Joku lahjoitti FB:ssä vähävaraiselle pussin munkkeja, voi jessus tota kehujen määrää "Kyllä nyt tulee vappu köyhäänkin perheeseen" jne
Siis itse ostin pussin munkkeja 10 kpl 3,95. Ja jos itse tekee, tulisi vieläkin halvemmaksi. Jos tohon vähävarainen nyt kuolee niin on pienestä kiinni. Ja mikä vappu edes? Munkit tuo vapun, wtf?
Kommentit (86)
Ja kaupassaha ihan varmaan myydäänkin 1 kananmuna, 2, dl sokeria, 4 dl jauhoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Avainkysymys: mistä ihmiset tiesivät, että henkilö oli tehnyt tämän lahjoituksen? Oliko hän KERTONUT antaneensa munkkeja vähävaraiselle? Hyi olkoon, mitä itsekehua ja miten asiatonta.
Kyllähän näitä on. Sitten on näitä, joilla itselläänkin on rahasta tiukkaa, niin leijuu somessa, kuinka nyt antoi vähästään sille ja tälle... Kai sillä saa jonkun kruunun päähän ja kumarruksia.
Esim. Salessa hillomunkit maksavat 60 senttiä kappale.
Jos ei ole iso perhe, niin ei ole mitään järkeä paistaa 30 munkkia. Munkit ovat sen verran tujua tavaraa, että ainakin minulla menee nopeasti maha täyteen. Ne eivät myöskään säily, vaan ovat jo seuraavana päivänä korppuja.
No en kyllä sekuntiakaan usko, että yhtikäs kukaan ostaisi rasvapaketin, sokeria ja jauhoja pelkästään tehdäkseen vain hyväntekeväisyyteen munkkeja, vaan eiköhän niitä mene itselläkin, munkkeihin tai muuhun leivontaan.
Uskomatonta ettei jotkut pidä edes sokeria ja jauhoja kaapissa
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole iso perhe, niin ei ole mitään järkeä paistaa 30 munkkia. Munkit ovat sen verran tujua tavaraa, että ainakin minulla menee nopeasti maha täyteen. Ne eivät myöskään säily, vaan ovat jo seuraavana päivänä korppuja.
No mutta kun kaikki pitää tehdä itse kotona, niin kuin ennen aikaan tehtiin. Se on ainoaa todellista säästämistä näitten marttojen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun kaikki pitää tehdä itse kotona, niin kuin ennen aikaan tehtiin. Se on ainoaa todellista säästämistä näitten marttojen mielestä.
Ei, vaan edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Huom! Myös korppu säilyy.
Mulla jäi munkit ostamatta. Pulloja kävin tänää keräilee joilla ostin maitoa muun muas kahviin. No nyt loppu sit suodattimet. Onneks maanantaina saa vähän rahaa joilla ostan taas pakkasen sekä kuivakaapin täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan edes jotain.
Munkitko ovat sitten se "jotain"? Eiköhän suurin osa köyhistä tee kotiruokaa joka päivä. Ei paljon ole varaa ostella eineksiä eikä valmiita aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korppuja syö vain vanhukset.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sinun on arvostella köyhiä, jos et tiedä heidän tilanteestaan mitään. Voi olla, että jollakin on rahat niin tiukalla, että ei ole rahaa munkkeihinkaan.
Jos ei ole munkkeihin rahaa lapsiperheellä, on kyse vain löhöämislaiskuudesta eli haista sinä pitkä...
V****u mulla o yhtään massii, kaikki menee kamaan ja sossu maksaa nii vähä :(
Vai munkkee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeet puolen litran munkkitaikinaan ja paistoöljy maksaa n. 3e. Ja siitä tulee n. 30 kpl. Hintaa tulee 10 senttiä kappaleelta.
Entä jos ei ole sitä kolmeakaan euroa?
Silloin saa olla ilman munkkeja. Jos ei ole sen vertaa elämänhallintaa, että panee rahaa säästöön, lilliköön liemissään.
No nytpä ratkaisit köyhyysongelman: pitää pistää rahaa säästöön!
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta osalla köyhistä on oikeasti niin vähän rahaa, ettei voi säästää. Ja jos voi, niin ei sitä munkkeihin laiteta, vaan säästetään johonkin oikeasti tärkeään.
Kuule. Silloin valehdellaan ja paljon, jos ei Suomessa joskus ole 3 euroa panna rahaa vaikka juuri munkkeihin.
t. työmarkkinatuellinen
Kaikilla köyhillä ei ole tasan sama elämäntilanne kuin sinulla. Jotkut ostavat vain välttämättömän, eikä siltikään meinaa raha riittää. Paljon riippuu siitä miten iso vuokra, montako lasta, yh vai pariskunta, paljonko on velkoja maksettavana jne.
Kannattaa miettiä vähän tarkemmin, ennen kuin haukkuu toisia valehtelijoiksi.
Hei camoon ei supeeseen tarv mjölyy. haloo hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo sinun on arvostella köyhiä, jos et tiedä heidän tilanteestaan mitään. Voi olla, että jollakin on rahat niin tiukalla, että ei ole rahaa munkkeihinkaan.
Jos ei ole munkkeihin rahaa lapsiperheellä, on kyse vain löhöämislaiskuudesta eli haista sinä pitkä...
Oletpa hieno ja empaattinen ihminen. Sulla on selvästi kykyä ajatella asioita omien ennakkoluulojesi ulkopuolelta. Tuolla asenteella teet varmasti paljon hyvää köyhien puolesta ja olet oikea lahja yhteiskunnallemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korppuja syö vain vanhukset.
Mitä ihmettä höpötät? Korppujauhoakin myydään. Korppua voidaan (ja jopa pitää, tai vastaavaa) käyttää muussakin ruuanlaitossa: jauhelihapihvit, lindströminpihvit, lihamureke, jälkiruuat...
On mielenkiintoista, miten moni kouhkaa tässä, että on oltava varaa pistää 3 euroa munkkeihin.
Ehkä tässä päästään vielä siihen että jos on 3 euroa ylimääräistä, niin ei sitä ainakaan herkkuihin saa laittaa, vaan pitää ostaa jotain tarpeellisempaa.
Joka tapauksessa ihmiset ovat köyhiä vain siksi että käyttävät rahoja väärin, eivät siksi että yhteiskunta olisi epäreilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeet puolen litran munkkitaikinaan ja paistoöljy maksaa n. 3e. Ja siitä tulee n. 30 kpl. Hintaa tulee 10 senttiä kappaleelta.
Entä jos ei ole sitä kolmeakaan euroa?
Silloin saa olla ilman munkkeja. Jos ei ole sen vertaa elämänhallintaa, että panee rahaa säästöön, lilliköön liemissään.
No nytpä ratkaisit köyhyysongelman: pitää pistää rahaa säästöön!
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta osalla köyhistä on oikeasti niin vähän rahaa, ettei voi säästää. Ja jos voi, niin ei sitä munkkeihin laiteta, vaan säästetään johonkin oikeasti tärkeään.
Kuule. Silloin valehdellaan ja paljon, jos ei Suomessa joskus ole 3 euroa panna rahaa vaikka juuri munkkeihin.
t. työmarkkinatuellinen
Kaikilla köyhillä ei ole tasan sama elämäntilanne kuin sinulla. Jotkut ostavat vain välttämättömän, eikä siltikään meinaa raha riittää. Paljon riippuu siitä miten iso vuokra, montako lasta, yh vai pariskunta, paljonko on velkoja maksettavana jne.
Kannattaa miettiä vähän tarkemmin, ennen kuin haukkuu toisia valehtelijoiksi.
Olet valehtelija!
Ostin kolme munkkirinkeliä ässästä ja maksou 4,91 e.