Onko täällä tradenomeja?
Kiinnostaa kuulla alasta. Onko opiskelu "helppoa" vaikka ala ei noin muuten kiinnostaisi? Tahdon vain opiskella itselleni perus hyvän ammatin.
Mitenkäs työllistyminen? Mihin olette työllistyneet ja millaisella palkalla? Millainen on työnkuva?
Olen myös pohtinut kirjasto- ja tietopalvelualaa. Jos ei työllisty kirjastoon niin onko yhtä hyödyllinen kuin liiketalous?
Kommentit (7)
Mä vasta opiskelen tradenomiksi, eka vuosi oli helppo, mutta nyt alkaa vähän vaikeutumaan. Osaltaan voi johtua siitä että opiskelen monimuotona omien töiden ohella. Tuttu aloitti tradenomiopintojen jälkeen kirjanpitohommissa ja eteni siitä vuosien saatossa johtotehtäviin ja palkka on nykyään n. 5000€.
Kaduttaa tuon tutkinnon suorittaminen. Päädyin opiskelemaan tuota kun muutakaan en keksinyt,enkä muualle päässyt. Eihän tuolla kauheasti tarvitse opiskella ja tuntuu, että paljon mitään ei jäänyt käteen. Kuitenkin opiskelin kunnolla ja olisin siis halunnut oppia enemmän eli että enemmän olisi asioita opetettu. Päivääkään koulutusta vastaavaa palkkatyötä en ole tehnyt, enkä usko työllistyvänikään. Haaveilen vielä järkevästä ammatista,vaikka olenkin jo vanha ja uuteen koulutukseen pääseminen on kohdallani todella epätodennäköistä.
Opinnot oli suht helppoja. Oon töissä pankissa, palkka vähän päälle 3000 kuussa.
Täällä yksi trade, valmistuin vuonna 2015. Hain kouluun lähinnä koska sinne oli helppo päästä hyvällä lukion todistuksella, eikä minulla ollut aavistustakaan mitä halusin tehdä. Tutkinto oli mielestäni helppo ja ihan perushyödyllinen. Muutin ulkomaille vuosi valmistumisestani ja ajauduin töihin enemmän it-puolelle, mikä onkin ollut oma juttuni. Tein myös maisterin statistiikassa täällä töiden ohessa. Asun yhä ulkomailla ja palkka n. 6500e/kk. Itse koen kaiken opiskelun hyödylliseksi, ihan jo sosiaalisten taitojen ja verkostoitumisen myötä, sekä tietysti kokeilemalla sitä oppii, mikä on se oma juttu. Sanoisin, että hyödyllinen tutkinto, jos sen alan työt ovat lainkaan kiinnostavia, mutta sinällään myös "helppo" tutkinto, että muille aloille siirtyminen on mahdollista.
Yleispätevä koulu, joka ei kuitenkaan pätevöitä oikein mihinkään. Oppiminen tapahtuu vasta työssä ja siinä se ongelmakohta onkin, että mihin sattuu koulun jälkeen pääsemään töihin. Ja kun saa jotain yhdenlaista työkokemusta, se poikii vain lisää samanlaisia paikkoja.
^