Miten aiot muuttaa elämääsi korona-ajan jälkeen?
Onko muita, jotka ovat jollain tavalla havahtuneet siihen, että jonkin täytyy muuttua omassa elämässä?
Omalla kohdalla kävi niin, että totesin, että haluan oman pienen perheen. Mies minulla on, mutta perheen perustamista olen lykännyt vuosikausia.
Kommentit (31)
Teen vähemmän töitä ja harrastan enempi, koska huomasin miten vähän työnantajani on minuun sitoutunut.
Matkustelu jäänee vähemmälle vaikka rajat aukaistaisiin. Olen matkustellut aika paljon jo aiemmin, paljon on edelleen paikkoja joita haluaisin nähdä, mutta jokin on nyt muuttunut. Ehkä tietynlaista kyllästymistä matkusteluun oli jo ilmassa ennen koronaakin? Turistipaikoista on jo pitkään paikalliset valittaneet miten turistit pilaa paikat, joten miksi enää mennä jos ei ole tervetullut? Luulen, että nyt kun koronan takia turistit ovat poissa niin eri kohteissa saadaan kokea nyt mitä se sitten tarkoittaa - hyvässä ja pahassa.
Kotiinkuljetukset kaupasta jatkuu ehdottomasti. Ajansäästö on valtava ja ehdottomasti sen kuljetusmaksun arvoista. Myös kotivara pysyy kunnossa kun kauppalista tulee tehtyä ajatuksella eikä hötkyillen kaupassa.
Rahan käyttö muuttuu. Tästä tein eilen oman aloituksen, mietin mihin sitä vaivalla ansaittua palkkaansa kannattaa käyttää.
Ostosten etukäteen suunnittelu ja harvemmat kauppakäynnit.
Pienten yritysten ja ns. kivijalkakauppojen suosiminen.
Otan avioeron ja alan nauttia elämästä. Olen huomannut että tässä suhteessa elämä valuu hukkaan enkä jaksa enää suhdetta jossa en ole yhtään mitään. Nyt korona-aikaan on vielä mahdoton saada arkea rullaamaan yksin lasten kanssa joten käytän tämän ajan lisää säästöjä kerryttäen jotta saan haaveeni toteutettua.
Olen pyrkinyt nyt eristyksen aikaan muuttamaan niitä asioita mitkä kaipaa muutosta koska pysyvä muutos edellyttää toistoja ja asennoitumista ja nyt on ollut hyvää aikaa. ”Sitten kun tämä on ohi” haaveet tulee jäämään haaveiksi.
Muutamme Suomeen. Parisuhdekkin on jo vähän kiikun kaakun, mutta ehkä muutto ja pariterapia Suomessa voi vielä tehdä jotain sen hyväksi.
Työ saa jäädä vähemmälle. Toiveena 50% työaika, en ole enää valmis elämästäni antamaan sille enempää. Taloudellisesti tietää tiukempaa, mutta mulla on halvat huvit.
Kerran viikossa ruokaostokset. Säästyy tosi paljon aikaa ja kerran viikossa on kuin minijoulu kun lastaa kaikki ostokset kerralla keittiöön. Haluan ostaa myös paremman sähköpianon.
Junttiuden huipentuma kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
En mitenkään, suurimman osan ajastani kulutan jatkossakin pc pelejä pelaten kotona, viikon annokset kaupasta, ettei tarvitse jokapäivä olla hyppimässä.
Olen absolutisti ja savuton, ei kiinnosta mikää vtun bilettäminen muutenkaan, junttien touhua...
PC-pelitkö eivät ole junttien touhua? 😂
Viisaampaa kun alkon juonti ja baareissa juoksu. Halvempaakin ja terveellisempää. Kyllä minä ennemmin ottaisin pelaavan miehen kun baareissa juoksevan ryyppäävän miehen.
Muutimme maalle. Aion kiinnittää enemmän huomiota luontoon ja aion arvostaa luontoa ja luonnon eläimiä enemmän. Ilmansaasteiden väheneminen sai havahtumaan tähän. Linnutkin laulaa enemmän kun ennen. Suututtaa jo valmiiksi kuinka turhanpäiväinen lentomatkailu pian taas jatkuu ja saavutetut muutokset ilmastossa ovat vain lyhytaikaisia. Aion syödä ainoastaan luonnonmukaista ruokaa, kaikki einekset saa jäädä. Odotan millaisia tuloksia tästä tulee, poistuuko väsymys ja turvotus jne. Nämä muutokset koskee meidän koko perhettä, ei ainoastaan minua.
Ei tartte muuttaa mitään. Tietyt mukavat asiat ovat painottuneet muutenkin elämässä ja ne ovat loistavasti pandemia-yhteensopivia. On ikävää että tällainen ei ole kaikille mahdollista - sen tiedostan.