Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos käyt naapurissa kastelemassa kukkia niin tutkitko kaikki kaapit ja paperit

Vierailija
01.05.2020 |

Olen nähnyt mitä ihmeellisimpiä asioita naapureilla, kaikki naapurit pitää minua hertaisena mumina, olkasi olet todella utelias ja ilkeä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi kävi naapurinsa kukkia kastelemassa ja tutki joka paikan.

Kertoi minulle, mitä olivat jättäneet jääkaappiin homehtumaan.

Ei ymmärtänyt, kun olin varsin pöyristynyt.

Tutkii kyllä meilläkin joka paikan kun silmä välttää.😣

Tuollaista anoppia en edes kylään kutsuisi tai käskisin istumaan silmieni alla koko ajan. Jos lähtisi haahuilemaan ympäri kämppää, jättäisin kahvinkeiton tai vaikka ruuan hellalle palamaan ja kulkisin anopin perässä.

Vierailija
42/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa on kamerat eli nään mitä pengot. Kamerat on kyniä, kelloja ym. Joista muuten yhden pöllit.

Vierailija
44/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 Jotain tasoa näihin provoihin, kiitos. 

Ei ole provo, vaan herttaista muminaa.

Vierailija
45/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sanottiin, että "ne kyttää joilla ei ole omaa elämää" ja niin se taitaa olla.

Tuo on typerä klisee. Ei pidä paikkaansa.

Uteliaisuus kuuluu normaalille ihmiselle. Ilkeys ei.

Vierailija
46/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos naapurilla on .... esim. riistakamera piilotettuna johonkin hyllyyn ...

Riistakamera kotiasunnossa? Eiköhän se riista haeta sieltä baarista, ja ei sit tarvi enää tehdä tallenteita kotosalla.

Vierailija
47/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käyn hoitamassa naapurin kissoja välillä ja käyn vain vessassa jossa kissoilla on hiekkalaatikko. En edes katsele muita huoneita saati että penkoisin mitään.

Vierailija
48/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin isäntä kun on työreissussa, niin minä

poika käyn tikkaamassa saumaan, naapurin isännän emäntää.

Vierailija
49/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai :)

Myönnän, että olen utelias. En kuitenkaan käytä nuuskintatietojani millään tavalla ketään vastaan tai kerro eteenpäin.

Vierailija
50/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään päästää Naapuria asuntooni

Vierailija
51/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutki. Pyrin aina elämään niin, että voin seisoa tekojeni ja sanojeni takana. Ystävän kotona käyttäydyn siten, että ei haittaisi vaikka valvontakamera kuvaisi - ja kuinka toivoisin hänen käyttäytyvän minun kotonani.

Ja vaikka tänne palstalle kirjoitan siten, ettei haittaisi seisoa sanojeni takana omalla nimelläni.

Suosittelen lämpimästi. Ihminen tietää kyllä mikä on oikein, ja on hyvä olla itsensä kanssa, kun elää sen mukaan.

Vierailija
52/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tutki ja jos minun luona joku käy, niin kannattaa muistaa kameravalvonta.

Aika harvoin on tilanteita että jonkun olisi pitänyt käydä meillä. Meillä ei ole ensimmäistäkään viherkasvia sisällä. Ulkona on mutta siellä taas ei ole mitään papereita.

Vierailija
53/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisilla naapurin mummeilla ei ole mitään asiaa meidän huusholliin! Käyt varmaan tutkimassa roskapussitkin? 😁

Vierailija
54/64 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin otan jonkun saaliin mukaan, lautasen kukkasen alle tai jonkun lehden tai kirjan. Antaa kivat kiksit ja oikein niille paskiaisille

Vierailija
55/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhistorian aina katson, yllättävän paljon katsovat pokee.

Vierailija
56/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos naapurilla on joku valvontakamera asunnossaan, esim. riistakamera piilotettuna johonkin hyllyyn ja jäät kiinni? Noita on nykyään niin paljon etten kyllä uskaltaisi.

Tai jotain muita ansoja. Siimaa tms... Tai makkarin ovi kii ja joku juttu viritettynä johonkin joka laukee jos kukan kastaja eksyykin makkariin...

Näistä olisi hauska lukea tosi tarinoita.

Vierailija
57/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos naapurilla on joku valvontakamera asunnossaan, esim. riistakamera piilotettuna johonkin hyllyyn ja jäät kiinni? Noita on nykyään niin paljon etten kyllä uskaltaisi.

Ei voi olla, lakikin sen jo kieltää. Jos jossain tilassa harjoitetaan kameravalvontaa niin siihen on oltava hyvät perustelut, asiasta on tiedotettava näkyvillä kylteillä niin että valvotulle alueelle saapuva henkilö tietää olevansa kameravalvotulla alueella.

Lisäksi valvonnasta on ylläpidettävä viranomaisen määräämää henkilörekisteriselostetta, jossa määritellään mm. vastuuhenkilöt ja ketkä tallenteita pääsee katsomaan sekä mahdollisuus tarkastaa tallenteet omalta osaltaan. 

Mitkään hyllyyn piilotetut riistakamerat ei ole siis laillisia ja jos sellaisen huomaa, siitä kannattaa tehdä tutkintapyyntö poliisille. 

Omaan kotiinsa sisälle saa laittaa ihan mitä vaan:).

Vierailija
58/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla, lakikin sen jo kieltää. Jos jossain tilassa harjoitetaan kameravalvontaa niin siihen on oltava hyvät perustelut, asiasta on tiedotettava näkyvillä kylteillä niin että valvotulle alueelle saapuva henkilö tietää olevansa kameravalvotulla alueella.

Lisäksi valvonnasta on ylläpidettävä viranomaisen määräämää henkilörekisteriselostetta, jossa määritellään mm. vastuuhenkilöt ja ketkä tallenteita pääsee katsomaan sekä mahdollisuus tarkastaa tallenteet omalta osaltaan. 

Mitkään hyllyyn piilotetut riistakamerat ei ole siis laillisia ja jos sellaisen huomaa, siitä kannattaa tehdä tutkintapyyntö poliisille. 

Kuule, omaan kotiinsa saa laittaa vaikka kymmenen kameraa joka huoneeseen jos haluaa. Siihen ei kenelläkään luvattomilla asioilla olevalla nokan koputtamista.

Ja ei, en ikinä päästäisi ketään naapuria tms kotiini valvomatta.

Ei se ole niin yksioikoista. Jos omistat kiinteistön eli sinulla on omakotitalo ja siellä on tila, johon ei pääse ketään ulkopuolisia eli ovi on lukittu ja kenelläkään muulla kuin sinulla ei ole avainta eikä ovi koskaan lukitsematta niin silloin tuo voisi ehkä olla sallituissa rajoissa. 

Toki tulee muistaa, että esimerkiksi poliisi voi kotietsintää suorittaessaan mennä myös ko. tilaan ja silloin poliisin on oltava tietoinen kameravalvonnasta. Jos asut taloyhtiössä niin silloin tuollainen luvaton kameravalvonta ei kyllä ole millään mittapuulla laillista, koska milloin tahansa esim. huoltomies tai isännöitsijä voi mennä asuntoon yleisavaimella.

Siis kameravalvonta itsessään ei ole kiellettyä, jos siihen on perusteet ja se tehdään asianmukaisesti viranomaisten ohjeita noudattaen, mutta juuri esimerkiksi tuollaiset "hyllyyn piilotetut riistakamerat" on käytännössä laittomia ja niissä syyllistyy salakatseluun, jos asuntoon tulee joku joka ei ole tietoinen kameran olemassaolosta. 

Eli jos naapuri ei kerro sinulle että asunnossa on kamerat ja sinne on mahdollista mennä ilman että havaitsee kylttejä kameravalvonnasta, ei siellä voi myöskään kameraa silloin olla tai asunnon haltija syyllistyy rikokseen, josta tulee ilmoittaa poliisille kameran havaitessaan. 

Kerrot valheen: koska milloin tahansa esim. huoltomies tai isännöitsijä voi mennä asuntoon yleisavaimella.koska milloin tahansa esim. huoltomies tai isännöitsijä voi mennä asuntoon yleisavaimella.

Tottus on aina pitää (PITÄISI!) ilmoittaa vaikka huolto tms asiaa olisi toisen omistamaan (asumaan) asuntoon.  Näin siis lain mukaan.

Vierailija
59/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kastele naapurin kukkia.

tämä. Olen niin surkea viherkasvien kanssa, että jos naapurin kukat päätyisi mun vastuulleni, niiden kävisi huonosti. En ottaisi moista riesaa vastuulleni.

Vierailija
60/64 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.