"Jos mun lapsi ei mene kouluun niin muutkaan ei saa mennä"
Mistä tämä asenne oikein kumpuaa? Tehkää mitä teette mutta älkää yrittäkö määrätä muiden tekemisiä.
Kommentit (12)
Olen huomannut lähinnä asenteen...kaikkien sinne pitää mennä. Joka on aika outo, etenkin jos henkilöllä itsellään ei ole kouluikäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sama toisinpäin.
Harvemmin. Hyvähän se vaan on kouluun menevien kannalta että osa jää pois, on väljempää ja pienemmät ryhmät.
Voipi olla että vanhemmalla ja lapsella on eri mielipide. Lapsi haluaa mennä, äiti ei anna. Pelätään että kaverisuhteet kärsii yms. Helpomaa, jos muutkin ois kotona. Ja tietysti etäopetuksen loppuminen tuo oppimisvastuun kokonaan vanhemmalle.
Jos koulut aukeavat, yksittäinen perhe voi aina valita toisin ja pitää lapset kotina joko anomalla lomaa tai ilmoittamalla kotiopetukseen siirtymisestä.
Jos vaadit kouluja olemaan kiinni, kouluun ei voi yksittäinen perhe omalla valinnalla mennä.
Siinä se ero.
Päinvastoin! Ne jotka laittaa omat lapsensa kouluun paheksuu niitä jotka ei laita.
Ihan sama teidän kotkotukset. Kipeää jauhaa tästäkin asiasta loputtomiin.
Juu, ihme agitaattoreita tämäkin palsta täynnä. Chill out, jokainen perhe päättäköön itse.
Vierailija kirjoitti:
Sama toisinpäin.
En vertaisi näitä, koska kouluun menijät tekevät niin kuin käsketään. Enempi heidän kohdallaan kyse on sääntöjen noudattamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin! Ne jotka laittaa omat lapsensa kouluun paheksuu niitä jotka ei laita.
Höpöhöpö. Mun lapsi haluaa kouluun ja varmaan memeekin. Sitä parempi mitä pienempi ryhmä siellä.
Joo, turhauttaa nää kaikki koululakko-vetoomukset ym. Jokainen voi lakkoilla kotonaan. Antakaa niiden mennä kouluun jotka haluaa. Ei se ole muilta pois.
Itselläni on alakoululainen, joka on menossa kouluun niiden auetessa. En ole tällaisesta asenteesta/vaateesta aiemmin kuullutkaan. Tokihan jokainen voi itse päättää pitää lapsensa kotona ne kaksi viikkoa, asia on varmasti sovittavissa tai tuskin ainakaan kummoisia sanktioita ratkaisusta niskaan tippuu.
Sama toisinpäin.