Varhaiskasvatuksen lomautukset, peruuntuvatko ne nyt kun lapset palaavat kouluihin, esikouluihin ja päiväkoteihin
mahdollisesti koko kesäksi...? Vai kuka ne lapset hoitaa ja opettaa??
Kommentit (8)
Eiköhän ainakin osan lomautukset lopu aika pian. Olen itse ollut huhtikuun alusta asti nyt lomautettuna, lomautukset voivat jatkua 3kk. Mutta epäilen että ei, pitäähän noiden töissä olevienkin päästä kesälomalle jossain vaiheessa ja lapsimäärät alkavat varmasti pikkuhiljaa taas nousta.
No päiväkotiin palaamisen päättää vanhempi. Tuskin nyt mitään ihmeellistä hoidon tarvetta lapsille yhtäkkiä tulee, kun ovat voineet kotona olla viimeiset 6 viikkoa.
Esiopetus on velvoittavaa, mutta varmaan sieltäkin voi anoa lomaa. Ja eskarinhan voi siis myös suorittaa kotiopetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset jää kyllä edelleen kotiin. Tähänkin asti ollaan saatu arki sujumaan.
irtisano paikka tai lasku tulee
Lomautus voidaan keskeyttää. Varmaan he seuraavat tilannetta, että miten paljon lapsia tulee hoitoon. Sitten alkaa jo kesälomakausi.
Mulla on tällainen tilanne, että olen nyt työtön, koska määräaikainen sopimus päättyi eikä sitä voi uusia yt-tilanteessa. Sopimusta jatketaan vasta elokuussa, kun yt:t menee ohi. Meillä on muitakin pätkätyöntekijöitä nyt työttömänä. Ihmettelen, miten käy, jos lapsia tulee paljon hoitoon.
jees nyt kun ihmiset ei vie lapsia hoitoon joutuvat irtisanomaan paikan koska eivät halua maksaa tyhjästä niin lapseni saa paikan lähipäiväkodista
Vierailija kirjoitti:
jees nyt kun ihmiset ei vie lapsia hoitoon joutuvat irtisanomaan paikan koska eivät halua maksaa tyhjästä niin lapseni saa paikan lähipäiväkodista
Kyllä, on käsittämätöntä että pitäisi olla lapsella paikka päiväkodissa, jos sitä ei ihan oikeasti tarvitse (vanhemman työ/opiskelu). Toivottavasti turhat paikat irtisanotaan.
Meidän lapset jää kyllä edelleen kotiin. Tähänkin asti ollaan saatu arki sujumaan.