Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus aivan pihalla; laki ja koulut

Vierailija
03.05.2020 |

Katsokaa seuraava video, jossa selitetään asia.

https://www.instagram.com/p/B_sLfwiDAr5/

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen Marja Sannikka on kyllä oikeassa tuossa!

Vierailija
2/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tämä selitetään ? Perutaanko puheita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on ehkä ennätysmäärän aiheuttanu vihapuhetta, kun töpeksivät kerta toisensa perään.

Vierailija
4/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä kerrotaan. 

Vierailija
5/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama harhaluulo on hallituksen lisäksi monilla kansalaisilla. Yritin täälläkin kertoa, että kunta tai yksittäinen koulu voi päättää jatkaa etäopetusta, aivan kuin jotkut päättivät etäopetukseen siirtymisestä jo ennen koulujen virallista sulkemista. Kuulemma valehtelin.

Vierailija
6/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Lisäksi opettajat ja rehtorit eivät saa nähdä mitää terveystietoja oppilaista tai heidän vanhemmistaan, vaikka Li muuta väittää.

Vierailija
7/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusoppineen mukaan jokainen kunta voi päättää itse. KouluRAKENNUKSEN sulkeminen ei tarkoita samaa kuin kouluTOIMINNAN sulkeminen. Jos kouluopetus jatkuu, vaikka koulurakennus olisi suljettu, niin itse asiassa koulua ei ole suljettu. Vain rakennus on.

KouluTOIMINTAA ei niin vain voi lakkauttaa kesken lukukauden. Mikään laki ei estä kouluTOIMINNAN eli opetuksen toteuttamista jotenkin muuten kuin lähiopetuksena koulurakennuksessa.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/koulujen-avaaminen-itse-asiass…

Käsittämätöntä, että ministeri yritti polkea Suomen lain lokaan tuolla tavoin, piittaamattomasti. Käsittämätöntä, että hnen kallispalkkaiset avustajansa eivät perehdyttäneet häntä siihen, mitä Suomen laki asiasta sanoo. Ministeri ei ole mikään despootti vaan hänenkin on noudatettava Suomen lakeja ja asetuksia. Yhtälailla hän on kansalainen kuin sinä ja minä.

Vierailija
8/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujahan ei Suomessa teknisesti suljettu koronan vuoksi, kuten vaikka Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Ranskassa. Koulurakennukset vain suljettiin. Koulujen opetustoiminta jatkui muissa muodoissa. Eli koulut eivät ole olleet Suomessa kiinni koronan vuoksi.

Vierailija
9/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus on ihan mätä.

Odotukset olivat korkealla ja nuoresta naisjoukosta olin ylpeä.

Mutta tosipaikan tullen Marin, Andersson, Pekonen yms ihan pihalla ja tyrii kaiken.

Vierailija
10/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopetuksen "kieltävä" kohta perusopetuslaissa tarkoittanee sitä, ettei oppilas tai vanhemmat voi itse valita muuta kuin koulun tarjoaman opetuksen (paitsi kokonaan kotiopetukseen siirtyessä), vaan tarjolla tosiaan on se yksi opetustapa. Mutta koulu voi päättää, miten opetus järjestetään ja mikä on se turvallinen ympäristö opetuksen järjestämiseen. Toivottavasti kunnissa ja kouluissa tunnetaan laki paremmin kuin opetusministeriössä.

Vierailija
11/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tämä on tarkoin harkittu kampanja.

Nyt uskotellaan että hallitus päättää tästä. Kun kunnat eivät ymmärrä sulkea kouluja/jatkaa etäopetuksessa, virus leviää, kuten THL on suunnittelutkin. Sitten hallitus voi pestä kätensä ja syyttää avia ja kuntia tartuntatautilain rikkomisesta.

Onhan se jo nähty moneen kertaan, että tässä hallituksessa aina syytellään toisia, eikä omia virheitä oteta vakavasti, vaan harjoitellaan nyt vaan tätä kriisiajan toimintaa kun tilanne on päällä.

Vierailija
12/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian esitystapa oli lisäksi manipuloiva ja pelotteleva. Laskettiin sen varaan, että peloissaan ihmiset ei ajattele?

Vierailija
13/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tästä hapuilevasta ja salamyhkäisestä touhusta suistunut sellaiseen mielenlamaannukseen, etten tiedä nousenko täältä enää. Olin varma, että kestän koronan tuomat sairastumiset, menettämisenpelot, taloudellisen ahdingon. Mutta tuo ihmeellinen vatulointi ja vatkaaminen ja jopa ylimielisyys vei mielen lakoon kuin rankkasade viljan. Tuntuu, ettei tällaisessa maassa yllättäen saakaan happea.

Vierailija
14/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus on ihan mätä.

Odotukset olivat korkealla ja nuoresta naisjoukosta olin ylpeä.

Mutta tosipaikan tullen Marin, Andersson, Pekonen yms ihan pihalla ja tyrii kaiken.

Valta turmelee. 

Vierailija
15/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian esitystapa oli lisäksi manipuloiva ja pelotteleva. Laskettiin sen varaan, että peloissaan ihmiset ei ajattele?

Tämä. en ymmärrä, miksi opetusministerin piti esittää asiansa niin hyökkäävästi, kuin olisi valmiiksi puolustusasemissa. Eihän tuollainen ulostulo saa kuin ihmisillä karvat pystyyn. Paremmin saisi asiansa perile, kun yrittäisi saada ihmiset puolelleen eikä lähtisi heti siitä, että muut ovat häntä vastaan.

Suomessa valtaosalla lapsista on asiat hyvin. Nyt syyllistetään kaikki perheet, en ymmärrä.

Vierailija
16/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tapahtuiko tuo tässä 29.4. tiedostustilaisuudessa joka ei enää jostain syystä ole katsottavissa?

https://areena.yle.fi/1-50495339

Vai siinä 30.4. tulleessa A-talkissa?

Vierailija
17/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen, ei lisättävää. Ja tätä tuossa ketjussa "etäopetus olisi täysin laillista" myös on yritetty kertoa vänkääjille.

Vierailija
18/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voivat tänään tiedottaa asiasta, kun pitää myöntää virheensä?

Vierailija
19/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, sitten kun saadaan ne vihapuhe- ja maalittamislait niin tällainen kritisointi on kielletty :)

Vierailija
20/180 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tapahtuiko tuo tässä 29.4. tiedostustilaisuudessa joka ei enää jostain syystä ole katsottavissa?

https://areena.yle.fi/1-50495339

Vai siinä 30.4. tulleessa A-talkissa?

Villi veikkaus, että tiedotustilaisuudessa. Aiempia tiedotustilaisuuksia on katsottavissa, tätä ei. Ei olisi ensimmäinen kerta Yleltä.