Sormi ei pääty rystyseen
Vaan ranteeseen. Kuinka moni muu on hoksannut tämän?
Kommentit (6)
Moni tosiaan luulee että Proximal Phalanges on sormen viimeinen luu, mutta oikeasti se on Metacarpals jotka kaikki viisi muodostavat yhdessä myöskin kämmenen.
Vierailija kirjoitti:
Moni tosiaan luulee että Proximal Phalanges on sormen viimeinen luu, mutta oikeasti se on Metacarpals jotka kaikki viisi muodostavat yhdessä myöskin kämmenen.
Proximal Phalanges = Sormen Tyviluu
Metacarpals = Kämmenluu
Ajattelin laittaa ihan selvennykseksi. Jännä juttu että ihminen on taitava rikkomaan keden luista juuri todennäköisemmin juuri kämmen luu. Ainakin joka kolmas suomalainen on murtanut kämmenluunsa jossain vaiheessa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se itse asiassa pääty ranteeseenkaan vaan jatkuu olkapäähän asti. Terv. yks jänteensä katkonut.
Käden hermosto ylttää selkärankaa asti. Minulla on itellä on olkapäässä synnynnäinen ahatuma josta ei ole muuta haittaa kuin että se aiheuttaa pientä mikronykimistä nimettömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se itse asiassa pääty ranteeseenkaan vaan jatkuu olkapäähän asti. Terv. yks jänteensä katkonut.
Käden hermosto ylttää selkärankaa asti. Minulla on itellä on olkapäässä synnynnäinen ahatuma josta ei ole muuta haittaa kuin että se aiheuttaa pientä mikronykimistä nimettömässä.
Hmm. Minulla on myös tahatonta nykimistä vasemmassa nimettömässä. Voisiko johtua selästä ja auttaisiko hieronta? Vai enkö halua alitajuisesti olla aviossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Minulla on myös tahatonta nykimistä vasemmassa nimettömässä. Voisiko johtua selästä ja auttaisiko hieronta? Vai enkö halua alitajuisesti olla aviossa :D
Käy lääkärissä. Voi olla kanssa ahtauma jolloin ei kannata mennä vääntelemäön tai voi paheta, mutta lääkäri osaa sen sitten sanoa. Voi myös toki olla että pelkästään hartia on kipeä ja jumissa. Siihen auttaisi hieronta ja lämpötyyny. Mutta älä ala itse vääntelemään ennen kuin olet tosiaan käynyt lääkärin pakeilla tutkituttamassa sitä.