Rehellisesti: koska koronapandemia jatkuu jopa vuosia, en aio enää juuri piitata koko asiasta
Ihan mielenterveyteni suojelemiseksi.
Toki noudatan niitä rajoituksia, mitä meille päättäjien taholta asetetaan, mutta muuten en todellakaan aio elää monta vuotta koronan pelossa.
En usko edes pystyväni, vaikka haluaisin. Jo nyt mieli pistää vastaan: ei tässä mitään hätää ole, pääsisipä jo uimahalliin ja keikoille.
Lienee viisaampaa sopeutua tähän tilanteeseen kuin yrittää taistella koronaa vastaan.
Kommentit (16)
Noin olen ajatellut koko ajan, kaupassa töissä ilman maskia eli ei voi pelätä. Monilla tuntuukin mielenterveys menevän ennen koronaa mitä noita asiakkaita olen seurannut.
Jos mulla ei olisi lapsia olisi paljon rennompi. Mutta kun on, niin ei voi muuta kuin jatkaa varovaisuutta.
Faktahan on, että tämä on pandemia. Maapallon maat on kiinni.
Ja täysin turha kuvitellakaan, että tämä on ohi vuodessa.
Bill Gates, maailman rikkain mies ilmoitti juuri, että laitan kymmenen miljardia rahaa ROKOTTEEN keksimiseen ja 7 uutta sairaalaa hän pistää pystyyn.
Bill Gates sanoo: Minä voin laittaa muutaman miljardin, ja pelastan ihmishenkiä.
Kunpa ihmiset piittaisi edes sen vertaa, että pitäisi sitä maskia! Maskeilla me pystytään suojelemaan toisiamme. Kaupassa työskentelevien pitäisi todellakin pitää maskia, eikä vaarantaa muita!
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että tämä on pandemia. Maapallon maat on kiinni.
Ja täysin turha kuvitellakaan, että tämä on ohi vuodessa.
Bill Gates, maailman rikkain mies ilmoitti juuri, että laitan kymmenen miljardia rahaa ROKOTTEEN keksimiseen ja 7 uutta sairaalaa hän pistää pystyyn.
Bill Gates sanoo: Minä voin laittaa muutaman miljardin, ja pelastan ihmishenkiä.
Mikä on Bill Gatesin todellinen motiivi? Onko kyse rokotteesta ja ihmishenkien pelastamisesta vai mikrosirusta jolla valvotaan ja hallitaan liikkumista/taloutta/jne?
Vierailija kirjoitti:
Kunpa ihmiset piittaisi edes sen vertaa, että pitäisi sitä maskia! Maskeilla me pystytään suojelemaan toisiamme. Kaupassa työskentelevien pitäisi todellakin pitää maskia, eikä vaarantaa muita!
Parempi ilman maskia kuin maski naamalla, jos multa kysytään. Maskit vaan vieraannuttaa ihmisiä toisistaan ja lisää epäluuloisuutta ja pelkoja.
Ja juuri sen takia on selvää, että Ruotsi on lopulta oikeassa.
Miten he edes voisivat olla väärässä, koska ovat tähänkin mennessä olleet yksi maailman menestynein valtio lähes kaikessa. Vertaa maailmanmenestystä Suomen ja Ruotsin välillä ja huomaat että Ruotsi on kärjessä ja Suomi jossain sijalla sata.
Ruotsi on edelläkävijä. Ruotsi tulee tästä suurimpana voittajana, ja koronan takia Ruotsista tulee maailman yksi suurin talousmahti.
Well played Sweden. Taas he olivat meitä älykkäämpiä, kuten aina urheilussa, Euroviisuissa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ilman maskia kuin maski naamalla, jos multa kysytään. Maskit vaan vieraannuttaa ihmisiä toisistaan ja lisää epäluuloisuutta ja pelkoja.
Länsimaista ennakkoluuloisuutta ja idiotismia. Maskeihin tottuu todella noepasti. Mikäli tuotanto lähtee reippaaksi, toivon todellakin kouluihin syksyksi kertakäyttömaskipakkoa. Kuten myös julkiseen liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten he edes voisivat olla väärässä, koska ovat tähänkin mennessä olleet yksi maailman menestynein valtio lähes kaikessa. Vertaa maailmanmenestystä Suomen ja Ruotsin välillä ja huomaat että Ruotsi on kärjessä ja Suomi jossain sijalla sata.
Ruotsi on edelläkävijä. Ruotsi tulee tästä suurimpana voittajana, ja koronan takia Ruotsista tulee maailman yksi suurin talousmahti.
Well played Sweden. Taas he olivat meitä älykkäämpiä, kuten aina urheilussa, Euroviisuissa, jne.
On kuitenkin yksi asia, jonka kanssa Ruotsi on pahassa pulassa. Siitä ei vaan saa puhua tällä palstalla.
Vuosi on mennyt eikä ratkaisua ole.
Tämä on meille se 3. maailman&ota joka muuttaa elämän kulun täysin.
En usko rokotteen löytymiseen. On opeteltava elämään tämän kanssa. Niinkuin spitaalin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on luuserivaltio jolle on käynyt hyvä tuuri. Ei tule jatkumaan loputtomiin.
Olen myös sitä mieltä, että pitää vain elää koronan kanssa. Maskit, käsidesit, saippuat ja siivoukset jokaisen takaraivoon ja maailma pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että pitää vain elää koronan kanssa. Maskit, käsidesit, saippuat ja siivoukset jokaisen takaraivoon ja maailma pyörimään.
Olen jo vähentänyt käsien pesun entiselle tasolle ja luopunut käsidesistä kokonaan, koska ihoni kuivui liikaa. Torstaina en edes hätkähtänyt, kun huomasin kauppakeskuksen hississä kaivavani nenääni vanhasta tottumuksesta.
Näin se elämä jatkuu, oli koronaa tai ei.
New yoorkissa on esimerkkiä, että miten käy jos ei malteta vielä. Lääkkeet kehittyy vauhdilla. Eikä tee mieli tungoksiin muutenkaan, varsinkaan nyt kun koulut aukee.
Vierailija kirjoitti:
Maski esim metrossa, ruuhkabussissa missä ollaan ns. liian liki
Kadulla, luonnossa, kaupassa jossa on lisäkseni 5 muuta siinä ei ole mitään älyä.
Ei me täällä Suomessa edes tiedetä mikä on väen paljous. Ehkä Helsingissä on ollut klo 16-17 ruuhkaa, yhden tunnin ajan. Toista se on esim Lontoo tai Berliini.
Oxfordin yliopistosta on tulossa rokote mitä todennäköisimmin jakoon jo syksyllä