työttömyyskorvauksiataan.

Ja otsikossa oli kyllä pieni virhe: piti olla ”maksaja”. Ehkä tämä teillekin vähän selventää. Taikka sitten ei.

Heh, vähän kun vielä harjoittelet, niin opit ehkä kirjoittamaan kokonaisen viestin ilman virheitä. 

Nyt vielä on pikkuisen petrattavaa.

Vierailija
14/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on epäselvää kaikille? Eikö te-keskus enää tee maksulausuntoa maksajalle päivärahasta? Onko se jotenkin muutettu? Kuka sen nykyään tekee, asiakas itse? No sehän onkin sitten mennyt ihan vallattomaksi, asiakkaat voi tehtailla maksulausuntoa minne sattuu haluamaan. Eikö tönä sitten rasita niitä kassoja tavattomasti?

Silloin kun minä olin työkkärissä työllistettynä töissä, bruttona palkka 1868€/kk, me virkailijat ne lausunnot tehtiin.

Kelaan taas jätin muka vahingossa tekemättä katkaisulausinnon ,kun asiakkaalle tehtiin toimikuntakysely. Minusta se oli hirvee tilanne asiakkaalle, että rahat pantiin heti poikki. Joten jätin maksun voimaan. Kelasta laittelivat pirullisen sävyyn kyselyn että ”onko Systeemi jotenkin muuttunut kun katkaisulausutoa ei ole tehty”. Kela vaatii että heti vaan rahat poikki, vaikka vasta tehty kysely. Eihän sitä tulosta vielä silloin tiedetä, tuleeko sanktio vai ei.

Vierailija
15/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä aivan pihalla olevia asiakkaita sekä te-toimistoissa että sossuissa käy. Eikä tarvi olla mikään resupekka, vaan hienot minkkiturkki-rouvat ei tiedä omista Lakisääteisistä eduistaan!

Vierailija
16/16 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko joku sitten kertomaan miten kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä