Miehellä lapsia, ei lastenhuonetta..
Kyseessä siis tapailemani mies, kaksi lasta edellisestä liitosta. Lapset asuvat pääasiassa ex-vaimon luona, ovat yhtenä viikonloppuna kuussa isän luona.
Miehen asunnossa on kaksi makuuhuonetta, toisessa on hänen sänky, toinen on täynnä tietokonekamaa. Lapsille ei ole missään sänkyjä eikä asunnossa muutenkaan ole mitään lasten tavaroita. Kirjahyllyssä on lasten kuvat, mutta muuten ei mitään merkkejä siitä että miehellä edes olisi lapsia. Eikö tämä ole todella outoa?
Ja erosta on siis monta vuotta ja mies on asunut nykyisessä asunnossa useamman vuoden, eli ei ole vasta muuttanut.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani erosivat kun olin noin 10v. Ei minulle ollut koskaan huonetta eikä sänkyä. Ensimmäiset vuodet nukuin patjalla isän sängyn vieressä. Ja kyllä, hänellä oli naisyövieraita, äänekkäitäkin 🙄
Myöhemmin teininä sain nukkua vuodesohvalla, jonka itse hoidin kuntoon aamulla. Lukion jälkeen jouduin luopumaan opiskelijakämpästäni ja sain kesän ajan punkata isän puutarhavajassa! Meille tämä oli ihan normaalia 😂
Ei kuulosta kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minä en tajua, että jos akka on kerran saanut mitä on halunnut, jälkeläisen, niin miksi ei jätä miestä sitten vihdoin rauhaan? Miksi pitää kiusata vielä vuosienkin päästä ja muistuttaa omasta olemassaolostaan ja vahingosta? Luulisi, ettei itsekään ole kovin onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.
Olen miettinyt, että jos itse olisin samassa tilanteessa - vahinkolapsi jonkun miehen kanssa, jota vihaan, niin minulle tulisi vain entistä p*skempi olo, jos joutuisin pitämään siihen yhteyttä. Esim. pelkät pakolliset jälkeläisen kuulumiset sp:lla tai viestillä. Olen joskus koittanut eläytyä tuollaiseen tilanteeseen ihan oikeasti ja voin sanoa, että elämä tuntuisi niin p*skalta kuin vain voi tuntua. Ihan kuin välillä kävisi uimassa jossain katuojassa ja masentumassa....
Siis miten tämä nyt liittyy alkuperäiseen kysymykseen? Luetunymmärtämisessä hankaluuksia?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne lapset sinne isälle vaatteet muovikassissa ?
Ehkä se paikka ei kuulosta ihan sopivalta lapsille..
Ehkä sä voisit auttaa??
Asunto on sinänsä kiva, mutta ei se oikein perheellisen ihmisen asunnolta näytä. Eikä minulla ole valtuuksia tehdä asialle mitään.
-ap
Tollaisia sontasäkkejä nyt vaan on. Itsekin yhteen haksahdin. Lapset lakkasivat olemasta hänelle eron jälkeen. Mitäpä niihin resurssejakaan uhraamaan, kun harvoin näkee - ja niin varmistaa, että lasten halukkuus tulla iskä-tapaamisiin vähenee kerta kerralta, kun ei ole mitään "omaa paikkaa".
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi aina harkita ja miettiä perusteellisesti ennen kuin päättää hankkia lapsia. Kenen kanssa ja minkälaiseen suhteeseen niitä tekee... Pitää ajatella myös pidemmälle, minkälaiset näkymät edessä vuosien päästä.
Tämä ei tietenkään ole aina niin helppoa kuin miltä kuulostaa. Suhteessa voi olla vaarallinen "tavallaan kyllä, mutta tavallaan ei" -tunne. Siinä tekee sitten huonoja valintoja. Mutta yleisesti, jos suhteessa ei ole kaikki hyvin, niin lasten hankkiminen ei sitä tule parantamaan, pahentaa vain. :/
Upitan vielä kommenttiani, koska tässä on kaikille lukijoille hyvä elämänohje. Painakaa kaaliinne, hyvät naiset :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi aina harkita ja miettiä perusteellisesti ennen kuin päättää hankkia lapsia. Kenen kanssa ja minkälaiseen suhteeseen niitä tekee... Pitää ajatella myös pidemmälle, minkälaiset näkymät edessä vuosien päästä.
Tämä ei tietenkään ole aina niin helppoa kuin miltä kuulostaa. Suhteessa voi olla vaarallinen "tavallaan kyllä, mutta tavallaan ei" -tunne. Siinä tekee sitten huonoja valintoja. Mutta yleisesti, jos suhteessa ei ole kaikki hyvin, niin lasten hankkiminen ei sitä tule parantamaan, pahentaa vain. :/
Upitan vielä kommenttiani, koska tässä on kaikille lukijoille hyvä elämänohje. Painakaa kaaliinne, hyvät naiset :)
Ap on vela, miten kommenttisi liittyy ap:n kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy sen taustasyihin.
Vierailija kirjoitti:
Lasun paikka.
Onko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy sen taustasyihin.
Minulla ei näiden taustasyiden kanssa ole mitään tekemistä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorille naisille hyvä ohje. Vanhenevat tantat eivät ehkä tarvitse, menopaussi-ikä lähestyy tai on jo käsillä. Ei pääse enää tekemään vahinkoa... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorille naisille hyvä ohje. Vanhenevat tantat eivät ehkä tarvitse, menopaussi-ikä lähestyy tai on jo käsillä. Ei pääse enää tekemään vahinkoa... :D
Aiheesta voi vaikka tehdän oman ketjun.
Juu, treffailin aikanaan miestä jolla kolme lasta entisistä suhteista. Puhui aina lapsistaan kuinka ovat tärkeintä maailmassa ja mies oli olevinaan niiiiin perhekeskeinen ja ties mitä.
Miehen asunnossa ei sitten ollut mitään lapsiin viittaavaakaan, ei kuvia, leluja, vaatteita, ei mitään. Lapsiaan tapasi joka toinen vkl ja lapset ihan oikeasti nukkuivat sohvalla ja patjoilla lattialla ja asunnon ainoa makuuhuone oli miehen käytössä. Vaatteet ja muut tavarat kulki aina lasten mukana, ihan hammasharjoja myöten.
Suhde loppui muutenkin aika lyhyeen, mutta tuollaisia miehiä ihan oikeasti on. Jälkeenpäin sain tietää että hänen suhteensa lastensa äiteihin päättyneet miehen väkivaltaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, treffailin aikanaan miestä jolla kolme lasta entisistä suhteista. Puhui aina lapsistaan kuinka ovat tärkeintä maailmassa ja mies oli olevinaan niiiiin perhekeskeinen ja ties mitä.
Miehen asunnossa ei sitten ollut mitään lapsiin viittaavaakaan, ei kuvia, leluja, vaatteita, ei mitään. Lapsiaan tapasi joka toinen vkl ja lapset ihan oikeasti nukkuivat sohvalla ja patjoilla lattialla ja asunnon ainoa makuuhuone oli miehen käytössä. Vaatteet ja muut tavarat kulki aina lasten mukana, ihan hammasharjoja myöten.
Suhde loppui muutenkin aika lyhyeen, mutta tuollaisia miehiä ihan oikeasti on. Jälkeenpäin sain tietää että hänen suhteensa lastensa äiteihin päättyneet miehen väkivaltaisuuteen.
Juu ei taida olla ihan normaalia.
Todella pudolta kuulostaa. Kysy mieheltä suoraan asiasta.
Kerran kk tapaaminen myös hyvin harvoin. Miesystäväni on ns viikonloppuisä ja ajaa joka toinen viikonloppu toiselle puolelle Suomea hakemaan lapsen luokseen. Hänellä on sitä lasta varten varten kolmiossa lastenhuone. Soittaa lapselle joka päivä. Sellainen on normaali ja hyvä eronnut mies, jolla on lapsia. Ap:n tapailemassa miehessä on monta varoitusmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kk tapaaminen myös hyvin harvoin. Miesystäväni on ns viikonloppuisä ja ajaa joka toinen viikonloppu toiselle puolelle Suomea hakemaan lapsen luokseen. Hänellä on sitä lasta varten varten kolmiossa lastenhuone. Soittaa lapselle joka päivä. Sellainen on normaali ja hyvä eronnut mies, jolla on lapsia. Ap:n tapailemassa miehessä on monta varoitusmerkkiä.
Joo, liian oudolta tapaukselta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo kuulostaa oudolta.... soittaa jokapäivä?
En minä aloitusta outona pidä. Siihen voi olla monia syitä, miksi näkee kerran kuukaudessa, vaikka työhön liittyviä.
Ja voi olla, että lapset nukkuu patjoilla. Ei nukkuminen ole sängyssä sen parempaa.
Minun vanhempani erosivat kun olin noin 10v. Ei minulle ollut koskaan huonetta eikä sänkyä. Ensimmäiset vuodet nukuin patjalla isän sängyn vieressä. Ja kyllä, hänellä oli naisyövieraita, äänekkäitäkin 🙄
Myöhemmin teininä sain nukkua vuodesohvalla, jonka itse hoidin kuntoon aamulla. Lukion jälkeen jouduin luopumaan opiskelijakämpästäni ja sain kesän ajan punkata isän puutarhavajassa! Meille tämä oli ihan normaalia 😂