Vieläkö jotkut juovat ( alkoholia )ja jatkavat Vapun viettoa?
Tässäpä aamukahvilla pähkäilen, että mahtaneeko olla porukoilla krapuloita vai peräti vieläkin keho kestää juhlintaa.
Itselläni piti olla joskus teeveessäkin olleen teemaan mukaan 100-päivää ilman alkoa....no nyt on vierähtänyt 112-päivää. Mitään erikoista syytä tälle omalle ” itsekokeelle” ei sinällään ole. Päätin vain katsoa, onko miehessä mittaa olla kokonaan ilman.
Satunnainen alkonkuluttaja olen, mutta silloin, kun olen ottanut, otan kunnolla pari päivää. En kuitenkaan kotosalla vaan lähinnä mökillä kaverin kanssa. Perhettä en viitsi siihen touhuun sotkea.
Kommentit (7)
Ihan takuuvarmasti on Alkoissa tänään pitkät jonot. Menemme Prismaan katsomaan vieläkö koronarajoitukset vaikuttavat. Voisin maistaa itsekin, mutta iän myötä saan alkoholista rytmihäiriöitä, joihin on lääkitys. Ennen nautin viinin mausta.
Tänään jatkan vielä vappua. Sitten 3 viikon tauko kun on yks lääkäri jutska.
Se on varmaan siitäkin kiinni, että miten rajua se ns. juhliminen on. Itselläni se on ollut ihan maltillista viinin ja kuohuviinin nauttimista aattona ja päivänä. Eli ei tässä mitään tärinäkrapuloita ole, tai tarvetta lieventää heti aamusta. Mutta koska vielä on lauantai, niin kyllä ajattelin illalla käydä saunassa, ottaa pari olutta ja ehkä 1-2 lasillista viiniä jonkun leffan kanssa.
Jokainen määrittelee ”putken” tietenkin ihan itse, mutta esimerkiksi tässä omalla kohdallani, en itse pidä tätä ”putkena”.
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ottaa 1-2 annosta ja se on siinä. Eli ei haluta humalaa mutta silti pitää ottaa vähän alkoholia. Miksi sitten ottaa ollenkaan? Ymmärrän kyllä ravintolassa hyvän ruoan kanssa lasin viiniä ilman humaltumistarkoitusta, mutta muuten en ole keksinyt alkoholin juomiselle kuin sen yhden ainoan tarkoituksen. Jos ei halua känniin, niin miksi pitää ottaa "väkisin" se joku 1 tai 2?
Ja niin, vastatakseni aloitukseen; Kyllä, on vähän krapula ja kyllä, aion käydä alkossa tänään ja olla illalla humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka ottaa 1-2 annosta ja se on siinä. Eli ei haluta humalaa mutta silti pitää ottaa vähän alkoholia. Miksi sitten ottaa ollenkaan? Ymmärrän kyllä ravintolassa hyvän ruoan kanssa lasin viiniä ilman humaltumistarkoitusta, mutta muuten en ole keksinyt alkoholin juomiselle kuin sen yhden ainoan tarkoituksen. Jos ei halua känniin, niin miksi pitää ottaa "väkisin" se joku 1 tai 2?
Ja niin, vastatakseni aloitukseen; Kyllä, on vähän krapula ja kyllä, aion käydä alkossa tänään ja olla illalla humalassa.
Opit kun vähän vartut, ellet ole alkoholisti. Humala ei ole on-off. Kivan fiiliksen saa ilman, että vetää kunnon kännin, mistä myös seuraa krapula. Jos aina pitää juoda itsensä selkeästi känniin saakka, niin kyse on ongelmasta tai ettei ole vielä oppinut käyttämään alkoholia.
Ei tule krapulaa jos vähän ottaa pelkkää kirkasta eikä mitään sekoituksia ja menee aikaisin nukkumaan. Ei mitään järkeä jatkaa kun vaput on juhlittu.