***TOUKOKUISET 2005*** Lomakuulmiset
Kommentit (22)
Me ei vielä olla lomatunnelmissa, miehellä alkaa ensi viikolla loma ja kestääkin 5 viikkoa, yksi viikko siitä ollaan siellä häämatkalla Bulgariassa. Pihalla ollaan oleskeltu neidin kanssa, kun ilmat ovat todellakin suosineet =) Hääjärjestelyt sitten vienyt oman osansa. Suuri päivähän koittaa vajaan kahden viikon päästä ja tekemistä on vielä ihan tarpeeksi. Sitten olisi tarkoitus lähteä mökille rentoutumaan ja nauttimaan lomasta... jos se pikkukakkonenkin tärppäisi ;) kova vauvakuume on, toisaalta elämä on nyt aika helppoa yhden kanssa, mutta kyllä tarkoitus olisi toinen vielä hankkia. Toivotaan että meille semmoinen vielä suodaan.
jep, nyt neidin kans kävelylle ja palailen jahka kiireiltäni ehdin..
Mukavaa kesää ja lomia toukoillle!
mehiz ja Noora (19.5)
Täällä vielä lomaa vietellään mummon ja ukin luona, sää ovat suosineet meitä todella hyvin, taitaa nyt tänään olla ensimmäinen sateinen päivä.Tämä viikko olisi vielä tarkoitus täällä olla ja sitten palata kotiin, olemme olleet jo juhannusviikosta asti reissussa, joten koti ikävä alkaa meitä jo vaivata.
Tänään lähdetään kaveripariskunnan kanssa yhteen kartanoon rantasalmelle pariksi yöksi ja neiti jää isovanhempien kanssa mökille.pari viikkoa sitten kun oli heidän kanssaan mökillä ja me olimme kaupungissa pari yötä, niin neitin vastaanotto minua kohtaan oli aivan yllättävä, ei halunnut minun syliin, itki ja halusi pois.Selkeästi oli vihainen kun oltiin oltu kaksi yötä poissa.
Neiti olisi koko ajan vain ulkona, huuto tulee kun joutuu tulemaan sisälle.Täällä kupungissa on pihalla lasten uima-allas jossa hän tykkää pulikoida ja mökillä ollaan lammessa.Sanoja kovin harjoittelee tulee äittä, maito, joskus auto,mummo, anna, haluu, nenä sekä avaimia yrittää sanoa mutta ei ihan vielä osaa, mutta niin että me ymmärretään. kovasti jo kiipeillään joka paikkaan ja osaa tulla alaskin.
nyt meitä tultiin hakemaan, joten täytyy mennä halimaan ja pusimaan neiti.
Nelli&Ada 14kk
Viikon lomareissu Islannissa on takapäin. Aika ihmeellinen maa oli, mutta ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Olimme 2 yötä maaseudulla kotimajoituksessa. Siiirille oli siellä oma pinnäsänkykin vaikka oltiin varauduttu siihen, että Siiri nukkuisi meidän välissä. Loput 5 yötä oltiin Reykjavikissä. Vuokra-auto meillä oli koko viikon käytössä ja ajokilometrejä kertyikin yli 1000. Kierreltiin autolla Länsi- ja Etelä-Islantia. Sää oli siellä aika kylmä, noin 10 astetta. Kahtena päivänä satoi vettä ja tuuli kovasti, muut päivät oli ihan hyviä ja aurinkokin paistoi välillä. Välikausihaalarille löytyi kuitenkin käyttöä.
Siiri oppi matkan aikana kävelemään jo paremmin. Ensiaskeleet otti juhannuksena ja nyt on pari päivää kävellyt kotona asunnon toisesta päästä toiseen. Lentomatkat (noin 3,5 h) oli aika vaikeita; Siiri ei mennessä nukkunut ollenkaan. Tulomatkalla nukkui onneksi tunnin verran. Saatiin molemmilla lennoilla ylimääräinen paikka Siirille, joten meillä oli tilaa vähän enemmän. Hetkeäkään Siiri ei varmaan paikalla pysynyt vaan koko ajan piti jotain tehdä. Nousuihin ja laskuihin ei reagoinut mitenkään.
On se vaan niin suloisen näköistä, kun tuo pikku neiti taapertaa. Ja niin iso tyttö jo! Vauvakuume nostaa päätään...
Viikonloppuna on taas töitä. Olen kyllä tykännyt tehdä näitä osa-aikatöitä: saa vähän lisää rahaa ja pääsee muihinkin ympyröihin välillä. Suosittelen kaikille kotona oleville, jos suinkin mahdollista!
Lämpimiä kesäpäiviä toivotellen Elina ja Siiri (6.5.)
Hei! Ei meinaa näin kesällä löytyä aikaa kirjoitteleen, ja tuo pikkuneiti ei tykkää yhtään siitä että äiti istuu koneella, hänkin haluaa tulla hiirtä heiluttamaan =).
Meillä kesä on mennyt kyllä turhankin nopeesti. Olen itse ollut töissä huhtikuun lopusta alkaen ja neiti on ollut perhepäivähoidossa. Nyt heinäkuussa typyä on hoidettu kummankin mummun ja pappan voimin, kun perhepäivähoitaja on lomalla. Nyt olen sitten itse lomalla, ja töissä täytyis enää käydä ensi maanantaina yksi päivä, ja sitten alkaakin taas mammaloma.
Meidän tyttö on kävellyt pari kuukautta, ja nykyään meno on lähinnä juoksemista =), itse katsoo sydänkurkussa, kun toinen menee kauheaa kyytiä. Muutenkin E on tosi vilkas neiti, ei hetkeäkään ole rauhassa. Yötkin on taas aika levottomia, varmaan johtuu just tuosta kovasta vauhdista, ettei oikein osaa yölläkään rauhoittua. Onko muilla samanlaisia oireita?
Sanoa E osaa jo aikamoisen litanian, mutta riippuu ihan päivästä mitä hän haluaa sanoa. Mm. äiti, pappa, auto, titi (lintu), ammu yms. Ulkona viihdytään meilläkin parhaiten, mutta siinä onkin pieni ongelma kun asutaan uudessa omakotitalossa ja piha on aivan vielä kesken, joten siinä paljon neidin kanssa voi olla. Täytyy sitten lähtä aina mummuloihin viettämään aikaa, ja sekin on välillä raskasta.
Onko muilla toukoilla jo omatahto kovasti esillä? Meillä on kyllä tosi tulinen tyttö, saa nähdä millainen uhmaikä on odotettavissa. Vähän jännittää myös uuden vauvan syntymä, et miten sitä kahden kanssa sitten ehtii ja jaksaa.
Taidan hipsiä nokosille neidin kanssa, et jaksaa taas iltapäivän leikkiä.
Terkuin Heann rv 33+3 ja neiti 1 v 2 kk
Tämä uusi odotus on vienyt paljon aikaa, kirjoittelen aktiivisemmin tuolla odotuspuolella, tammimuruissa. Nyt tuli kuitenkin ikävä teitäkin =)
Luin viime viikkojen juttuja tuossa ja huomasin että on toukokuisia jotka eivät vielä kävele. Poika joka on nyt 3 v, synt. 6.5-03 oppi myös tois myöhään kävelemään, vasta heinäkuun alussa kun oli tasan 1 v ja 2 kk. Tämä nuorempi toukomuru (22.5) oppi kävelemään jo 11 kk ikäsenä. Niin se on erilainen se kehityksen tahti. Mun ikuinen murhekryyni, puheen kehitys ei ole vieläkään alkanut luistaa, kovin on hiljainen tyttö. Liikkuminen on sitten sitäkin nopeampaa.
Oliko se crobin jonka tyttö viihtyi uimassa? Sama täällä, asutaan meren rannalla ja kaikki lapset asuisivat vedessä jos saisivat. Vesi on myös aika kylmää täällä, nytkin vain vaivaiset 19 astetta, mutta siellä viihdytään.
Onko muitten toukolapsilla vahva oma tahto? Meidän tytöllä on niin kuuma temperamentti että välillä hirvittää. Huutaa kun syötävä kun ei saa haluamaansa, hakaa veljeänsä (ja saa itsekin selkäänsä) tosi lujaa suuttuessaan. Huumorintajuakin riittää kun on oppinut sulkemaan televison ja nauraa räkättää kun juoksee pakoon =) Kun suuttuu heittäytyy lattialle ja ulvoo ja potkii, ihan pelottavaa.
Ujous vaivaa myös pahasti, miehen isä ei saa pitää tyttöä sylissä, ei edes tulla lähelle ilman huutoa. Kun oli siskoni luona hoidossa pari päivää vierasti minua kun hain hänet kotiin...
Lomasuunnitelmista että ehkä mennään turkuun ja muumimaahan ja seikkailupuistoon. Muuten ollaan kotona, vaikka aina sitä vilskettä riittää viiden lapsen kanssa =)
Koiranpentu on nyt melkein sisäsiisti. Pieniä iloja.
Nostan välillä pinoa, tulkaa kertomaan kuulumisianne kun kerkiätte.
Hyviä lomia kaikille!
Juu minun plikka kuuluu kanssa noihin myöhään liikkeellelähteviin.Nyt on viikon verran päässyt itse omille jaloilleen. Siis seisoo tukea vasten jonkin verran. On se jännää tosiaan, että toiset kävelee 9kk iässä ja kuulin yhden pojan lähteneen vasta 2-vuotiaana kunnolla kävelemään. Innoissaan odotellaan ensi askelia, mutta niihin taitaa mennä vielä jonkin aikaa. Fysioterapeutilla ollaan oltu muutaman kerran ja elokuussa mennään uudestaan tarkistuskäynnille. Ihan hyvä juttu on ollut ja L on tykännyt käydä siellä leikkimässä. Äitille on kanssa tullut rutkasti hyviä neuvoja miten vähän autetaan lasta liikkelle.
Tänään oli vapaapäivä ja tosi ihana ilma. Mä olen oikeen varsinainen auringonpalvoja ja harmittaa aina kun aurinko paistaa töihin mennessä. Tänäänkin siis päikkäriaikaan bikinit päälle ja mamman pihaan ottamaan aurinkoa! =)
Eipä tässä nyt muuta kun ihanaa viikkoa kaikille!
T: Wera ja L
Mieletön keli. Töissä on kyllä harvinaisen nihkeää näillä keleillä. Parin viikon päästä koittaa onneksi mullakin taas loma. Olinkin jo ennen juhannusta viikon lomalla.
Meidän neitikin sitten lähti juhannuksena viimein kävelemään. Kaikki oli koko ajan sanoneet ja me itsekin, että kyllä se juhannukseen mennessä ja niinhän se neiti sitten juhannusviikonlopun sunnuntaina kekkasi, että kävelläkin kannattaa. On siis tarkka tyttö :-) Paremmin taapertaminen sujuu koko ajan, mutta kontaten pääsee vielä vähän nopeammin paikasta toiseen sisällä. Ulkona jo mieluummin kävelee, kun varsinkin sortseissa sora ja nurtsi tuntuu kai inhottavalta polviin.
Omaa tahtoa meidänkin likassa riittää. Huutaa kuin palosireeni, jos ei saa tahtomaansa tai pääse sinne minne haluaa. Lisäksi neidillä on kamala " äiti" -vaihe taas päällä - itkee raasu suuria krokotiilin kyyneliä, kun lähden töihin tai vaikka koiraa käyttämään. Mua ahdistaa tietenkin elokuun puolivälin läheneminen ja tytön tarhaan meno varsinkin, kun neiti on noin ujo ja itkeskelee perään. Toivottavasti tämä nyt on vaan ohimenevä vaihe ja elokuussa olisi jo ohi? Itku kyllä lakkaa heti, kun olen hävinnyt näkyvistä, mutta mua itseä se aina jää surettamaan. Toisista lapsista tyttö kyllä tykkää eikä aristele ollenkaan, mutta muut aikuiset meinaa niin jännittää.
Ei kai tässä muuta. Mulle on iskenyt aivan hurja vauvakuume, kun meidän naapurustoon on syntynyt joukko pikkuvauvoja. Jospa meillekin joskus pikkukakkonen saadaan? Vähän aikaa aion olla kyllä töissä välissä ainakin ja pitäisi kai mieskin saada asiasta innostumaan.
Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille toukotaaperoille.
Bamse ja neiti 9.5.
Meillä vietetään helteitä kotosalla ja odotellaan että miehen loma alkaisi ensi viikonloppuna... Mulla on synttärit viikon päästä (25 tulee täyteen, ja ikäahdistus iskee...) ja niitä juhlitaan ravintolassa viikonloppuna. Julius menee mummille hoitoon yöksi siksi aikaa -jollei sitten taas sairastu tms kuten viimeksi kun oli tarkoitus mennä yöhoitoon *koputtaa puuta*. Sitten kuun puolivälin jälkeen J menee toiselle mummille siksi aikaa kun me vanhemmat käymme Tallinnassa.
J on edelleen oikea pikku enkeli. Ennakoikohan tää sitten tosi kamalaa uhmaikää... Itku tulee vain jos joku lelu tms otetaan pois kädestä tai jos kummisetä komentaa serkkua liian tiukkaan sävyyn. J on luonteeltaan tosi aurinkoinen, rauhallinen ja herkempi 4kk vanhempi kuin serkkunsa. Uskoo yllättävän hyvin kieltoja ja viihtyy tosi hyvin leikkimässä ja touhuamassa yksikseen. Ulkona lempipuuhaa on juosta ympäri pihaa karkuun äitiä =)
Nyt ulkoilemaan, ihanaan auringonpaisteeseen...
-sannael ja J tänään 14kk
Kiva kuulla muitten kuulumisia. Meille kuuluu kans ihan hyvvee :) Kirjottelinkin jo aiemmin et vesseli hoksas juhannussunnuntaina tuon kävelyhomman ja otti kerralla 7 askelta!!! Oli harjoitellut ilman tukea seisomaan nousemista sitä ennen ja minä kuvasin sitä digikameralla videolle ja sit yhtäkkiä kaveri otti 7 askelta, olin sanaton. Sen jälkeen vesseli on ottanu päivittäin muutamia pieniä pyrähyksiä mut enempi se harjottelee seisomaan nousemista ja on siitä tosi tohkeissaan.
Helteillä vesseli tykkää " polskia" altaassa ja ajella altaassa autoillaan, automies kun on! Ja on kiva työnnellä isoa lelukärriä pihalla (ei taaperokärri vaan semmonen Biltemalta tilattu kärri, jossa säilytän pihaleluja), siinähän sitä kävelyä on hyvä treenata.
Tultiin just sairaalsta. Käytiin pissantakaisinvirtaustutkimuksissa, varjoainekuvauksessa. Joulun allahan oltiin sairaalassa pitkä tovi ja sen jälkeen on käyty varjoainekuvassa ja tähystyksessä ja nyt näytti et takaisinvirtaus ois poistunu vasemmalta puolelta, hyvä! Vielä ne kuvaavat 6kk päästä uudelleen, jos se ois sit korjaantunu toiseltakii puolelta. Estolääkityksellä jatketaan (saatiin onneks sekii vaihdettua paremman makuiseen ei-oksettavaan kk sitten). Onneks ei oo ollu tulehuksia eikä muitakaan oireita.
Ihana, kun ei tarvii lähtee syksyllä töihin. Oon ope ja mietin et miten jaksan olla hyvä äiti ja vaimo ja hyvä ope samalla kertaa. Tultiin siihen tulokseen (en muista kerroinko tästä täällä...) et oon kotona vuoden loppuun asti. Ja sitten toivottavasti ei tarviis koko kevättä töissä olla - vauvakuumetta ilmassa täälläkin, vahvasti!!! Ei kyllä oo kiire töihin (en kaipaa kokeitten korjaamista ja suunnittelua, opetustyö on kyllä muuten ihan mukavaa!) ja ois tuntunu kurjalta laittaa vesseli hoitoon, kun se ei vielä kävele eikä puhu.
Meijän vesseli on enimmäkseen semmonen kiltti tapaus. Leikkii leluillaan, suuttuu kyllä jos ei saa jotain lelua tai otan pois (kylpy)ammeesta jos ois vielä halunnu. Ja jos maitopulloa ei ala kuulumaan HETI. Mut muuten tosi kiltti, säyseesti leikkii toisten kaa rinnakkain. Poskihampaat kiukuttaa välillä.
Tässäpä meijän kuulumiset. Aurinkoista kesää kaikille ja kuullaan taas!
onko muitakin 05/05 syntyneitä jotka ei kävele??? mä oon ollu ihan hukassa ton tytön kanssa kun joka tuutista tulee ihmetteöyä et miksi tyttö ei kävele vieläkään :´(
tukea vasten kävelee,mutta ei nouse(ei edes yritä) ilman tukea seisomaan..nyt innostusta noihin puuhiin vie tarmo kiivetä sohvalle x) kun se nyt opittiin niin muuta ei harjoitella ku sohvalle ja alas...
silloin kun yritän tyttöä kävelyttää tai seisottaa,heittäytyy spagetiksi ja se on siinä..
neuvoja,vinkkejä??? ihan mitä vaan xD
Kesä ja nämä ihanat kesäsäät ovat vieneet minut niin mennessään, etten ole käynyt koneella muutamaan viikkoon. Mukava oli että pino on vielä pystyssä!
Meillä nyt kävellään ihan täysin. Aloitti kävelyn reilu vuosikkaana, ehkä viikon tai kaksi yli vuosikkaana. Konttaus jäi saman tien. Ihanan näköistä taapertelua tuo kävely on. Jalat harallaan mennään, varsinkin pihalla ja epätasaisilla paikoilla.
Puhetta ei tule edelleenkään sen kummemmin. Eilen kyllä sanoi monta kertaa peräkkäin anna, ja me aina hurrattiin ja taputettiin. Sekös hauskaa oli :)
Nukkumisesta sen verran, et viime yö oli oikeastaan Danin oikein ensimmäinen kunnolla nukuttu yö. Nukkui nimittäin koko yön omassa sängyssä ja heräämättä klo 22-08! Pitkään meillä on jo suht hyvin nukuttu 1-3 heräämisellä. Luksusta tuo koko yö heräämättä!!
Meillä loma alkaa heinäkuun puolivälistä ja ollaan mummoloissa ja vanhempiemme mökeillä. Ajateltiin käydä isompien lasten kans Power Parkissa.
Ihanaa on ollu ku noi isommat muksut ovat olleet kotona ja autelleet kaikissa pikku hommissa. Danin kans ovat pihalla jos mä teen ruokaa jne. Sanoinkin jo leikilläni, et pyydän joka toisen viikon toiselle ja joka toisen viikon toiselle koulusta vapaata, jotta saavat olla mun apuna ja lapsenvahtina.. Ei kuulemma onnistu ;)
Nyt jälleen pihalle :)
Ninni-pinni & Dani
Ei meilläkään kävellä! Kuten tuossa aiemmin kirjoittelin, askeleita on otettu mutta ei sitä kävelemiseksi voi sanoa, jos silloin tällöin pienen askelsarjan ottaa. Seisomaan nousemista harjoitellaan eikä se aina onnistu mut innoissaan harjoittelee ja yrittää nousta kun " yllyttää" . Eli jälkijunassa tullaan me kans! Minua ärsyttää myös toisten kyselyt ja utelut :( mut ei niistä pidä välittää. Minun isäni kans kyseli et ootko kävelyttäny tarpeeks ja yrittäny tavaroilla houkutella toista ottamaan askelia. Minun mielestä se ei oo järkevää eikä lapsi taitoa opettamalla opi, oppii omaan tahtiinsa sitten kun on valmis!!!
Lapset kehittyy niin eri tahtiin. Meidän ja teidän muksut on varmaan taitavia jossain muussa jutussa! Ja oon ihan varma et molempien lapset kävelee täysiään ennen joulua, joten ei syytä huoleen. TUlee vielä aika, millon me toivottaan et lapset ei osais kävellä ;)
Voithan sinä kysyä neuvolasta neuvoa ja hakea tukea, jos 1v3kk kohdalla ei mitään oo tapahtunu (jos teillä on neuvola-aika sillon) tai sit viimeistään 1v6kk-neuvolassa/lääkärissä.
Niin, meijän vesseli on syntyny 25.5.05.
Jaksamista!
Reko ja Himpu-fani vesseli
P.S. Myönnän et itekii toivon välillä et lapsi osais kävellä, ois helpompi mennä paikkoihin, eikä lapsen tarviis maassa könytä... Mutta aika aikansa kutakin! Luulen et kun meijänkii vesseli taidon oppii, se taitaa sen hyvin eikä tuu pahoja kumpsahduksia.
silloin kun yritän tyttöä kävelyttää tai seisottaa,heittäytyy spagetiksi ja se on siinä..
Semmosta voisit koittaa, et laita ensiaskel-kengät tai sandaalit jalkaan ja seisota vähän vaikka sohvaa vasten. Meille se ainakin tepsi. Muuten kun L vähän varpistaa aina seisoessaan ni se auttaa saamaan paremman ja tukevamman asennon. Ollaan ihan täällä kotona niitä kerran päivässä pidetty vähän aikaa. Kengillä on vähän hankalaa kontata, mutta siihen seisomiseen on hyvät. Me ollaan neuvolan kautta päästy sinne fysioterapeutille. Kannattaisko sunkin kysyä, että voisisko päästä myös? Sieltä saa paljon hyvää harjoitusta. Ja kyllä ne pikkaset tosiaan kävelemään oppii, kaikki aikanaan. Mä en oo jaksanu asialla stressata, eikä kannata sinunkaan. Eikä olla muuten jälkijunassa vaan tämä tässä iässä on ihan normaalia. =)
T: Wera ja L (29.5)
Upeita säitä on ollut ja välillä vähän liiankin kuuma (valittaahan ei kyllä saisi...) Tultiin tänään mökiltä kotiin, kun mulla oli ilta töitä. Miehellä 5 viikon kesäloma menossa. Olen saanut kyllä ihanasti järkättyä työvuoroja, että päästään reissuunkin.
Siiri tekee melkein joka päivä ahkerasti kävelyharjoituksia. Ensiaskeleet otti juhannuksena ja nyt kävelee jo muutaman metrin matkan. Pääasiassa liikutaan kuitenkin kontaten. Kaikki oppii aikanaan, ennemmin tai myöhemmin.
Mökillä käytiin järvessä uimassa ja vesipeto-Siiri oli innoissaan. Itsekin tykkään uida ja läträtä veden kanssa. Isi taas on oikea " maakrapu" ja ei uimaan tule, vaikka vesi lämmintä olikin. Kastelukannulla Siiri tykkää leikkiä vedessä ja saunassa ammeessa. Metsämansikat olivat suurta herkkua. Kotieläinpuistossa käytiin ja voi, että miten Siiri nauroi niille kaikille eläimille!
Ensi viikon keskiviikkona lähdemme Islantiin. Pikkasen alkaa jo jännittämään! Pitäisi osata pakata lämpimiä vaatteita mukaan, sillä siellä on noin + 10 astetta. Ja vaipat ja ruuat ajateltiin ottaa Siirille täältä Suomesta mukaan. Matkavinkkejä otetaan vastaan!
Lämpöistä loppu viikkoa kaikille!
E ja S
eli yksi syy nyt on tainnut selventyä miksei tyttö seiso/kävele..voi olla että polvet on jäykät,eli jossain vaiheessa ehkä tarve fysioterapiaan...
eilen kyllä taas antoi seisottaa ja seisoikin hetkeni ílman tukea ja pikkusen anto kävelyttää... ei kai tässäkään muu auta kuin katsoa ja odottaa,muista aiheutuvat paineet on vaan yllättävän kovat=( no onneksi tänään mökki kutsuu,saa äiti ja isi vähä rentoutua kun on mummi ja pappakin tytön perään katsomassa=)
jos tämä päivä olisi parempi omankin voinnin kannalta,ei koskaan muista miten paha aamupahoinvointi voi olla=)
Elina-82:
Ensi viikon keskiviikkona lähdemme Islantiin. Pikkasen alkaa jo jännittämään! Pitäisi osata pakata lämpimiä vaatteita mukaan, sillä siellä on noin + 10 astetta. Ja vaipat ja ruuat ajateltiin ottaa Siirille täältä Suomesta mukaan. Matkavinkkejä otetaan vastaan!
Voi, pääsisinpä minäkin!!! Oon käyny Islannissa ja se on upea maa, ehdottomasti näkemisen arvoinen. Itse olin siellä vajaan viikon kesällä 2003, heinäkuun alussa. Sää oli siellä lähes koko ajan ihan hyvä (aurinkoisella säällä tarkeni kävellä t-paidassakin kaupungilla mut pääasiassa siellä kyllä tarvitaan semmosen suomen kevät/syksyvaatteet, lämmintä tais olla jotain viitisentoista maksimillaan), rannikolla satoi tosin ihan kaatamalla ja niihin Islannin sateisiin ei sateenvarjot auta. Ne nauraa turisteille, kun turistit temppuilee varjojen kanssa; ota siis ihmeessä sadetakit mukaan. Itselläni taisi olla pitkät kalsaritkin ja useampi pitkähihainen paita ja neule. Hattu ja hanskat ei oo pahitteeks mut niitä saa paikan päältäkin, ihania islantilaisia matkamuistoja!. Minnepäin menette, missä käytte? Voisin kertoa enemmänkin, kun ottaisin kuvat esiin ja muistelisin. Reissu oli upea, oli vaan niin kova ikävä uuteen kotiin miehen luo (oltiin just ostettu talo)... Me oltiin Reykjavikissä ja tehtiin sieltä retkiä sinne sun tänne: Geysiireille, Blue Lagooniin, etelärannikolle... Maa on todella erikoinen ja karu mut tosi viehättävä minun mielestä. Ihanaa matkaa teille. Ja kysele lisää jos kiinnostaa, kerron mielelläni!
t. reko
Olipa kiva kuulla kokemuksiasi Islannista! Aika harva tuntemani / tietämäni ihminen on tuossa maassa käynyt.
Me mennään ensin 2 yöksi maaseudulle aika lähelle gulfossia ja geysiriä. Loput 5 yötä ollaan Reykjavikissä. Auto meillä on tosiaan käytössä koko viikon, joten päästään sujuvasti liikkumaan.
Siirille otetaan välikausihaalari ja sadevaatteet mukaan. Ja hattu ja hanskatkin pitää pakata. Pitänee mennä vielä ensi viikolla ostamaan sadevaatteet itsellekin. Yksi ystäväni oli viikon matkalla Islannissa viime kesänä ja hän sanoikin, että sateenvarjo on täysin turha siellä.
Nyt ei tule mieleen kysymyksiä... ehkä myöhemmin.
Nyt nukkumaan!
Heips vaan täältäkin toukot!
Näpytän muutaman rivin, ennen ku mennään parin vkon reissuun taas.
Lohduttavaa kuulla, et on muitakin toukoja, jotka eivät vielkään kävelee. Y on ottanu muutaman kerran yhen askeleen ja eilen jopa 5 pientä sipsutusta, et kyl kait se tästä. Toivon kovaan vaan, et tyttö alkais kävelee ennen kuin menee hoitoon elokuun lopussa!
Meillä kans kiivetään koko ajan soffalle ja siellä riehuminen onkin niiiiiiiiin hauskaa, mut usein miten ei sit osaa tulla alas, vaiks jo kuukausia sitten osas kyl tulla sängystä alas;)
Mä nautin täysillä näistä helteistä:) toivotaan vaan et lämpöä piisaa kesän loppuun asti. Uimisesta oli puhetta, tosiaan Y on oike vesipeto, joten ostettiinkin sille pieni allas takapihalle, nyt se saa joka päivä polskutella lämpösessä vedessä niin paljon ku lähtee:) Serenassa tuli käytyä ja arvatka vaan oliko tyttö onneissaan ku vettä ympärillä, se jaksoin tosi nätisti koko sen ajan; ja mamma nautti tietty kans, on se kyl ihan eri asia ku saa olla ulko-vesipuistos ku sisäl!
Kivat kesäjatkot kaikille!
Crobin ja Y 1v 2kk
Täällä poitsu on isäänsä kai tullu joka myös kävelemään oppi jo 10 kuisena. Nyt kovasti kiipeilee joka paikkaan. On myös välillä kuin palosireeni ja heittäytyy selälleen huutaen jos otetaan esim. herkästi rikkoutuva tavara pois kädestä. Hampaiden harjaus on myös aika tuskaa kun poju ulvoo kuin mikäkin.. Musiikki kiinnostaa kovasti ja sen tahdissa jammaillaan aina. :))