Miehellä lapsia, ei lastenhuonetta..
Kyseessä siis tapailemani mies, kaksi lasta edellisestä liitosta. Lapset asuvat pääasiassa ex-vaimon luona, ovat yhtenä viikonloppuna kuussa isän luona.
Miehen asunnossa on kaksi makuuhuonetta, toisessa on hänen sänky, toinen on täynnä tietokonekamaa. Lapsille ei ole missään sänkyjä eikä asunnossa muutenkaan ole mitään lasten tavaroita. Kirjahyllyssä on lasten kuvat, mutta muuten ei mitään merkkejä siitä että miehellä edes olisi lapsia. Eikö tämä ole todella outoa?
Ja erosta on siis monta vuotta ja mies on asunut nykyisessä asunnossa useamman vuoden, eli ei ole vasta muuttanut.
Kommentit (70)
Pitäisi aina harkita ja miettiä perusteellisesti ennen kuin päättää hankkia lapsia. Kenen kanssa ja minkälaiseen suhteeseen niitä tekee... Pitää ajatella myös pidemmälle, minkälaiset näkymät edessä vuosien päästä.
Tämä ei tietenkään ole aina niin helppoa kuin miltä kuulostaa. Suhteessa voi olla vaarallinen "tavallaan kyllä, mutta tavallaan ei" -tunne. Siinä tekee sitten huonoja valintoja. Mutta yleisesti, jos suhteessa ei ole kaikki hyvin, niin lasten hankkiminen ei sitä tule parantamaan, pahentaa vain. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Lapset nukkuvat patjoilla jotka varastossa arkisin
2) Lapset nukkuvat isovanhempien luona
3) Lapset nukkuvat hotellissa sen 1 viikonlopun kuukaudessaKas niin, siinä yhteenvetona vaihtoehdot, ja kaikissa niissä lapset voivat elää suhteellisen onnellista elämää. Naisen on olisi kannattanut miettiä ennen eroa mitä tapahtuu sen jälkeen.
Siis miten tämä viimeinen lause tähän liittyy? Kenen naisen?
Lähinnä yleisesti koskien naisia ja lasten olosuhteita erojen jälkeen. Sama kohtalo ap:nkin tulevilla lapsilla on jos ero kävisi. Ja monella muulla.
Ei kukaan hanki asuntoon kiinteitä sänkyjä useampaa kappaletta jos sängyn käyttäjä(t) vierailee kerran tai pari kuussa. Varsinkin jos on yksiö tai kaksio. Toki tässä provossa oli miehelle annettu kolmio, jotta voitaisiin päivitellä "lastenhuoneen" olevan tietokoneromun säilytyspaikka. Jospa se onkin miehen työhuone?
Miksi jokaista tekstiä epäillään provoksi? Tekstini on ihan tosi. Itse olen vela, en ole hankkimassa lapsia yhtään kenenkään kanssa, mutta jos kumppanilla on lapsia aiemmasta liitosta, niin oletan hänen huolehtivan heistä asianmukaisesti. Mielestäni on outoa, että kolmiossa ei ole lapsille sänkyjä ja mitään muitakaan tavaroita ei ole.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi aina harkita ja miettiä perusteellisesti ennen kuin päättää hankkia lapsia. Kenen kanssa ja minkälaiseen suhteeseen niitä tekee... Pitää ajatella myös pidemmälle, minkälaiset näkymät edessä vuosien päästä.
Tämä ei tietenkään ole aina niin helppoa kuin miltä kuulostaa. Suhteessa voi olla vaarallinen "tavallaan kyllä, mutta tavallaan ei" -tunne. Siinä tekee sitten huonoja valintoja. Mutta yleisesti, jos suhteessa ei ole kaikki hyvin, niin lasten hankkiminen ei sitä tule parantamaan, pahentaa vain. :/
En ole hankkimassa lapsia, mutta haluan, että kumppani hoitaa omansa asian mukaisesti. Ei taida olla suhteella tulevaisuutta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Pitäkääpä naiset myös tämä mielessä! Älkää tulko jälkeen päin inisemään miten mies on täysp*ska, yksin syyllinen kaikkeen epäonnistumiseen jne jne... Sama vanha tarina joka kerta :)
Kauanko heillä tämä systeemi on ollut?
Olisi ehkä aiheellista kysyä asiasta..en ainakaan itse tiedä pahempaa kuin paskat isät...enkä halua sellaista puolisokseni.
843
Vierailija kirjoitti:
Onko kämpässä vuodesohvaa?
Ei
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kauanko heillä tämä systeemi on ollut?
Olisi ehkä aiheellista kysyä asiasta..en ainakaan itse tiedä pahempaa kuin paskat isät...enkä halua sellaista puolisokseni.
843
No voi hiton kanan aivo.... Ei ole mitään "mies on p*ska, minä nainen taas täydellinen ihminen". Kanna s**tana itse vastuusi valinnoistasi ja teoistasi!
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi vkl isä kahdelle alakoululaiselle, ei minullakaan ole kaksiossani lapsille omaa huonetta ja sänkyjä. Lapset nukkuvat levitettävällä sohvalla, tai nuorempi tulee monesti vielä viereeni nukkumaan parisänkyyn. Hyvin pärjätään näinkin. Olisi eri asia jos lapset asuisivat kanssani esim. Viikko-viikko systeemillä. Valitettavasti joudun eri paikkakunnalla asuessa tyytymään viikonloppuihin.[/
Ihan tavallista. Omalla miehellä lapset paljon ja nukkuvat silti sohvalla tai kömpivät isänsä viereen.Mulla siis oma kämppä, mutta aina välillä nukutaan kaikki neljä ja mun pikkuinen koirakin yhdessä sängyssä.
Luin joskus vuosia sitten jonkun miehen kuvauksen huonosta parisuhteesta ja siihen syntyneestä vahinkolapsesta, ja miten se vaikuttaa elämään pitkään. Se oli jollain psykologia-palstalla, en muista tarkemmin. Rehellinen kuvaus, kävi sääliksi sen luettuani. Yksi, miten nyt sanoisi, eläydyttävä kohta oli sellainen, missä mies kertoi miten mikään ei ex-akalle riitä, aina on vaatimassa vaikka sun mitä ja tulee ihan nyrkeillä hakkaamaan miehen ovea ja huutamaan, kun on taas jotain vailla... :/
Naisissakin löytyy vaikka minkälaista vastenmielistä, hullua hirviöakkaa... ihan niin kuin voi löytyä miehissäkin. Sitä vaan jälkeen päin toivoo, että en halua jälkeläistä tuon kanssa enkä halua olla missään tekemisissä.
Että olisipa tämä vain jotain pahaa unta, josta heräisi.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus vuosia sitten jonkun miehen kuvauksen huonosta parisuhteesta ja siihen syntyneestä vahinkolapsesta, ja miten se vaikuttaa elämään pitkään. Se oli jollain psykologia-palstalla, en muista tarkemmin. Rehellinen kuvaus, kävi sääliksi sen luettuani. Yksi, miten nyt sanoisi, eläydyttävä kohta oli sellainen, missä mies kertoi miten mikään ei ex-akalle riitä, aina on vaatimassa vaikka sun mitä ja tulee ihan nyrkeillä hakkaamaan miehen ovea ja huutamaan, kun on taas jotain vailla... :/
Nyt ei ole kyse mistään vahingosta.
Kyllä mies on paska jos kodissa ei ole sänkyjä lapsille...en ole törkeämpää kuullu hetkeen
Meillä oli noin lapsena. Isällä nukuttiin patjalla tai sohvalla.
Vähätuloisella tuurijuopolla ei ole varaa miettiä lasten etua, kunhan saa viikon röökit ja oluet ja ehkä jotain einestä. Oikeastaan tuntui että olin isälläni vain 'säilössä' että äiti sai joskus hengähtää.
Tarkennan vielä. Toki ymmärrän ettei esim kaksiossa ole lapsille omaa huonetta, mutta jos tilanpuute ei ole ongelma, niin onhan se vähän hassua että lapset nukkuu sohvalla tai lattialla.
Mutta kiitos vastanneille :)
-ap
Sitä minä en tajua, että jos akka on kerran saanut mitä on halunnut, jälkeläisen, niin miksi ei jätä miestä sitten vihdoin rauhaan? Miksi pitää kiusata vielä vuosienkin päästä ja muistuttaa omasta olemassaolostaan ja vahingosta? Luulisi, ettei itsekään ole kovin onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.
Olen miettinyt, että jos itse olisin samassa tilanteessa - vahinkolapsi jonkun miehen kanssa, jota vihaan, niin minulle tulisi vain entistä p*skempi olo, jos joutuisin pitämään siihen yhteyttä. Esim. pelkät pakolliset jälkeläisen kuulumiset sp:lla tai viestillä. Olen joskus koittanut eläytyä tuollaiseen tilanteeseen ihan oikeasti ja voin sanoa, että elämä tuntuisi niin p*skalta kuin vain voi tuntua. Ihan kuin välillä kävisi uimassa jossain katuojassa ja masentumassa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kyse mistään vahingosta.
Jaha... ookkei :)
Tuleeko ne lapset sinne isälle vaatteet muovikassissa ?
Ehkä se paikka ei kuulosta ihan sopivalta lapsille..
Ehkä sä voisit auttaa??
Aloin miettimään samaa, mies ei taida olla ollenkaan sinut isyytensä kanssa. Ikää kuitenkin lähemmäs 40v, joten kait tuossa iässä olisi normaalia ottaa vastuu asioista?